No analysoikaas minun syömiseni myös :)

terapian tarpeessa

Aktiivinen jäsen
22.02.2008
3 243
0
36
No analysoikaas mun syömiset:

Aamupala:

Kaurapuuroa 60 % margariinilla
kahvia 5 dl+ rasvaton maito 1,5 dl
Porkkanaa

Lounas:

Maustamaton jogurtti 2dl
Ruislesenäkkäriä 2 palaa
Margariinia 60 %
2 Kananmunaa
Kadettia 10 % pari siivua
Kurkkua
Vehnänalkioita
Kahvia 5 dl ja rasvatonta maitoa 1,5 dl

"Välipala"

ruislesenäkkäriä pari palaa
majoneesia hieman
savulohta 25 gr
Kadettia 2 viipaletta

Iltapala:

ruispalat 1,5 kpl
margariinia 3 tl
kurkkua iso pala
kadettia 2 viipaletta
paprikaa
viinirypäleitä
tomaattia

? Itse kyllä tiedän, miten tämän päivän syömiset menivät, mutta mitä mieltä ovat muut?

kuulostaa aika kivalta. Mitä pitää analysoida? oeltko dietillä vai lihotuskuurilla vai normaalilla ruoalla?
jos dietillä niinkuin lähes kaikki meistä naisista niin
voisiko margariinin vaihtaa esim vihreä floora noin 40%
oliko jogurtti rasvatonta vai rasvallista? jos haluaa voisi siihen laittaa mrjoja, hedelmää joukkoon.
2 kananmunaa ok jos ei liian usein. munat on hyviä, mutta niissä paljon kolesterolia + pierettää pirulaiset.
majoneesi onko kevyttä?
savulohi, miten valmistettu? tosin noin pienellä määrällä ei paljon merkitystä.
onko juotavia mitä muuta kuin kahvia ja maitoa? esim pelkkää vettä toivottavasti mukana
hyvä kun on useampi ateria, vielä voisi vaikkaa ottaa iltapalan kahtia niin ei sorry yöllä herkutteluun.

Alkuperäinen kirjoittaja Rigel:
Kurkusta saakin paaaljon protskuja. :D Samoin porkkanasta, paprikasta, viinirypäleistä,...

Kyse ei olekaan siitä, että niistä saisi paljon, vaan siitä, että ihmiset eivät ymmärrä, että kananmuna ja liha eivät ole ne ainoat proteiininlähteet...

Proteiineja päivälle tuli 90 grammaa.

Alkuperäinen kirjoittaja terapian tarpeessa:
Alkuperäinen kirjoittaja Mia:
Pelkkää leipää? Onko se hyvä. Missä proteiinit?

:o Pelkkää leipää? Proteiinit tulevat näistä:

Kaurahiutale, maito, porkkana, juusto, lohi, majoneesi, jogurtti, näkkäri, kananmuna, kurkku, vehnänalkio, paprika, viinirypäle, tomaatti.

Siis ei kai näistä kaikista saa proteiineja? Vai oonko mä ihan hakoteillä kun en ole koskaan kuullut esim kurkun proteiineista?

Kaurahiutale, maito, porkkana, juusto, lohi, majoneesi, jogurtti, näkkäri, kananmuna, kurkku, vehnänalkio, paprika, viinirypäle, tomaatti.

Esim porkkanan proteiinipitoisuus on 0,6g eli mitättömän vähän. Jos et syö lihaa, pitäisi ainakin palkokasveja olla runsaasti enemmän.
Minusta tuo on liian yksiupolista ravintoa. Lisäksi näistä kevytlevitteistä on juuri tullut uusia tutkimuksia, ei niin terveellisiä.

Alkuperäinen kirjoittaja Lumivalkoinen:

Siis ei kai näistä kaikista saa proteiineja? Vai oonko mä ihan hakoteillä kun en ole koskaan kuullut esim kurkun proteiineista?

Kyllä, kaikessa elollisessa on proteiinia. Määrä on sitten eri asia...

Kurkusta saakin paaaljon protskuja. :D Samoin porkkanasta, paprikasta, viinirypäleistä,...

Kyse ei olekaan siitä, että niistä saisi paljon, vaan siitä, että ihmiset eivät ymmärrä, että kananmuna ja liha eivät ole ne ainoat proteiininlähteet...

Proteiineja päivälle tuli 90 grammaa.

Kasvikunnan tuotteista ainoastaan soijalla on täydellinen proteiinikoostumus eli useimmilla kasviksilla ei ole lihaan verrattava aminohappokoostumus...

Esim porkkanan proteiinipitoisuus on 0,6g eli mitättömän vähän. Jos et syö lihaa, pitäisi ainakin palkokasveja olla runsaasti enemmän.
Minusta tuo on liian yksiupolista ravintoa. Lisäksi näistä kevytlevitteistä on juuri tullut uusia tutkimuksia, ei niin terveellisiä.

Luulempa, että sinun tietämyksesi ei nyt oikein ole kohdallaan :) Olen ehkä tämän palstan ihmisistä ainoa, joka syö erittäin terveellisesti lähes päivittäin :=)

Ja kyllä syön lihaa, en tosin punaista kovin paljon, se kun ei ole terveellistä...

Alkuperäinen kirjoittaja Lumivalkoinen:

Kyllä, kaikessa elollisessa on proteiinia. Määrä on sitten eri asia...

No joo, ehkä mä ajattelin että proteiinit kannattaa ottaa sellaisista joissa on kunnon määriä. Mä syön esim kurkkua tosi paljon mutta en pidä sitä proteiininlähteenäni.

Yhteistyössä