nimi lapselle, samaa sarjaa vai reilusti eri?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja podintaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

podintaa

Vieras
mikä nimeksi neljännelle lapselle, kun aikaisemmat ovat:
valtteri
verna
venny
sukunimi on lyhyt, ei -nen-loppuinen, jos se asiaan jotenkin vaikuttaa.

Itse tykkäsin alunperin tuosta samasta alkukirjaimesta (joo, tiedän, monen mielestä dorkaa ja rahvaanomaista) mutta nyt jo vähän ärsyttää kun tiedän että kaikki alkavat tuputtamaan v-alkuista nimeä heti kun raskaudesta kerrotaan.

Eli siis ehdotuksia v-nimestä ja myös jostain ihan kokonaan muusta mikä sointuisi tuohon sarjaan. Isoimmat lapset jo koululaisia, ja heitä ei ainakaan koulussa ole kiusattu liian erikoisesta nimestä, pienin on vielä tarhassa.

Kävisikö esim. seuraavat mielestänne sarjaan: kielo. lilja (tytölle) ja einari, eemeli (pojalle)? Sukupuoli ei ole siis vielä ultrassa selvinnyt.

Kyllä se aina vähän ihmeelliseltä tuntuu, kun pitkän sarjan jälkeen lähdetään eri teille. Teidän tapauksessa tuskin oli kyse sellaisesta Liisa, Antti, Jaakko ja Christabel-Alexandra, joita joskus kuulee :D

Aika hassua, jos tuollaisen sarjan jälkeen on eri kirjaimella alkava nimi. Yksi jää vähän ulkopuoliseksi.
Ei samassa alkukirjaimessa ole mitään rahvaanomaista.

No Valtterihan on ihan tavallinen nimi, miksi siitä olisikaan kiusattu? Verna vähän erikoisempi, mutta vanha nimi sekin. Venny on itselle ihan outo, onko kyseessä tyttö vai poika? Itsehän nimen päätätte, mutta totta on että kaikki varmasti odottavat v-llä alkavaa nimeä. Itselle tuli mieleen vain Venla, mutta eihän sitä tiedä onko teillä tyttö vai poika.

Meillä on kolme lasta samaa sarjaa samalla alkukirjaimella. Neljännellä on ihan erilainen nimi kun ei keksitty enää hyvää sarjaansopivaa. Viidennellä myös eri alkukirjaimella oleva nimi.

Itse antaisin sellaisen nimen, jossa kaksi konsonanttia peräkkäin keskellä kuten Otto, Sammeli... Silloin ei mielestä tarvisi olla v:llä alkava nimi.
Itse kuitenkin olen sellanen ihminen, että en samanlaisuudesta piittaa nimien kohdalla. Me ollaan annettu nimiä, jotka sointuu ja kuulostaa meidän korvalle hyvältä. Ja jotkut ovatki ihmetellyt nimien erilaisuutta keskenään.

mulle tulee ekana mieleen, et onko kaikilla lapsilla sama isä, jos kolmen vanhimman nimet on samaa sarjaa keskenään ja sitten syntyykin perheeseen vaikka Pekka tai Maija. Mielestäni neljäs ei silloin kuulu joukkoon nimensä perusteella.

Jos olisi minun lapsistani kysymys, antaisin neljännellekin v-alkuisen nimen kuten Vilja tai Valma tai Veikka/Veikko

Jatka samaa rataa
Vilma,Valeria,Venla,Vilja,Viola,Vuokko,Vieno,Viena,Vanamo
Valentin,Valio,Valo,Valto,Veli,Verneni,Vilho,Väinö,Väinämö,Vihtori

Yhteistyössä