Nnohh uskikset, löytyyks tääki eksoplaneettalöytö jo ihan varmana ennakkotietona raamatust?

Tuo enkeli-tarina on jo todistettu valheeksi. Samaan aikaan kun tämä..seurue "näki" enkelin, oli tämä jutusta kertonut kotona päivittämässä facebookkiaan. Googleta hieman, niin voit lukea huijauksesta ihan itse.

Kyllä saisit, kun olisit oikeassa moodissa psykoosille. Siksi sitä psykoosiksi sanotaankin. Ihan tavallista uskonnollisissa harhoissa.
Noin ne uskikset toimii.

Ei Esko viitsi tärvätä aikaans, jos jotkut tääl luulee ja väittää, et ku on kolme päivää muka kuolleena jossain taivaas, ni tulee laskuvarjol tai millä lie takasi :LOL: Siin ajas jäbä alko kyl mätäneen, aivot ei kuulkaa voi olla montaa minuuttii ilma happee, ku se on sit siin. Ja veriki pysähtyis suoniin

Tai joku on satoi vuosii montus, ja sit sielt multakasat nousee muina miehinä ja naisina. Huh hei ja halloota
 
vierailija
Sulla on näköjään 1-2 Raamatun kohtaa joita jankkaat kun olet ne jostain kuullut, mutta kun Raamattu pitää tuntea läpikotaisin.
Mitäs jos mä laitan vastakkaisia Raamatun kohtia?

Tiesitkö että siellä voi olla vaikka samassa luvussa 2 toisilleen vastakkaista lausetta? Niiden pohjalta pitää muodostaa teologia. Raamattu aina selittää itse itsensä.

Sori vaan, mut suurin osa tavisteologeista on sun oppia vastaan.
Olen laittanut useamman kohdan koskien sitä, miten ihan Jeesus itsekin sanoo, että kuolleet herätetään haudoistaan viimeiselle tuomiolle.

Sinä et tiennyt edes näitä kohtia, vaikka puhut siitä miten Raamattu pitää tuntea läpikotaisin.
 
vierailija
Raamattu ihmisen näkemyksiä? Eikö se olekaan täysin ja suoraan jumalan muuttumatonta sanaa?
Alkuperäinen niiltä osin kuin on mainittu oli Jumalan sanaa. Nykyinen on kärsinyt ihmisen kädestä ja ajanhampaasta. Alkuperäiseen Jumalan sanaan voitaneen palata jos ne ihan ensimmäiset taulut jostakin löytyvät.

Tästä syystä usko ei voi olla pelkästään kirjan varassa, sillä kirjaa on karsittu ja siitä on kadonnut aivan liikaa ajansaatossa. Sama tosin on kohdannut muita hyvin vanhoja ja ei millään lailla kristillisiä tai muuhunkaan uskontoon sidoksissa olevia teoksia.
 
Alkuperäinen niiltä osin kuin on mainittu oli Jumalan sanaa. Nykyinen on kärsinyt ihmisen kädestä ja ajanhampaasta. Alkuperäiseen Jumalan sanaan voitaneen palata jos ne ihan ensimmäiset taulut jostakin löytyvät.

Tästä syystä usko ei voi olla pelkästään kirjan varassa, sillä kirjaa on karsittu ja siitä on kadonnut aivan liikaa ajansaatossa. Sama tosin on kohdannut muita hyvin vanhoja ja ei millään lailla kristillisiä tai muuhunkaan uskontoon sidoksissa olevia teoksia.
Njaa. Ainakin ihmisten kuolemanjälkeiset kokemukset (siis kunnolla kuolleet, ei joku tajuttomuus) on hyvin raamatullisia, ihmisen uskonnosta riippumatta. Ne tukee Raamatun Sanaa.
 
Olen laittanut useamman kohdan koskien sitä, miten ihan Jeesus itsekin sanoo, että kuolleet herätetään haudoistaan viimeiselle tuomiolle.

Sinä et tiennyt edes näitä kohtia, vaikka puhut siitä miten Raamattu pitää tuntea läpikotaisin.
Mähän selitin nuo ja laitoin vastakkaisia kohtia. Sä taidat tykätä vaan jankuttamisesta.
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
Siis jotenkin ne ruumiit vielä kasataan yhteen...mereenkin hukkuneiden ruumiit nousee ylös. Juu onneks ei oo mun hommia sen toteuttaminen. Äläkä kysy miksi Jumala haluaa ihmisestä sen koko setin viimeiselle tuomiolle. :whistle:

Mä vaan ajattelen aina että pääasia että se ikuinen osa meistä eli meidän sielut oltaisiin Taivaassa, muulla ei väliä.
Mä en tästä selluliitti-ryppykropasta niin välitä.
Metsään menee: Matteuksen evankeliumi :30. Sillä ylösnousemuksessa ei naida eikä mennä miehelle; vaan he ovat niinkuin enkelit taivaassa.

