Nivusten kutina

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Apuja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Apuja

Vieras
Parinviikon ajan on kutissu nivuset välillä,sen jälkeen kun ajoin karvat.
Eilen huomasin että on ihan tumman punanen raja kutinan ympärillä ja vaaleenpunaset kohdat,kutina levinnyt myös nyt karvaalueelle kun karvaa kasvanut takas. Hirvee kutina,mitä tää on? :o

Joo,ymmärrän ton karvojen kohdan kutinan sillä,mut ei mul nyt ennen oo nivusiin tullu tommosta ihottuman tyylistä ja hyvin punaista rajaa sen ympärille ja hirvee syyhy :D

Kahdenlaista kutinaa. Karva kun kasvaa, niin kutisee kun sänki taipuu ja pistelee ihoa. Tuo toinenen kutina vaikuttaa olevan jotain sientä, hiiva- tai jotain. Jos semmoinen rengas on ympäri, niin hiivasientä varmaan. Apteekista voidetta, vaikka Hydrocortison 1%. On minullakin aika-ajoin nivusissa ollut samaa, ja salvaa päälle, niin helpottaa.

mut jostuo on jtn hiivaa taisientä(hyh) mistä ne on tullu,ja llähteekö veke kokonaan tolla?
Ei sitä tiedä aina lekuritkaan mistä on tullut. Minulla voi tulla silloin kun on pidemmän aikaa ollut hiostavaa ja kuumaa (hellettä), vaikka kuinka pesisi ja talkkia ripottelisi. Kai siellä joku ihme bakteeri veressä on ja mistä tullut, en tiedä. Salvaa ja voitelua kun käyttää, niin minulla häipyy kyllä kahdessa, kolmessa päivässä, mutta hoitoa on syytä kumminkin jatkaa pidempään. Minulla voi joskus tulla myös kainaloihin samaaq kuviokutinaa ja ihottumaa. Kainaloita hun silloin haistelee, niin selvä hiivan tuoksu on ollut. Nivusia en ole taipunut haistelemaan.

. Hirvee kutina,mitä tää on? :o

Ihminen on altis vaikka millaiselle kutunälle. Ja niinkuin täällä on tullut esiin, niin jotain sientä se mahdollisesti on. Se on yleistä. Toisilla enempi ja toisilla vähempi. Telkkarissakin mainostetaan kahtakin voidetta, eikä ne ainoastaan ole sinne pyllyyn tarkoitettuja, vaan koko intiimialueelle. Rohkeasti apteekkiin, ja jos ei mikään auta, niin lääkäriin.

Yhteistyössä