Nimiapua taas....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mammammaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mammammaa

Vieras
Joops, ensin ajattelin tuota Fiia Sara Mariaa, mutta sittemmin "ilmestyi" kastettujen palstalle useampi Fiia, nii se sai sitte jäädä. Katariina oli toinen etunimiehdokas, mutta löytyi taas suvusta. Eli, mikä etunimi olis sitten Sara Marialle? Toiveena olis harvinainen ja helposti eri kielillä taipuva... Sukunimi alkaa S:llä, joten etunimi ei saa loppua S:ään. Eikä mielellään sais alkaa A:lla... Oonpa vaativa ! :D

Mun lapsen nimi on Fanny ja olen kyllä tiedostanut noi englanninkieliset slangisanat. Meidän mielestä nimi on kaunis siitä huolimatta ja lausutaankin aivan eri tavalla.
Ootteko siis aivan tosissanne sitä mieltä, että nimeä ei siksi voi antaa!? Olen nimittäin nyt vähän kauhuissani, että kiusataanko lasta esim. koulussa muuten kauniin nimensä takia!

No ei se vielä kovin yleisessä sanastossa ole suomalaisten keskuudessa, vaatinee vähän perehtyneisyyttä englannin slangisanoihin, että tuon fannyn "osaa" yhdistää. Mutta kun sen nyt tietää, niin miksipä sen nimeksi antais...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.01.2006 klo 20:27 Fanny kirjoitti:
Mun lapsen nimi on Fanny ja olen kyllä tiedostanut noi englanninkieliset slangisanat. Meidän mielestä nimi on kaunis siitä huolimatta ja lausutaankin aivan eri tavalla.
Ootteko siis aivan tosissanne sitä mieltä, että nimeä ei siksi voi antaa!? Olen nimittäin nyt vähän kauhuissani, että kiusataanko lasta esim. koulussa muuten kauniin nimensä takia!

Minustakin nimi on kaunis. Varmasti monelle ruotsalaiselle on anettu tämä nimi kautta aikojen (viit. "fanny ja alexander"). En tiennyt näitä slangisanoja ennenkuin eräs tuttavamme risti tyttärensä ja mies älähti, että mikä kauhea nimi, ei tosin tietenkään heille suoraan. Ja mies on siis englantilainen eikä voi täten välttyä ajattelemasta "pahinta". Mutta tuskin ainakaan näin suomalaisten keskuudessa tätä ongelmaa tarvitsee pelätä =)

Catry Sara Maria
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.01.2006 klo 14:11 mammammaa kirjoitti:
Joops, ensin ajattelin tuota Fiia Sara Mariaa, mutta sittemmin "ilmestyi" kastettujen palstalle useampi Fiia, nii se sai sitte jäädä. Katariina oli toinen etunimiehdokas, mutta löytyi taas suvusta. Eli, mikä etunimi olis sitten Sara Marialle? Toiveena olis harvinainen ja helposti eri kielillä taipuva... Sukunimi alkaa S:llä, joten etunimi ei saa loppua S:ään. Eikä mielellään sais alkaa A:lla... Oonpa vaativa ! :D

Kannanpa korteni kekoon näinkin....
Kaunis kansainvälinen, klassinen, myös suomalainen olisi Helena, Helene tai Helen =) Olisin itse antanut tytöllemme yhdeksi nimeksi jonkin näistä, mutta miehen ex-vaimon toinen nimi on helena.

Kiitoksia vinkeistä :) kävin eilen ultrassa, lääkäri alkoi pelotella, että olisko sittenki poika :0 ensimäinen "tyttöultra" tuli kyllä todella kokeneelta ultraajalta... mutta taitaa jäädä jännitys päälle h-hetkeen saakka! Aamulla onneksi tuli aika erikoinen pojankin nimi mieleen, aikaisemmin en oo etsimälläkään löytänyt mieluista.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.01.2006 klo 16:39 mammammaa kirjoitti:
Kiitoksia vinkeistä :) kävin eilen ultrassa, lääkäri alkoi pelotella, että olisko sittenki poika :0 ensimäinen "tyttöultra" tuli kyllä todella kokeneelta ultraajalta... mutta taitaa jäädä jännitys päälle h-hetkeen saakka! Aamulla onneksi tuli aika erikoinen pojankin nimi mieleen, aikaisemmin en oo etsimälläkään löytänyt mieluista.

Eihän se riippu ultraajasta vaan siitä miten sikiö siellä on!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.01.2006 klo 19:57 Vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.01.2006 klo 16:39 mammammaa kirjoitti:

Eihän se riippu ultraajasta vaan siitä miten sikiö siellä on!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mun tietääkseni täällä ei sanota, jos ei olla ihan varmoja. Eka raskaudessa sanottii ihan suoraan, että ei tiiä, kun ei tietäny / näkyny. Ja kyllä se vaatii ammattitaitoaki nähdä kaikki, mitä ultran kuvissa on.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.01.2006 klo 21:11 himmeli kirjoitti:
jos tyty tulee,miltä kuulostas fiina?
Aivan kamala nimi ja taatusti aiheuttaa kiusaamista!!!
"Mikä sinun nimi on ?" "Viina" "ihan tavallinen viina vaan"
Armahda lastasi

Yhteistyössä