Nimikoitteko KAIKKI vaatteet päiväkotiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En nimikoi. Mä nimikoin ulkovaatteet ja kengät. Koskaan ei oo hukkunu mitään; paitsi kengät oli kateissa pari päivää (ne nimikoidut) . Joku vanhempi oli ne ottanut.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon:
Miten sukat nimikoidaan? :snotty:

Muut oon nimikoinu.

Teippilaastarilla?
(leukoplast)

leukoplast_m.jpg

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon:
Miten sukat nimikoidaan? :snotty:

Muut oon nimikoinu.

Teippilaastarilla?
(leukoplast)

leukoplast_m.jpg

Juu, tiiän tuotteen. Sitä on tuolla ukolla kaapissa monta rullaa.

Mä taidan eka kattoa, kuinka paljon noita sukkia alkaa katoilla. Tyttö menee pph:lle. Ehkä sitten, jos niitä menee liikaa. :D

kyllä kaikki, paitsi pikkarit. Niitä kun viime vuonnakaan ei tarvinnut vaihtaa hoidossa. Sukkiin kirjoitan nimen varren sisäpuolelle samalla ohutkärkisellä permanent tussilla, millä nimikoin kaikki muutkin vaatteet.

Kaikki muut paitsi sukat. Alusvaatteet edottomasti nimikoin, kun niitä vaihdetaan kuitenkin useimmin päiväkodissa. Sukkia en nimikoi, koska en ole siihen löytänyt järkevää tapaa (minusta se teitti ei toimi sukissa) ja toisaalta lapsella hyvin harvoin on sukkia edes käytössä, vaan yleensä sukkahousut tai ei mitään.

En nimikoi sukkia tai alushousuja. Alushousuja nyt ei päivän aikana edes riisuta ja jos sukat häviää niin sitten sille ei voi mitään. Villasukat olen merkannut teppilaastarilla.

Kyllä nimikoin myös alushousut =) tosin mun lapsi on vuoropäikkärissä, et vaihtaa siellä alusvaatteita myöten kaikki vaatteet. Merkaan kaikki koska olen ne ostanut enkä halua niiden joutuvan hukkaan,.

Ostin valmista niminauhaa ja ompelin sukkiin, 6 sukat + villasukat. Nimikoin kaikki muutkin vaatteet, koskaan ei mitään hukkunut. Päiväkotikäytössä vain nuo sukat, kotona ja kylässä sitten muita. Varavaatekassissa aina samat "huonommat" vaatteet, niin heti huomasi, jos sieltä oli käytetty, ja sai pestä sinne takaisin. Kauheat kasat jää vaatetta päiväkotiin, kun eivät lapset (eivätkä aina vanhemmatkaan tunnista), henkilökunnalta ei voi vaatia. Sitten kun ostaa uuden vaatteen tulevaisuudessa, niin merkkaa sen nimikointitussilla heti ennen käyttöönottoa. Tapa on hyvä opetella, sillä myöhemmin sitä tarvitaan koulussa, urheiluharrastuksissa etc. Säästyy rahaa ja vaivaa.

Mun päiväkodissa(siis missä olen töissä) on jokaiselle varattuna oma lankarulla(erivärinen toki) ja sillä voi merkata hankalatkin vaatteet esim.villasukat. Me merkataan ite mikä väri kelläkin on ja siten tiedetään mikä on kenenkin lapsen sukka jne...toki saa käyttää muitakin konsteja, mut tuo on ollu hyvä.

Yhteistyössä