Nipoko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kysyn vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kysyn vaan

Vieras
Heip!
Kommentteja kaivataan!Elikäs,meillä on mieheni kanssa aivan eri käsitys arjen pyörityksestä :/ Meillä on yksi alle vuoden ikäinen lapsi.Olen hänen kanssaan kotona päivät,hoidan huushollin,eli siivoan,pesen pyykit,teen ruuat ja käyn kaupassa.Maksan itse kaikki laskuni,puolet asuntolainasta ym.kaikki menee puoliksi plus hoidan usein kauppalaskutkin.Ja eipä nuo äitiysrahat häävin isot ole...Mies käy töissä ja illat opiskelee.Vapaapäivinä käy harrastamassa ja on tietty perheenkin kanssa.Nyt on sitten saunailtaa,venähtänyttä Vapunviettoa,Ruotsinmatkaa ym.kavereiden kanssa.No minä sitten vähän kommentoimaan näitä menoja,kun itse olen 24h 7pvää viikossa Ihanan lapsen kanssa.Se,että sanoin ihan tyynesti,että menoja on aika paljon,niin se otettiin heti vastaan nipottamisena :/ Ja sitten ihmetellään,kun en puhu mitään koskaan.No jos puhun niin olen nipo,eli ei voida asioista keskustellakaan.Hän kun tuo rahat töistä kotiin,niin ei ole meikäläisellä valittamista,vaikka siis hoidan omat menoni totaalisesti.Alkaa vaan ärsyttää pikkuhiljaa,kun aina pitäisi olla ruinaamassa itselleen vapaa-aikaa,jos sitä haluaa.Mies ei kamalan paljon lapsen hoidosta piittaa.Ts.jaksaa vähän aikaa,mutta kaikki syöttämiset,nukuttamiset ym.jää minun niskoille.Onneksi on auttavat mummot tässä lähellä,he hoitavat lasta kilvan!Ei vaan jaksa enää illalla parisuhdetta hoitaa,kun on saanut lapsen vihdoin nukkumaan :( Onko muilla samanlaista elämää? :wave:

meillä siihen asti samanlaista paitsi ettei mies käy muualla ku töissä.hyvin harvoin annan viihteelle mennä,koska en jaksa olla kolmen alle 4vuotiaan kanssa aina kotona.harvoin päästään kahdestaankaan kun miehen vanhemmat kuolleet ja mummo ja ukki eri paikkakunnilla eronneina :( pari kertaa vuodessa miehen serkku ja ystäväni vahtivat lapsiamme,että päästään tuulettumaan.paljon nautitaan koti-illoista ja käydään ulkoa syömistä yms...lapsetkin tykkää.suostuisko miehesi tuollaiseen "hauskanpitoon" perheensä kanssa.toivottavasti saatte asian sovittua :hug:

no täysin tutulta kuulostaa, meilläkin äijä on ravannu monta kertaa yksin baaris ku vauva oli pieni (nyt 7kk) ja nyt olin ensimmäistä kertaa yksin baaris (tietty pistin muksut eka nukkumaan ettei hänen sitä tarvinnu tehdä) ja arvaa vaan ketä sai herätä aamulla klo 7 ku olin tullu kotiin 3 aikoihin!! Ja jos tekis toisinpäin että ku herra tulee baarista niin potkis sängystä ylös 7 että laitas lapsille aamupalat niin tulis semmonen huuto!!

Ja mäkin oon saanu kuulla viime viikkoina ku mä vaan valitan yms. ihan ilman syytä, mut ku ei voi tosiaan sanoa nätisti edes herralle mistään niin minäkin oon ottanu sen linjan että ei sitte prkl puhuta!!

Ja sama juttu tän rahan kanssa, jaksaa siitä valittaa myös (aivan ku ap kertoi) että kyllä hänen rahat riittää puoleen vuokraan+autolyhennykseen (ku valitin tupakanpoltosta) no sit laskettiin niin mä saan vajaa 100? vähemmän vaan vaikka oon äitiyslomalla!! Ja nyt on pitäny sentään suunsa kiinni niistä ku tupakkaan menee jo kk 150?!!

Kyllä ottaa välillä aivoon toi äijä :headwall: :headwall:

Meillä on ollu yhteiset rahat seurustelu ajoista lähtien ja siitä ei yleensä ole ollut kiistaa..lähinnä sellaista että minä kun pidän shoppailusta ja en ole koskaan ollut hierveän tarkka rahan suhteen "sitä tulee ja sitä menee" tyylillä, niin mies ressaa mun asenteesta rahaan. Ihan ok.
:whistle
Lapsen hoito ja kodin hoito on yleensä ihan kokonaan minun vastuullani. Aina en enää edes jaksa pyytää apua ja sitten olen hiljaa mumisen itsekseni ärräpäitä! Tovin kun olen ollut hiljaa mies saattaa kysyä "mikä on" ja kun en jaksa enää hokea samoja asioita niin hän suuttuu siitä.. Ja naisia sanotaan hankaliksi! :p
Niin, sitten kun puhun niin se on sitä valittamista vaikka kuinka yrittää nätisti saada asian julki ja ymmärretyksi! :/

Yhteistyössä