ninaTT minulla on kysymys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kysymys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kysymys

Vieras
Älä nyt räjähdä, ärsyttää ei ole tarkotus, mutta mietin yhtä juttua, kun sinulla on niin vahvat mielipiteet muiden äitiydestä....

Kun olet ystäviesi kanssa ja joku ei esim imettäisi tai ei tekisi juuri niinkuin sinun mielestä kuuluu, kritisoitko/haukutko häntä?
Vai kunnioitatko heidän päätöstään?

Ihan puhtaasta mielenkiinnosta kysyn!:)
Älä raivostu. :(

Mä voisin melkein vastata hänen puolestaan,et kunnioittaa varmasti.

Tyypil on vahvat mielipiteet äitiydestä,mut sanoohan sen nyt järki et tolla ihmisellä on sen verran ällii et hän tajuu sen ettei kaikki voi olla samanlaisii,eikä kaikil voi olla samat arvot.

Alkuperäinen kirjoittaja bdt:
Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:
Voisin ninan puolesta vastata, että kunnioittaa eikä hauku. :)

Oletko sinä Tytsi jo äiti ?

En. Nina on sanonut täälläkin, että hoitaa toisten lapsia eri tavalla kuin omaansa ja mullekin hän on sanonut, ettei hauku toisia äitejä. Eihän nina täälläkään (kai?) hyökkää kenenkään kimppuun henk.koht. Seikkiksessä, kun nähtiin niin ei ainakaan mun lastenhoitotapoja kritisoinut. B) Hoidin siis kahta serkkuani 2,5kk.

En. Nina on sanonut täälläkin, että hoitaa toisten lapsia eri tavalla kuin omaansa ja mullekin hän on sanonut, ettei hauku toisia äitejä. Eihän nina täälläkään (kai?) hyökkää kenenkään kimppuun henk.koht. Seikkiksessä, kun nähtiin niin ei ainakaan mun lastenhoitotapoja kritisoinut. B) Hoidin siis kahta serkkuani 2,5kk.

Miksi sitten haukkui minut ihan lyttyyn? :o

Riippuu tietysti, mikä lasketaan henkilökohtaiseksi. Aika riskirajoilla liikutaan kun kommentoidaan toisen äidin kiintymyssuhdetta omaan vauvaansa tai tuomitaan esim. imettämäyttömyys kohtuullisen suoralta kädeltä tietämättä syistä sen enempää.

Aha, ok. Ajattelin että sulla on nuoresta iästä huolimatta jo lapsi.

Alkuperäinen kirjoittaja just:

Miksi sitten haukkui minut ihan lyttyyn? :o

En tiedä, en ole nähnyt. Yleensä kuitenkin keskustelee asioista yleisellä tasolla. Siellä Seikkiksessä oli myös joitain palstan äitejä eikä nina arvostellut ketään. Mun hoitolapsikin käytti kertisvaippoja ja tuttia, mutta nina ei sanonut siitä mitään. B)

sori nyt vaan, mut tänäänkin ninatt riehui yhdessä ketjussa ja käski alottajan mennä vetämään perseet räkälään kun tämä vaan mietti et lähtisikö jonain iltana vähäksi aikaa ulos kavereiden kanssa ja pieni vauva olisi ISÄNSÄ kanssa kotona. Muisti vielä kertoa ketjun ap:lle että hän on huonosti kiintynyt lapseensa eikä ole normaali. En pidä häntä kovin fiksuna ihmisenä, tuskin hyväksyy ystäviltäänkään muuta käytöstä kuin sen, mikä hänen mielestään on oikein.

Alkuperäinen kirjoittaja utelias:
Olitko eilisessa Iltasanomissa?

Iltalehdessä, joo. (Olihan se muuten iltalehti? :D Muistaakseni...)

Itse aloitukseen: En tietenkään. Ja täälläkin pyrin olemaan ottamatta kantaa liian yksityiskohtaisiin tilanteisiin tai jonkun elämään. Käyn pääasiassa keskustelua yleisellä tasolla siitä, mikä ideaalitilanteessa olisi lapselle ja/tai perheelle paras vaihtoehto. En pidä itseäni täydellisenä enkä muita automaattisesti huonompina kuin minä.

