nimi pulma

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras vihainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras vihainen

Vieras
mies sanoo itse valitsevansa nimen lapsellemme! ja kumpikaan nimi ei kuulema saa olla suomalainen vaan pakko olla islamilainen. (sukunimi ei ole todellakaan suomalainen) kahdelle ekalle saatii kivat nimet,joista toinen nimi on suomalaiseenkin suuhun oikein hyvin istuva.
mulle tuo nyt ei ole olenkaan ok,et se yksin valitsee ja nimi ei saa olla suomalainen,suomessa kuitenkin asutaan! en nyt mitaan matia tms haluakaan,mut siis silti.
mit mun kannattaa toimia kun tuo ei suostu muuttamaan ajatuksiaan? saanko loppuviimein mie sen nimen antaa? mie sen lapsen kannoin 9kk vaikka kuinka yhteinen on. aika alkaa loppua kesken.saa mieskin kohta saapasta tuolla menolla!

hmmm, eiköhän sen nimen äiti päätä loppupeleis, mutta enpä tosin kylläkään tiiä miten tuo laissa menee. Mustakun tulee yh nii saan päättää itte nimen vaikka mies oiski kuviois, ku ei naimisis olla nii sillon kaikki valta on mun :D

Mitä sä niille elukoille lasta menet edes tekemään? Kohta itket täällä kuitenkin, että ukko vei lapsen itään pyllistelemään... Käy kastamassa lapsi salaa isältään, niin saat paremman riidan aikaiseksi.

jos ette ole naimisissa eikä isä ole kerinnyt isyyttään tunnustaa niin ainakin sillon kait lain mukaan äiti on ainoa huoltaja ja saa päättää lapseensa liittyvistä asioista..
ja vaikka olisi tunnustanutkin niin siihen paperiinhan tarvitaan vissiin molempien vanhempien nimi, eikö? joten kieltäydyt vaan reippaasti allekirjoittamasta jos nimi ei miellytä, tosin hän saattanee sitten maksaa samalla mitalla...ei kovin kypsä tuo ehdotukseni, mutten parempaakaan saanut suollettua ;)

Fiksua sakkia taas liikkeellä täällä! |O
Koitahan saada miehesi ymmärtämään että nimen päättäminen ei ole pelkästään hänen asiansa.Miettikää yhdessä ja koittakaa tehdä joku kompromissi..varmaan helpommin sanottu kuin tehty =)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
niin ja nimisissa ollaan oltu kohta 6vuotta.

joten molempien nimi tarvitaan, että nimi voidaan rekisteröidä tai mitä uskontokuntaa nyt sitten tunnustattekaan..

ainakin meillä naimisissa olevina vaadittiin molempien allekirjoitus paperiin ja vielä kummankin läsnäollessa.

ei kait vaan semmonen tilanne että kaksi ekaa lasta tyttöjä ja uusi tulokas poika?
poikalapsethan ovat muslimeille tyttöjä tärkeämpiä, joten siksi kait miehesi ajattelee voivansa jyrätä nimen..

mutta sanot nyt vaan sille ukollesi että riita puokkiin ja kehitätte nimen johon molemmat saavat vaikuttaa :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
tuskinpa suomalaisen miehen kanssa tulisi moista ongelmaa? Ainakin pystyisi neuvottelemaan eikä tarvitsisi avioeroilla nimen takia uhkailla.

kyllä suomalaisenkin kanssa saa varmasti mehevän riidan aikaan nimistä, sillä entäs jos ukko tahtoo antaa jotain suvussaan kulkevia nimiä ja äiti taas ei voi niitä ees sietää...yhtä hyvin voidaan avioerolla uhkailua tuossakin soveltaa :)

Yhteistyössä