Nimiasiaa, apua kaipailen.

• Viestiketjun aloittaja toinen ap
  • Ensimmäinen viesti
Nomen est omen
Jos on suomenkielinen sukunimi niin Axel kuulostaa tyhmältä kuten Nico tai Mico yms. Jos Axenfelf tms sukunimenä niin etunimeksi axel ok. Mikä on vikana suomenkielisissä nimissä suomalaisilla kirjaimilla?

Maisuli
Alkuperäinen kirjoittaja Nomen est omen:
Jos on suomenkielinen sukunimi niin Axel kuulostaa tyhmältä kuten Nico tai Mico yms. Jos Axenfelf tms sukunimenä niin etunimeksi axel ok. Mikä on vikana suomenkielisissä nimissä suomalaisilla kirjaimilla?
Näin juuri. Jos sukunimi ja suku on täysin suomalaista, niin omituista muotimatkimista laittaa Axel.

vieras475
Aksel sopii paremmin Suomeen kuin Axel. Mutta älkää polttako käämejänne, kun lapsestanne tulee kuitenkin ihmisten suissa "Akseli". Tuntemani Paul on käytännössä Pauli, samoin Raul on kaikille Rauli.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
piti vielä sanoa että olen ruotsinkielinen ja toi Axel kuuluu mun korvissa enemmän oikealta ku toi Aksel. siks mua usein naurattaa nää ehdoton ei x:lle ja c:lle.
No kyllä mäkin tiedän monta ruotsinkielistä Axelia ja se on ihan sopivaa :) Ruotsinkielisille sopii nimessä olevat ceet yms vierasperäiset kirjaimet. Muttei ihan tavis suomalaiselle. Axel Peräkorpinen ei oikeen houkuttele :D

Yhteistyössä