Ei meidän ole tarkoitus kaikkea tietää. Raamatun kohta viittauksena sille ettei kyse ole varmuudella täydelleen sellaisesta ihmisruumiista jonka jätimme.
 
Vierailija
Juu, Raamattuhan on itsekin hurjan itsekriittinen kirja, Jumalaa kyseenalaistetaan sielläkin. Ja Jumala pistää umpiuskovankin kyseenalaistamaan asioita.

Mut sit täytyy ajatella niinkin että Jumalan ei ole mikään pakko mukautua nykymenoon. Jos Jumala katsoo että rangaistuskeino vuodelta 150 eKr. sopii ihmisille aina käytettäväksi niin se on Hänen asiansa.
Mä esimerkiksi haluaisin koivunvitsan takaisin laillisiin lapsen kuritustoimenpiteisiin, hallitusti ja äärimmäisissä tilanteissa käytettynä (en ole koskaan antanu piiskaa, tiedoksi).

Tarkastellaanpa tätä maailmaa. Täällä on paljon hyvää ja paljon pahaa.
Pitää muistaa että jos tätä maailmaa johtaisi joku moderni humanisti-Tuomas Embuske-jumala, niin kellään ei olisi kipua, kukaan ei kokisi pettymyksiä eikä kukaan joutuisi odottamaan mitään.

Mutta täällä tapahtuu kaikenlaista, eli se Jumala joka tätä hallitsee, on rakastamisen lisäksi kovanaama.
Antaa meille elämän, luonnon, kauniit asiat, ihmiset jne.mutta ei vienyt multa pitkää, lähes helvetillistä synnytyskipua jossa meinasi lähteä taju ja johon en saanut puudutusta. Tai joka katseli vaan kun isäni hyökkäsi kimppuun aseen kanssa tai mua kiusattiin yläasteella.
(No, nuo on ollu todella kasvattavia kokemuksia)

Mutta Jumalalla oli pokkaa antaa mulle nuo tapahtumat, kun ne on ajallisia. Elämä ei ole vain tämä 80 v. täällä vaan painopiste on ikuisuudessa.

(Kaikkeen ei ole Jumala syypää, eli maailmassa vaikuttaa myös saatana, ja elämme syntiinlangenneessa eli turmeltuneessa maailmassa)
Kiitos tästä.
 
Mulla ei ole tänne mustaa nikkiä, mutta jospa vaikka nimimerkki Aivan Sama suostuu välittäjäksi? Laitat hänelle seuraavan näkysi ja hän voi sitten kertoa toteutuiko se.

Tai sitten voit laittaa tähän jonkun sp-osoitteesi, josta sinua ei tunnista ja kirjoitan sinulle siihen. Voidaan alkaa mailikamuiksi!
Ei kannata. Itseasiassa uskon itsekkin siihen, että ihmisillä on kyky aavistaa ennalta tapahtumia ja tietää asioita, joita heidän ei pitäisi tietää. Koska minulla on halu uskoa näihin juttuihin, olen äärimmäisen huono "todistaja" :)
 
Njaa. Ainakin ihmisten kuolemanjälkeiset kokemukset (siis kunnolla kuolleet, ei joku tajuttomuus) on hyvin raamatullisia, ihmisen uskonnosta riippumatta. Ne tukee Raamatun Sanaa.
Luin kirjan taivaaseen ja takaisin... oliskohan se ollut sellainen??? Anyway. Se kertoi erään neurokirurgin rajatila- kokemuksesta ja oli varsin mielenkiintoinen kirja.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
vierailija
Kyllä, mutta juuri tämä hetki vaikuttaa siihen tulevaisuuteen, joten se on se oleellinen juttu.
Turha näistä on vääntää. Tähän mennessä useimmat uskovaiset (kristityt, hindut, buddhalaiset jne.) ja ateistit ja agnostikot ovat tulleet ihan hyvin toimeen keskenään. Toki toisinaan vänkäämistä, mutta esimerkiksi ahdisteluja siis seksuaalisia on ollut aikasta vähän ryhmien kesken.

