Nimiäisiin vinkkejä?

Pojalle olis siis tarkotus järjestää nimiäiset, ja olen ihan hukassa koko homman kanssa. Kutsuttuna 16 aikuista ja 7 lasta. Ruokavinkkejä saa antaa! Kuinka paljon pitää olla tarjoiltavia tollaselle ihmismäärälle? Ja mitkä olis hyviä tarjoiltavia? Kertokaa teidän nimiäisistä, mitä ruokaa tarjottu ja ylipäätänsä nimiäisissä tehty?
 
Heippa!

Meillä oli tytölle nimiäiset, tosin reilusti vähemmän porukkaa (10 aikuista, 1 lapsi sekä päivänsankari). Tarjottavissa en ole mikään ekspertti neuvomaan kun en ole mikään leipurimestari, mutta meillä oli täytekakku, kuivakakkua, pikkuleipiä, sitten suolaisia oli sellanen suolanen piirakka, lihapasteijoita ja sit ihan valmiita voileipiä, jotka meni parhaiten kaupaksi :) Voileipäkakku olis ollu kiva, mutten osaa sellaista tehä niin en alkanut sitten kokeilemaan onneani :)

Meillä nimiäisten sisältö oli aikas kristillinen vaikkei mitään uskovaisia ollakaan. Tämä oikeastaan siksi, että mun isä on helluntaiseurakunnassa ja miehen isä luterilaisen kirkon pappi B) Elikkäs aluksi mies piti sano tervetulosanata, sitten kerrottiin nimi sellaisen pienen arvausleikin avulla. Sitten minun isä puhu ja laulo Suojelusenkelin, sitten miehen isä piti puheen ja pienen rukouksen. Sitten mies piti puheen. Lopuksi kummeille jaettiin sellaset kummitodistukset, jotka olin tilannut pro-seremoniat.fi:stä. sitten vaan kahvit, ihasteltiin vauvaa ja kateltiin vauvakirjaa, mitä olin kerinnyt siihen asti täyttää :) Niin ja vauva tietty oli siinä koko ajan sylissä, niin kuin kastajaisissakin. Eli hyvin pienimuotoinen ja lämminhenkinen tilaisuus, josta jäi hyvä muisto :)
 
Kuulostaa ihan kivalta :) Meillä tosin ei tule olemaan mitään uskonnollisia kuvioita mutta noita puheita ollaan mietitty. Mä oon tarjoiltavaks miettiny just jotain kakkua ja suolasia piirakoita ja sit jotain pienii naposteltavia. Ne määrät vaan hirveen vaikeita! Ja kun ikinä mitään isompia juhlia järjestäny :/

Lisää kokemuksia? :)
 
ituhippi
Meillä on kanssa tulossa nimiäiset, kunhan tuo vauva nyt ensin saadaan maailmaan (la 4.8.), ja ite ajattelin että täytyy tarjota varmaan jotain vähän tukevampaa evästä, kun kuitenkin osa vieraista tulee yli 300km päästä. Siis meinasin ihan jotain suolaisia piirakoita, pari-kolme salaattia, ehkä joku keitto tms, ja tietysti sitten kakkukahvit päälle pullineen ja kekseineen. Vasta ihan ajatuksen asteella, joten kaipailisin myös vinkkejä tarjoiluun. Noi ruoka-asiathan riippuu paljon siitä, kuinka kaukaa vieraat tulee, eli onko miten nälkäistä väkeä heti.

Me ajateltiin, että kun vauvalle kuitenkin tulee 2 "kummia", niin he vois ehkä jonkun puheen pitää, mutta muuten ei varmaan sen ihmeellisempää ohjelmaa tule. Toinen "kummeista" on kyllä tosi musikaalinen (soittaa kitaraa ja laulaa, on myös esiintynyt jonkin verran) ja häntä ajattelin pyytää esittämään jonkun laulun.

Mitenköhän se nimen kertominen olisi hyvä hoitaa?
 
meillä oli
salaatteja, lihapullia (itsetehtyjä), erilaisia suolaisia piirakoita, karjalanpiirakoita, alkoholitonta boolia, täytekakkuja ja jotain muuta makeaa (en enää tarkalleen muista). Kahvia, teetä.

Ohjelmassa: Tervetuloa. Esittelimme lyhyesti kaikki paikallaolijat. Nimen kertominen. Lauluesitys. Sitten isäni kertoi yhden nimen taustan ja anoppini toisen nimen taustan. Sen jälkeen lauluesitys. Sitten ruokailu.

Meillä oli myös valokuvaaja paikalla koko ajan. Tuli kivat muistot.
 

Yhteistyössä