Nimikö enne?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miraakkeli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Miraakkeli

Vieras
Uskaltaisitteko laittaa lapsellenne nimen, jolle tarussa kävi huonosti? Itse olen tykästynyt erääseen nimeen (kastajaiset ensi kuussa), mutta mietityttää se, ettei se tuo huonoa karmaa. Mielipiteitä kaivataan!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.02.2006 klo 13:12 Miraakkeli kirjoitti:
Uskaltaisitteko laittaa lapsellenne nimen, jolle tarussa kävi huonosti? Itse olen tykästynyt erääseen nimeen (kastajaiset ensi kuussa), mutta mietityttää se, ettei se tuo huonoa karmaa. Mielipiteitä kaivataan!
Tottakai uskaltaisin. Tuskinpa kaikki Roopet on rikkaita, Tarjat pressoja jne

Varmasti moni miettii samaa, itselläni sellainen nimi on Silja. Älyttömän kaunis nimi tytölle, mutta tulee aina mieleen se romaani Silja, nuorena nukkunut.

Meillä täällä sattui vielä samoihin aikoihin yhdelle pikku-Siljalle tapaturma, jossa hän menehtyi, kun mietimme tytöllemme nimeä..

Mutta ei nimi kyllä mikään enne voi olla, sitä vaan tulee mietittyä - ehkä liikaakin - tälläisia sattumia.

En usko tollaisiin enteisiin, oisin sen Siljan ehkä antanutkin lapselle nimeksi, mutta miehen mielestä nimi on risteilyaluksen, eikä lapsen nimi.

Mä en noihin usko,mut tuli annettuu n.7v sitten pojalle nimeks Eemil. :D
Ja se on just ku Vaahteranmäen Eemeli! =)
Tyttö on Sini,mut eipä oo sävyltään sinertäväks muuttunu :)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.02.2006 klo 10:14 Tinytooney harmaana kirjoitti:
Minulla itsessään kaunis nimi Eveliina tuo mieleen sen ikävän henkirikoksen..
Mielleyhtymistä voi kuitenkin kasvaa poiskin.

En oo näht ainuttakaan Eveliinaksi kastettua tyttöä sen jälkeen meidän kaupungissa kun tämä surullinen tapaus sattui. Itse sain juuri tytön kaksi viikkoa tästä tapahtumasta, pahalta tuntui..En usko että enteellisesti jättäisin juuri tuon nimen antamatta, mutta tulisi aina tämä tietty Eveliina mieleen..varsinkin kun tämän perheen tunsi.

Kyllä laittaisin jos kerran tykkäisin. Suvussa on Silja, tykkään nimestä Ronja (Ryövärintytär), Eemeli on kiva ja Eveliina on kiva nimi, kaikki kävisi. Mies ei vaan oikeen tykänny nimestä Justiina joten ei tullut tytölle nimeksi.

Jokainen lapsi kantaa itse nimensä, ei jotkut ihme "haamut"

Onhan se niin että jos on joku viimeaikoina kuolltu lapsi lähipiirissä niin ei hänen nimeä voi antaa omalle lapselle.
Vaikka hyvin voisi, mutta jotenkin sitä ajattelee että se on sopimatonta. Ajattelee että se loukkaisi niitä vanhempia vaikka luultavasti olisi päin vastoin.
Ajattelee että tuota edesmennyttä pientä ihmistä pitää kunnioittaa niin että nimeä ei saa käyttää.
Meillä tällainen nimi oli Antoni. Ihana nimi, mutta poissuljettu.

Yhteistyössä