Alkuperäinen kirjoittaja utelias:
Olitko eilisessa Iltasanomissa?
Iltalehdessä, joo. (Olihan se muuten iltalehti?

Muistaakseni...)
Itse aloitukseen: En tietenkään. Ja täälläkin pyrin olemaan ottamatta kantaa liian yksityiskohtaisiin tilanteisiin tai jonkun elämään. Käyn pääasiassa keskustelua yleisellä tasolla siitä, mikä ideaalitilanteessa olisi lapselle ja/tai perheelle paras vaihtoehto. En pidä itseäni täydellisenä enkä muita automaattisesti huonompina kuin minä.
Kavereiden ja perheenjäsenten kanssa voin kyllä keskustella lastenhoidosta - ja kertoa mielipiteeni kysyttäessä. Jos ei kysytä, niin en todellakaan mene tyrkyttämään mitään kellekään. Se ei tarkoita etteikö mulla olisi joskus mielipiteitä jostakin, mutta mun mielipiteet ja mun tiedot ovat mun asia ja ensisijaisesti käytän niitä oman lapseni kasvattamiseen ja oman perheeni hyväksi.
Ja jos tää liittyy mitenkään tänpäiväiseen (2kk vauva, äiti pohtii viihteelle lähtöä ) niin ihan oikeasti, vain eka viesti oli tosissaan kirjoitettu enkä siinä mielestäni mitenkään teilannut muita vaan kerroin ihan omasta kokemuksestani ja miltä se on tuntunut. Tokan viestin luulisi kenen tahansa ymmärtäneen vitsiksi kun keskustelu meni jotakuinkin näin:
(joku)-Minä vein jätin lapseni yöksi vasta hänen ollessaan yli 1-vuotias.
(vieras)-Oletko sinä muka täydellinen?
(minä )- No mä oon vielä täydellisempi, lapsi oli jo yli 2v kun lähdin tuulettumaan.
No meneepä taas litaniaksi

Mutta siis tuosta viestistä sen ketjun ap sitten sai jonkun sätkyn ja pyysi minua poistumaan ketjusta sillä hän halusi vain NORMAALEILTA äideiltä vastauksia ja minä ja kiihkoiluni saisimme siirtyä muualle sillä minä ilmeisesti luulen minun tapojeni olevan ainoita oikeita.
Oli mulla kyllä ihan hauskaa mutta aikuisten oikeasti on hankala yrittää itse olla asiallinen jos toinen ryhtyy heti kättelyssä ilkeäksi, liioittelee kaikkea sanomaani ja keksii siihen vielä omaa lisäksi.