Olen uskovainen, mutta ei mitenkään haittaa agnostikot tai ateistit. Edellämainittuja ei hengaa tiettyjen asemien lähistöllä ryhminä. Sitä en tiedä olisiko joku ateisti tai agnostikko joskus viheltänyt perään tai yrittänyt kännipäin lääppiä. Mikä siis olisi yksittäistapaus..

Pohdintana mielenkiintoinen: Jos ateistipopulaatioon tunkeutuisi joukko mitä tahansa uskontosuuntaa, olisiko puolustus silloin ''kyllähän ne ateistitkin''? Hyvin harva on huomannut ettei valtiolla tai kansalaisuudella ole asiassa merkitystä. Konflikteja voi syntyä täysin ilman nationalismia tai edes kansallisvaltioita.
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama
Turha näistä on vääntää. Tähän mennessä useimmat uskovaiset (kristityt, hindut, buddhalaiset jne.) ja ateistit ja agnostikot ovat tulleet ihan hyvin toimeen keskenään. Toki toisinaan vänkäämistä, mutta esimerkiksi ahdisteluja siis seksuaalisia on ollut aikasta vähän ryhmien kesken.

Olen uskovainen, mutta ei mitenkään haittaa agnostikot tai ateistit. Edellämainittuja ei hengaa tiettyjen asemien lähistöllä ryhminä. Sitä en tiedä olisiko joku ateisti tai agnostikko joskus viheltänyt perään tai yrittänyt kännipäin lääppiä. Mikä siis olisi yksittäistapaus..

Pohdintana mielenkiintoinen: Jos ateistipopulaatioon tunkeutuisi joukko mitä tahansa uskontosuuntaa, olisiko puolustus silloin ''kyllähän ne ateistitkin''? Hyvin harva on huomannut ettei valtiolla tai kansalaisuudella ole asiassa merkitystä. Konflikteja voi syntyä täysin ilman nationalismia tai edes kansallisvaltioita.
Olen itse sitämieltä, että kukin voi uskoa tai olla uskomatta mihin tykkää niin kauan, kun sillä ei perustella minkäänlaista lakien vastaista toimintaa, toisten alistamista tai väheksymistä eikä sen perusteella vaadita erityisoikeuksia.
 
vierailija
Muutama vuosi sitten näki 5-6 eri henkilöä ison enkelin ja tekstiä metsän laidassa Alavuden ja Virtojen välillä, autot pysähtyi sen takia.
Tuossa olisi voinut olla se kuuluisa UFO kysessä, täydellisen luotettava koki moisen. Autokin pysähtyi siksi aikaa. Näitä vastaavia on aika paljon, siis ufoina. Uskovaiset tietysti esittää nekin heidän kantiltaan katsoen.

Silloin ei ollut kännyköitä, mutta nyt on kaikilla, on se vaan kumma kun näistä enkeleistä ja ilmestyvistä, ties mistä ei koskaan saada kuvaa!
 
Tuossa olisi voinut olla se kuuluisa UFO kysessä, täydellisen luotettava koki moisen. Autokin pysähtyi siksi aikaa. Näitä vastaavia on aika paljon, siis ufoina. Uskovaiset tietysti esittää nekin heidän kantiltaan katsoen.

Silloin ei ollut kännyköitä, mutta nyt on kaikilla, on se vaan kumma kun näistä enkeleistä ja ilmestyvistä, ties mistä ei koskaan saada kuvaa!
On sellaisia ihmisiäkin, joista ei saada kunnon kuvaa. Ihan vaan sivuhuomautus :)
 
vierailija
Olen itse sitämieltä, että kukin voi uskoa tai olla uskomatta mihin tykkää niin kauan, kun sillä ei perustella minkäänlaista lakien vastaista toimintaa, toisten alistamista tai väheksymistä eikä sen perusteella vaadita erityisoikeuksia.
Yritäpä kertoa se ''suvaitsevaistolle'' ilman että otsaasi painetaan näkymätön rasistileima.
Ongelmana on, että kaikki mikä viittaa sanaan raja, suomalainen, suomalaisuus tai vastaava tulkitaan rasismiksi.
Tästä syystä on tärkeää osoittaa että nationalismi on vain tekosyy ja syntipukki. Ongelmia on syntynyt aina kun kulttuurit ovat kohdanneet. Aivan historian alkuhämäristä alkaen.
 
Metsään menee: Matteuksen evankeliumi :30. Sillä ylösnousemuksessa ei naida eikä mennä miehelle; vaan he ovat niinkuin enkelit taivaassa.