Kavereiden ja perheenjäsenten kanssa voin kyllä keskustella lastenhoidosta - ja kertoa mielipiteeni kysyttäessä. Jos ei kysytä, niin en todellakaan mene tyrkyttämään mitään kellekään. Se ei tarkoita etteikö mulla olisi joskus mielipiteitä jostakin, mutta mun mielipiteet ja mun tiedot ovat mun asia ja ensisijaisesti käytän niitä oman lapseni kasvattamiseen ja oman perheeni hyväksi.

Ja jos tää liittyy mitenkään tänpäiväiseen (2kk vauva, äiti pohtii viihteelle lähtöä ) niin ihan oikeasti, vain eka viesti oli tosissaan kirjoitettu enkä siinä mielestäni mitenkään teilannut muita vaan kerroin ihan omasta kokemuksestani ja miltä se on tuntunut. Tokan viestin luulisi kenen tahansa ymmärtäneen vitsiksi kun keskustelu meni jotakuinkin näin:

(joku)-Minä vein jätin lapseni yöksi vasta hänen ollessaan yli 1-vuotias.

(vieras)-Oletko sinä muka täydellinen?

(minä )- No mä oon vielä täydellisempi, lapsi oli jo yli 2v kun lähdin tuulettumaan.

No meneepä taas litaniaksi :D Mutta siis tuosta viestistä sen ketjun ap sitten sai jonkun sätkyn ja pyysi minua poistumaan ketjusta sillä hän halusi vain NORMAALEILTA äideiltä vastauksia ja minä ja kiihkoiluni saisimme siirtyä muualle sillä minä ilmeisesti luulen minun tapojeni olevan ainoita oikeita.

Oli mulla kyllä ihan hauskaa mutta aikuisten oikeasti on hankala yrittää itse olla asiallinen jos toinen ryhtyy heti kättelyssä ilkeäksi, liioittelee kaikkea sanomaani ja keksii siihen vielä omaa lisäksi.

Muoks otin nuo typerät silmäniskuhymiöt pois...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
sori nyt vaan, mut tänäänkin ninatt riehui yhdessä ketjussa ja käski alottajan mennä vetämään perseet räkälään kun tämä vaan mietti et lähtisikö jonain iltana vähäksi aikaa ulos kavereiden kanssa ja pieni vauva olisi ISÄNSÄ kanssa kotona. Muisti vielä kertoa ketjun ap:lle että hän on huonosti kiintynyt lapseensa eikä ole normaali. En pidä häntä kovin fiksuna ihmisenä, tuskin hyväksyy ystäviltäänkään muuta käytöstä kuin sen, mikä hänen mielestään on oikein.

Noo,,mäki sanon välillä tällä palstalla mitä sattuu.Teen sen vain harmaana niin kukaan ei osaa yhdistää tiettyyn nikkiin,ja sitä kautta ihmiseen.

Mikä tämä seikkis on ?

Alkuperäinen kirjoittaja Kysymys:
Kun olet ystäviesi kanssa ja joku ei esim imettäisi tai ei tekisi juuri niinkuin sinun mielestä kuuluu, kritisoitko/haukutko häntä?
Vai kunnioitatko heidän päätöstään?

Tuskin sinäkään ketään päin naamaa haukut tai kritisoit, jos se ei toimi kuten sinä? En mä ainakaan ja luulisin ettei Ninallakaan oo tapana :) Omia mielipiteitä saa toki esittää mutta siinä tuskin on haukkumisesta kysymys.

Sit sä varmaan käsitit että se oli LÄPPÄ joka lähti siitä, että sen ketjun ap oli lukutaidoton, heikolla itsetunnolla varustettu toope joka lähti karjumaan äätä ja oota heti ku näppistäni edes koskin.

Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja utelias:
Olitko eilisessa Iltasanomissa?

Iltalehdessä, joo. (Olihan se muuten iltalehti? :D Muistaakseni...)

