toinen ap
eli siis: tuli tuosta toisesta ketjusta mieleen.
Kumpi sopisi paremmin, Aksel vai Axel? sukunimi -la päätteinen.
Kumpi sopisi paremmin, Aksel vai Axel? sukunimi -la päätteinen.
Ei haluta tuota i:tä tuonne loppun kuitenkaan.Alkuperäinen kirjoittaja mimmi:Aksel tai sitetn Akseli
Näin juuri. Jos sukunimi ja suku on täysin suomalaista, niin omituista muotimatkimista laittaa Axel.Alkuperäinen kirjoittaja Nomen est omen:Jos on suomenkielinen sukunimi niin Axel kuulostaa tyhmältä kuten Nico tai Mico yms. Jos Axenfelf tms sukunimenä niin etunimeksi axel ok. Mikä on vikana suomenkielisissä nimissä suomalaisilla kirjaimilla?
pitääkö sitten vaihtaa jos muuttaa ulkomaille?Alkuperäinen kirjoittaja Ökki Kökkiäinen:Suomalainen kirjoitusasu Suomessa, ääntäminenhän onnistuu kansainvälisestikin.
No kyllä mäkin tiedän monta ruotsinkielistä Axelia ja se on ihan sopivaa Ruotsinkielisille sopii nimessä olevat ceet yms vierasperäiset kirjaimet. Muttei ihan tavis suomalaiselle. Axel Peräkorpinen ei oikeen houkutteleAlkuperäinen kirjoittaja ...:piti vielä sanoa että olen ruotsinkielinen ja toi Axel kuuluu mun korvissa enemmän oikealta ku toi Aksel. siks mua usein naurattaa nää ehdoton ei x:lle ja c:lle.