Niskaturvotus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pessi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Pessi

Aktiivinen jäsen
12.06.2007
18 535
1
36
Nyt mua kävi häiritsemään, kun katsoin esikoisen aikaista äitiyskorttia.
Silloin niskaturvotuksen kohtaan oli laitettu vain - (eli ei turvotusta laisinkaan).

Nyt turvotusta oli mitattu 1,4mm.
Normaalin rajoissa joo, eikä kätilö siitä mitään sanonut. Mutta pitäisikö kuitenkin olla huolissaan? :|
Kun viimeksi oli nolla, ja terve lapsi tuli.

Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Alkuperäinen kirjoittaja mjoo:
Miten niin normaalin rajoissa, eikös se ole joku 2,5 se raja, ennen oli jopa 3! Että ihan turhaan päätäsi vaivaat!

No niin niin, että ihan normaali tulos tuo oli, niinhän mä äsken jo kirjoitinkin!

Yleensä jos sanotaan normaalin rajoissa, niin tarkoitetaan että se on ihan just hilkulla ettei ole rajan yli ;) Ja sehän ei ollut tässä tapauksessa kyseessä.

Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Nyt mua kävi häiritsemään, kun katsoin esikoisen aikaista äitiyskorttia.
Silloin niskaturvotuksen kohtaan oli laitettu vain - (eli ei turvotusta laisinkaan).

Nyt turvotusta oli mitattu 1,4mm.
Normaalin rajoissa joo, eikä kätilö siitä mitään sanonut. Mutta pitäisikö kuitenkin olla huolissaan? :|
Kun viimeksi oli nolla, ja terve lapsi tuli.

Todennäköisesti tilanne on pikemminkin se, että edellisellä kerralla sitä joko ei ole mitattu (mistä syystä viiva, eikä 0 mm) tai sitten se on ollu sen verran vähäistä, että lääkäri on katsonut parhaaksi merkitä viivan, että ei merkittävää turvotusta (mikä ei myöskään tarkoita saamaa että 0 mm turvotusta).

Uusimmat

Yhteistyössä