NKL-miksi synnytystä ei käynnistetä viikonloppuna??!! Sunnuntaina 42+0!!!

• Viestiketjun aloittaja Yliaikainen
  • Ensimmäinen viesti
"Äiti x 3"
Tee liikelaskentaa aina välillä, sillä voit seurata vauvasi vointia. Se muakin on aina eniten pelottanut noissa pitkäksi menneissä raskauksissa, että jos vauvalle tapahtuu jotain. Siksi on vaikea odotella. Toisaalta mun kohdalla ainoa jossa vauvalle meinas tapahtua jotain oli se ensimmäinen, joka oli yliaikaisuuden vuoksi lääkkeillä käynnistetty. Synnytys kesti liian kauan, kun supistukset oli tehottomia vaikkakin todella kipeitä, ja vauvalla alkoi tulla sydänäänten laskuja kesken synnytyksen. Myös omat voimani alkoivat loppua. Itsekseen tai siis pienen ronkinnan avulla käynnistyneet synnytykset sen sijaan on ainakin mun kohdalla olleet suhteellisen helppoja ja nopeita.

Ja se synnytyksen käynnistyminen on kyllä aika kumma juttu. Tossa kuopuksenkin kohdalla oltiin vielä lauantaina päivällä isompien lasten kevätjuhlissa ja muuten kaupungilla, eikä mitään merkkiä tai tuntemusta lähestyvästä synnytyksestä ollut. Illemmalla sit alkoi tulla vähän voimakkaampia supistuksia ja kun huomasin, että niitä tuli erityisesti makuuasennossa, niin makailin sit sohvalla. Siitä se sitten pikkuhiljaa voimistui niin, että puolen yön jälkeen mentiin sairaalaan ja aikaisin aamulla vauva syntyi.

Mulla käynnistettiin esikoinen 42+1 ( syntyi 42+2 ) ja kuopukselle sain käynnistysajan samoille viikoille 42+1, mutta synnytys käynnistyikin 41+6 ja kuopus tuli maailmaan tasan 42 vkolla.Luulisi, että kättärillä ja NKL:lla on samat periaatteet.

"vieras"
Viikonloppuna on pienempi miehitys, ei silloin käynnistellä muuten kuin "pakosta". Suurin määrä henkilökuntaa on paikalla arkipäivänä virka-aikaan. Minulla on käynnistetty sunnuntaina vuorokautta aikaisemmin menneiden vesien takia.

Yliaikainen
Hei jee, sain sen käynnistyksen sunnuntaille, ihan siis mitään vaatimatta. Sanoivat että käynnistys tehdään viimeistään 42+0 vaikka siis kaikki oli edelleen hyvin vauvalla ja minulla. Ronkkivat taas paikkoja ja olin nyt 2 sormelle auki. Sunnuntaina sitten joko laitetaan ballonki tai puhkastaan kalvot, mutta miten mulla on sellanen olo että pieni saattaisi lähteä spontaanisti tulemaan sunnuntainvastaisena yönä :)

• Tykkää
Reactions: kookosta

Yhteistyössä