Turvotus + kutina. (raskaus)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huolestunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huolestunut

Vieras
Mitähän ihmettä tää voi olla? Tai siis jotainhan tää on joko normaalia tai huolestuttavaa mutta kumpaa.

Eilen illalla nukkumaan käydessä (leffaa katsellessa) mulla oli hirveää kutina jokapuolella myös kämmenissä ja hiena jalkapohjiakin kutitti. Mitä enemmän raapi sitä enemmän kutitti.

Ja aamuisin kun herään on jo silloin kauhea turvotus päällä. Tuntee oikein kuinka sormiakin pakottaa ja kihelmöi. Ja sitä kautta sitten muuallakin.
Turvotus aamun jälkeen hieman laskee mutta sitten päivän mittaan nousee takaisin.

Lisäks mulla on nyt ollut muutamana iltana ja aamuna kylmä vaikka yleensä mulla on lämmin tai muuten hyvä olla. (yöpukuna toppi ja shortsit) Täähän ei siis välttämättä liity tähän edes mitenkään mutta kirjoitin kuitenkin.

Eilen huomasin jo toisen kerran saunassa samas jutun mua alkoi jyskyttää päähän tai silleen jomotti ikävästi.

Niin ja nyt aamulla kun sängyssä lapsi kainalossa makoilin et mulle tuli huono-olo ja oli pakko vaihtaa asentoa.

Tässäpä oireita tai "oireita" kerrakseen olisikohan jollain jotain tietoa kokemusta moisesta?

Terv: Huolestunut toisen lapsen odottaja

Alkuperäinen kirjoittaja d:
joko raskausmyrykytys tai raskaushepatoosi. soita huomenna neuvolaan.

Tässäpä semmoinen juttu että viimeksi neuvolassa mainitsin tästä ja neuvolantäti tyrskähti ja kysyi "että turvotusta" :O se on kerrassaan outo tyyppi. Koppava jotenkin. Ei oikein meinaa ottaa tosissaan tai jotain.
Niin ja mulla oli neuvola siis viime viikon maanantaina.

Viikkoja 27

huono olo tulee usein kun makaa selällään vaikka kaikki onkin ok. maha vaan painaa isoja verisuonia ja siks tulee huono olo.

kutina voi johtua rask.myrkytyksestä tai sit iho on herkkä, kuiva tai se venyy.

voithan sä aina soittaa huomenna neuvolaan niin pääset tsekkaa paineita ym.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja d:
joko raskausmyrykytys tai raskaushepatoosi. soita huomenna neuvolaan.

Tässäpä semmoinen juttu että viimeksi neuvolassa mainitsin tästä ja neuvolantäti tyrskähti ja kysyi "että turvotusta" :O se on kerrassaan outo tyyppi. Koppava jotenkin. Ei oikein meinaa ottaa tosissaan tai jotain.
Niin ja mulla oli neuvola siis viime viikon maanantaina.

Viikkoja 27

toi voi olla oikeesti vaarallista. saisitkohan ajan vaikka lääkärille tai muulle terkalle?

maksa-arvot voivat olla kohoneet eli raskaushepatoosi. Minulla oli ensimmäisessä raskaudessa ja jouduin sairaalaan. Synnytys olisi käynnistetty (viikko 36) ellei se olisi sairaalaan jouduttuani käynnistynyt itsestään. Lapsi syntyi terveenä.

Lisään viel et mua sattuu useesti päähän.

Ja kun mä olen sille terkalle maininnut mutta ei sanonut mitään. Hymähti vain. Viimeksi ei tainnut katsoa edes pissaa. Ja paineet taisi olla 68/120

soita suoraan ä-polille jos kerta siel neuvolas ovat noin pässejä etteivät ota tosissaan. hepatoosia veikkaisin kutinan puolesta..ite raavein jalkapohjia ja keskivartaloa rv34+ ja kutina paheni aina yöks kun meni vaakatasoon. raskaus käynnistettiin rv38+
juu ja kyllä hepatoosi voi tulla jo aiemminkin..itellä takana monikkoraskaus jossa raskausmyrkytys ja hepatoosi paheni rv23..joten kantsii käydä näytillä..

Alkuperäinen kirjoittaja no:
soita suoraan ä-polille jos kerta siel neuvolas ovat noin pässejä etteivät ota tosissaan. hepatoosia veikkaisin kutinan puolesta..ite raavein jalkapohjia ja keskivartaloa rv34+ ja kutina paheni aina yöks kun meni vaakatasoon. raskaus käynnistettiin rv38+
juu ja kyllä hepatoosi voi tulla jo aiemminkin..itellä takana monikkoraskaus jossa raskausmyrkytys ja hepatoosi paheni rv23..joten kantsii käydä näytillä..

Mut voiks se noin vaan tulla? Jos on siis ihan perus terve ihminen muuten?
ikä esikkoa odottaessa ollut mitään vaivaa

Yhteistyössä