Nimistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mitä miel?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mitä miel?

Vieras
Elikkä rakenneultrassa veikkailtiin tyttöä ja olen pyöritellyt mielessäni nimiä Lumi ja Lumia. Saa muutakin sen kaltaista nimeä ehdottaa, mutta mitä mieltä noin yleensä näistä nimistä ja kumman itse valitsisit?

[QUOTE="aapee";22927847]Miten Jessica yms liittyy mitenkään Lumi tai Lumiaan? Lumina -nimen olen myös kuullut, mutta siitä en tykkää niin paljon.[/QUOTE]

kun on näitä muoti nimiä joita luokalla on sit kymmenen. esim sillon ku itte olin koulus niin joku jenni oli joka toisen nimi. jossain vaihees tuli jessika, janika, jasmin, veronika nimet. joo eka sata on erikoinen mut kohta niitä on tuhansilla sama nimi suurinpiirtein samas ikäryhmäs. etsitään erikoisuutta mutta loppujen lopuksi päädytään samaan kuin naapuri.

Rieputarallaa Kiitti paljon, Aava/Ava ja Leni ois myös kivoja nimiä, jotenkin vaan toi Lumi tai Lumia ihastutti! Mäkin mietin tuota, et onko Lumia liian "väännetty" kun taas Lumi tarkoittaa jotain mikä sekin häiritsee! (itse kyllä jos ajattelen nimeä Lumi niin ei tule lumi mieleen...)

Onko tosiaan näin, että näitä pidetään vaan tämmöisinä muotiniminä? Itse olen Lumi-nimestä pitänyt jo useita vuosia, Lumiasta sen sijaan kuulin vasta muutama vuosi sitten mutta siihenkin heti tykästyin.

[QUOTE="aapee";22927925]Rieputarallaa Kiitti paljon, Aava/Ava ja Leni ois myös kivoja nimiä, jotenkin vaan toi Lumi tai Lumia ihastutti! Mäkin mietin tuota, et onko Lumia liian "väännetty" kun taas Lumi tarkoittaa jotain mikä sekin häiritsee! (itse kyllä jos ajattelen nimeä Lumi niin ei tule lumi mieleen...)[/QUOTE]

Hassua, mä en taas vois kuvitella antavani lapsille nimiä jotka ei tarkoita mitään. Mun kolmella lapsella on kaikilla kolme nimeä ja kaikki tarkoittaa jotain. Itselleni ne on kuitenkin etupäässä nimiä enkä koskaan myöskään lasta kutsuessani mieti nimien merkitystä.

Yhteistyössä