Itse aloitukseen: En tietenkään. Ja täälläkin pyrin olemaan ottamatta kantaa liian yksityiskohtaisiin tilanteisiin tai jonkun elämään. Käyn pääasiassa keskustelua yleisellä tasolla siitä, mikä ideaalitilanteessa olisi lapselle ja/tai perheelle paras vaihtoehto. En pidä itseäni täydellisenä enkä muita automaattisesti huonompina kuin minä.

Kavereiden ja perheenjäsenten kanssa voin kyllä keskustella lastenhoidosta - ja kertoa mielipiteeni kysyttäessä. Jos ei kysytä, niin en todellakaan mene tyrkyttämään mitään kellekään. Se ei tarkoita etteikö mulla olisi joskus mielipiteitä jostakin, mutta mun mielipiteet ja mun tiedot ovat mun asia ja ensisijaisesti käytän niitä oman lapseni kasvattamiseen ja oman perheeni hyväksi.

Ja jos tää liittyy mitenkään tänpäiväiseen (2kk vauva, äiti pohtii viihteelle lähtöä ) niin ihan oikeasti, vain eka viesti oli tosissaan kirjoitettu enkä siinä mielestäni mitenkään teilannut muita vaan kerroin ihan omasta kokemuksestani ja miltä se on tuntunut. Tokan viestin luulisi kenen tahansa ymmärtäneen vitsiksi kun keskustelu meni jotakuinkin näin:

(joku)-Minä vein jätin lapseni yöksi vasta hänen ollessaan yli 1-vuotias.

(vieras)-Oletko sinä muka täydellinen?

(minä )- No mä oon vielä täydellisempi, lapsi oli jo yli 2v kun lähdin tuulettumaan.

No meneepä taas litaniaksi :D Mutta siis tuosta viestistä sen ketjun ap sitten sai jonkun sätkyn ja pyysi minua poistumaan ketjusta sillä hän halusi vain NORMAALEILTA äideiltä vastauksia ja minä ja kiihkoiluni saisimme siirtyä muualle sillä minä ilmeisesti luulen minun tapojeni olevan ainoita oikeita.

Oli mulla kyllä ihan hauskaa mutta aikuisten oikeasti on hankala yrittää itse olla asiallinen jos toinen ryhtyy heti kättelyssä ilkeäksi, liioittelee kaikkea sanomaani ja keksii siihen vielä omaa lisäksi.

Sori nyt vaan Nina, mutta kirjoitit ko.ketjussa aika paljon muutakin. Arvostelit mm. ketjun aloittajan kiintymyssuhdetta lapseensa, mikä on törkeää. Älä viitsi heittäytyä marttyyriksi.

Sit sä varmaan käsitit että se oli LÄPPÄ joka lähti siitä, että sen ketjun ap oli lukutaidoton, heikolla itsetunnolla varustettu toope joka lähti karjumaan äätä ja oota heti ku näppistäni edes koskin.

Oho!! Mun mielestä NinaTt voisi mennä jäähylle vähäksi aikaa..

No ehkä sellaisen voisi antaa olla, eikä turhaa hämmentäisi?

Lisäisin vielä: En koe kunnioittavani ihmisten päätöksiä jos ne ovat oikeasti mielestäni vääriä, mutta se ei ole mun asiani kommentoida kysymättä tai tuoda asiaa jotenkin esille. Ja jos ko ihminen oikeasti kokee tehneensä oikean päätöksen, niin mun kunnioituksilla tai mielipiteillä ei pitäisi olla tippaakaan väliä tälle henkilölle. Mielipiteitä en voi estää syntymästä, ne tulee mun päähän halusin tai en, mutta kyllä mä osaan olla hiljaa jos ei ole mun paikka sanoa mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja ???:

Mikä tämä seikkis on ?

Kupittaan seikkailupuisto Turussa. :)

Eipä tuo ainakaan mua haukkunut, vaikka mm. totesin että jos tekaisen kolmannen lapsen, niin on pikkupakko laittaa tenava hoitoon jo hädintuskin 1 v iässä.

Siis kun kasvotusten ollaan juteltu.

Ei oo netissäkään haukkunut kyllä.