Ei meidän ole tarkoitus kaikkea tietää. Raamatun kohta viittauksena sille ettei kyse ole varmuudella täydelleen sellaisesta ihmisruumiista jonka jätimme.
Ei tuo miehelle meno liity asiaan nyt pätkääkään.

Siis viimeisellä tuomiolla ne ruumiit herätetään ja liimataan (joo en jaksa miettiä hyvää sanamuotoa) vähäksi aikaa siihen sieluun, ja sen tuomion jälkeen sillä ruumiilla ei tee mitään, varmaan Jumala pistää sen atomeiksi.

Mä olen käsittäny että Jumala vaan haluaa koko ihmisen vielä hetkeksi kokonaiseksi, sen tuomion ajaksi.
 
vierailija
Ei tuo miehelle meno liity asiaan nyt pätkääkään.

Siis viimeisellä tuomiolla ne ruumiit herätetään ja liimataan (joo en jaksa miettiä hyvää sanamuotoa) vähäksi aikaa siihen sieluun, ja sen tuomion jälkeen sillä ruumiilla ei tee mitään, varmaan Jumala pistää sen atomeiksi.

Mä olen käsittäny että Jumala vaan haluaa koko ihmisen vielä hetkeksi kokonaiseksi, sen tuomion ajaksi.
Tuomiota ei vielä ole annettu, joten taivaaseen ja helvettiin on heitelty ihmisiä ihan sattumanvaraisesti?
 
vierailija
Taivaassakin ilmeisesti vain nukutaan ja herätään vasta sitten, kun Jeesus tulee

"lähettäjäni tahto on, etten minä anna yhdenkään niistä, jotka hän on uskonut haltuuni, joutua hukkaan, vaan viimeisenä päivänä herätän heidät kaikki"
- Joh. 6:39
 
Vierailija
Taivaassakin ilmeisesti vain nukutaan ja herätään vasta sitten, kun Jeesus tulee

"lähettäjäni tahto on, etten minä anna yhdenkään niistä, jotka hän on uskonut haltuuni, joutua hukkaan, vaan viimeisenä päivänä herätän heidät kaikki"
- Joh. 6:39
Apostoli Johannes oli etuoikeutetussa asemassa, sillä hän näki ja kirjoitti taivaallisesta kaupungista (Ilm. 21:10-27). Johannes näki kuinka taivaassa (ja uudessa Jerusalemissa) oli Jumalan kirkkaus (Ilm. 21:11) ja Jumala itse. Koska taivaassa ei ole yötä ja Herra itse on sen valo, aurinkoa ja kuuta ei enää tarvita (Ilm. 22.5).

https://www.gotquestions.org/Suomi/millainen-taivas.html

Pietari viittasi ihmisiin ”sieluina” [suom. -92 käännös ”ihminen” vs. -38 käännös ”sielu”], ei ”henkinä” (3:20). Uudessa testamentissa sanaa ”henget” käytetään kuvaamaan enkeleitä tai demoneja, ei ihmisiä, ja jae 22 näyttää tukevan tätä merkitystä. Raamatussa ei myöskään missään sanota, että Jeesus olisi käynyt helvetissä. Apt. 2:31 sanoo, että Hän meni ”tuonelaan”, mutta ”tuonela” ei ole helvetti. Sana ”tuonela” viittaa kuolleiden valtakuntaan, väliaikaiseen paikkaan, jossa kuolleet odottavat ylösnousemusta. Ilm. 20:11-15 tekee selvän eron näiden kahden välille. Helvetti on kadotettujen pysyvä, lopullinen sijoituspaikka. Tuonela on väliaikainen paikka.

https://www.gotquestions.org/Suomi/Jeesus-kolme-paivaa.html
 
vierailija
Ei tuo miehelle meno liity asiaan nyt pätkääkään.

Siis viimeisellä tuomiolla ne ruumiit herätetään ja liimataan (joo en jaksa miettiä hyvää sanamuotoa) vähäksi aikaa siihen sieluun, ja sen tuomion jälkeen sillä ruumiilla ei tee mitään, varmaan Jumala pistää sen atomeiksi.

Mä olen käsittäny että Jumala vaan haluaa koko ihmisen vielä hetkeksi kokonaiseksi, sen tuomion ajaksi.
Siihen on toinenkin viittaus, sallikaa lasten tulla minun tyköni, sillä sen kaltaisten on taivasten valtakunta. Sekin viittaa että kyseessä on ihminen muttei välttämättä täysin sama, vaan lapsen kaltainen.
 

Yhteistyössä