Nivelet kipeänä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sanelma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Sanelma

Vieras
Moi,
Minulla puolivuotias vauveli ja koko kroppa välillä aivan jumissa. selkä kipeä kantamisesta siinä ei mitään kummaa mutta nivelet ovat olleet nyt noin kuukauden kipeät. varsinkin nilkat, polvet ja myös toinen lonkka aristaa.myös jalkapöydän luut ovat todella arat välillä. käsissä ei kuitenkaan mitään. hetken kun on poitsun kanssa lattialla niin sen jälkeen joutuu noustessaan köpöttämään kun vanha mummo kunnes paikat taas vertyy. imetys loppui pari kuukautta sitten-. voiko hormonit saada aikaan tätä vaiko reumakokeisiinko lähettävä. kohtalotovereita? onko kukaan tutkittanut asiaa?

varsinkin nilkat, polvet ja myös toinen lonkka aristaa.myös jalkapöydän luut ovat todella arat välillä. käsissä ei kuitenkaan mitään. hetken kun on poitsun kanssa lattialla niin sen jälkeen joutuu noustessaan köpöttämään kun vanha mummo kunnes paikat taas vertyy.

Mulla 3kk poika ja sama ongelma!!! Olen miettinyt johtuuko helteistä ja kotona ikkunoiden vedosta vai vauvan kantamisesta, ranteet varsinkin kipeät. Mutta ei sen pitäisi nilkkoihin vaikuttaa....Musta myös tuntuu kuin olisin vanhentunut puolessa vuodessa mummoksi joka ei pääse lattialta ylös:/

Minulla on ollut samoja vaivoja. Varsinkin kädet ovat olleet kankeat ja puutuneet. Jalat myös, mutta kädet pahemmin. Kävin reumakokeissa, mutta reumaa ei ole.

Raskaus aiheuttaa suuren myllerryksen elimistössä ja siitä toipuminen vie aikaa. Nestettä kertyy elimistöön ja se aiheuttaa juuri kyseisiä vaivoja. Minulla vaivat pahenivat imetyksen vähentyessä ja kun lopetin sen kokonaan.

Sain neuvoksi välttää seuraavia ruoka-aineita: sokeri, kahvi, vaaleat jauhot, sian liha ja maito. Lisäksi hain luontaistuotekaupasta nesteenpoistotabletteja. Vielä ei ole helpottanut. :-(

Minulla on rannekanava tukossa turvotuksen myötä ja se kuulemma aiheuttaa sormien jäykkyyden, säryt ja puutumiset. Nestettä on kertynyt myös muualle elimistöön. Inhottava vaiva, josta on vaikea päästä eroon. Ensi viikolla menen osteopaatin luo, joka lupasi voivansa helpottaa tätä ongelmaa. Saa nähdä auttaako...jos ei, niin menen taas lääkäriin. Vauvan hoito on aika vaikeaa kohmeisilla käsillä.

Ihan kuin lukisin omia ajatuksiani. Olen miettiny jo 2kk (vauva 4kk) että kyllä on kunto mennyt huonoksi kun niveliä jomottaa pienikin punnerrus. Ja juuri tuo lattialta nouseminen, aijai kun on kankeeta eikä meinaa jalat ottaa päälle. Ja toinen (oikea) lonkka on kipeä, sitä pistää välillä! Samoin kun joskus imetän risti-istunnassa niin jalat on niin puutuneet ja voimattomat että. Ja kun nostaa vauvaa sängystä yöllä, tuntuu että ei, mä en jaksa tätä lastani nostaa!!
onneksi en ole ainoa.

Samaa vikaa täälläkin. Polvet on mulla pahimmat. Kun on vauvan kanssa lattialla, niin ei meinaa saada hetken päästä jalkoja suoraksi, sattuu. Vauva nyt vajaa 7kk ja oireita mulla ollut jo kuukausia. Pelottaa kun suvussa nivelreumaa naisilla.

lohduttaa kuulla etten ole ainoa...vaikken siis tietenkään tätä olotilaa kellekkään toivoisi!!meillä suvussa ei ole reumaa mutta se kuitenkin myös mua pelottaa. mulla nämä vaivat selkeesti paheni imetyksen lopetettuani eli ehkä kuitenkin tekemistä hormoonien kanssa..? itsestä vaan tuntuu että tässähän pitäisi jo olla ennallaan mutta eipä kai naisen elämässä ole toista niin isoa myllerrystä kun lapsen saaminen. tuota ruokavaliota pitäisi varmaan koitta rukata vähän parempaan josko siitä apua.

Yhteistyössä