NKL:n painoarviot/paikkansapitävyys

  • Viestiketjun aloittaja marrasmami
  • Ensimmäinen viesti
marrasmami
Miten hyvin teillä on pitänyt Naistenklinikalla tehdyt painoarviot? Itselleni on nyt käynnistys sovittu ensi lauantaiksi (rv42+2) ja painoarvio oli tänään ultran / lääkärin mukaan noin 3800 gr. Jäi vain mietityttämään, kun pari viikkoa sitten jouduin käymään Hyvinkäällä ultrassa (siellähän on se 3d/4d ultra) ja sen mukaan vauva oli jo silloin tuon 3800 gr..

Toki ymmärrän, että kyseessä on vain arvio, mutta silti kiinnostaisi tietää miten muilla on painoarviot osuneet kohdilleen nimenomaan joko Hyvinkäällä / NKL:lla tehdyissä ultrissa. :whistle:

marrasmami, josta tulee sitten joulumami :heart:
 
suurperheellinen
Täällä huomannut että painoarvio on aina ollut alakanttiin,viimeisin vaavi arvioitiin 3,2 kg ja oli 3,9kg.Sitä edellinen arvioitiin 3,3kg ja oli 3,8..
tiedä sitten onko kaikilla noin mutta aika iso nyytti taitaa teille olla tulossa ;) !
 
2XT
Mulla painoarviot heittänyt aika reilusti, molempien painoarviot olivat 3800g päivä-pari ennen synnytystä, esikoinen painoi 4560g ja pikkukakkonen 4490g. Nämä siis Jorvissa, mutta tuskin paikalla on väliä.
 
Tyttö-82
Uä:llä tehdyt painoarviot heittävät aika monesti.... paremmin itse luotan omaan neuvolan terveydenhoitajaani. Olen kuullut että hän on hyvä arvoimaan noin kokoja. Itselläni alkaa nyt jännittää koska esikoiseni laskettu oli paripäivää sitten ja vielä ollaan yhtä, ja neuvolassa hoitaja epäili että vauva olisi jo "aika muhkea", mutta eihän sitä koskaan tiedä. Nkl. arvio syntymäpainoksi 3600-4000g. Mutta siis muistakaa se on vain arvio....loppu tuloksen näkee sitten punnituksessa!!!!! Tsemppiä kaikille!
 
Ystävällä arvioitiin vauva isoksi (yli 4 kg), mutta syntyikin vain hieman yli kolme kiloisena.. Että voi joskus mennä pieleen niinkin päin. Itsellä ei kokemusta kun esikoinen vielä masussa, mutta isohkoa on povattu tännekin päin :)
 
Mulla arvioitiin ekasta et painaa n.3-3.5kg kakasi päivää ennen syntymää ja tyttö painoikin 4.2kg.Toista en muista mut tämä kolmannen arvio oli samaa luokkaa ja poika painoi 5.250g ja pituutta oli 59cm.
 

Yhteistyössä