Niskakipua...:( mitä mä teen????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rikkipuhkipoikki...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Rikkipuhkipoikki...

Vieras
Mistä mä saan avun mun niskakipuun, oon jo ihan tuskanen. Mies on yrittäny hieroa ja ite oon yrittäny ja sattuu pirusti mut helpottaa vaan ihan hetkeksi..:( Tuntuu ettei kohta pysty kannattelemaan päätä edes kun on niin epämiellyttävä olo. Tuolla kallonpohjissa on vika mut mikä auttaa?? Hierojalla kävin mutta se ei koskenutkaan kallonpohjiin,hartioita vaan hieroi.. Mä tuun kohta hulluksi ja itku tulee suoraansanoen kun en tiiä auttaako tässä mikään vai tällästäkö tää tulee olemaan..:(

Ensin menet lääkäriin ja saat jotain lihaksia rentoututtavia lääkkeitä ja lähetteen hierojalle. Kerrot myöskin hierojalle, että missä ongelma on ja mistä pitää hieroa. Venyttele, venyttele ja venyttele. Tuo on tosi kurjaa, kokemusta on. :hug:

no mie en muuta teekkään kun venyttelen kun tosi kurja olo on kokoajan. Nukkumaanmennessäkin joutuu yrittää väkisin rentoutumaan kun tuntuu eteti unikaan tule kun on niin pakottava olo. Päätä särkee jokapäivä ja silmiin sattuu..:( Sitte on tullu myös semmonen että mun leukaluissa olevat lihakset on myös ihan sikakipeet,niitä oon koittanu myös hieroa ja hetkellisesti auttaakin. Tuntuu että mun posket puutuu. En tiiä mutta voisko olla syynä se että mulla on yliliikkuva niska tjs.. Saan korvan olkapäähän ja se kuulemma meinais sitä,työterveyshoitajan mukaan.. Sit mun niska naksahtelee kun venyttelen..naks naps,käy vaan ja mun mies vihaa sitä kun teen niin kun siitä kuuluu niin kova ääni..:( Kai mun on varattava aika lääkärille sit, en kohta kykene tekemään mitään. Pelottaa vaan jos lääkäri ei ota mua tosissaan vaikka oikeesti mulla on TOSI rankkaa ollu jo jonkun aikaa näitten helevetin niskakremppojen kanssa.:(

Venytän kymmeniä sekunteja ja silleen kun hyvältä tuntuu.. mutta tosi useesti juodun tekemään kun teho heikkenee hetkessä. En viiti enempää kipua aiheuttaa kun tuo perkeleen niska naksuu het..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Venytän kymmeniä sekunteja ja silleen kun hyvältä tuntuu.. mutta tosi useesti juodun tekemään kun teho heikkenee hetkessä. En viiti enempää kipua aiheuttaa kun tuo perkeleen niska naksuu het..

Kannattaa lämmittää lihakset ennen venytyksiä, koska kylmä lihas ei veny kunnolla.

Onks tää nyt semmonen vaiva et kärsin tästä sit loppuelämäni? Onko jollain löytyny joku oikein hyvä keino pitää oireet poissa? Ja mikähän mahtaa olla diagnoosina teillä joille tää "tila" on tuttu?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Onks tää nyt semmonen vaiva et kärsin tästä sit loppuelämäni? Onko jollain löytyny joku oikein hyvä keino pitää oireet poissa? Ja mikähän mahtaa olla diagnoosina teillä joille tää "tila" on tuttu?

Eiköhän sulla ole ihan vain lihakset jumissa, jotka saa kuntoon ammattilaisen luona ja sen jälkeen pidät huolta itsestäsi esim säännöllisellä venyttelyllä :)

Yhteistyössä