Nimi Elisa

  • Viestiketjun aloittaja "Maya"
  • Ensimmäinen viesti
"Maya"
Mitä mieltä olette nimestä Elisa? Haluttais antaa ko. nimi meidän tulevalle tyttärelle, mutta on sellanen fiilis, että tämä samanniminen matkapuhelinyhtiö on mennyt pilaamaan koko nimen eikä sitä voi käyttää.. Itellä ei tuu mielenyhtymänä siitä nimestä suoraan se yhtiö, ku oon aina tykännyt nimestä, mutta ainakin nuoremmilla taitaa tulla.

Myös muita hyviä nimiehdotuksia otetaan ilolla vastaan :)..
 
"Joo"
Mun mielestä ihana, klassinen nimi eikä varmasti ole niin yleinenkään :) Eikä tule mielleyhtymiä matkapuhelin firmaan.

Antakaa ehdottomasti jos siltä tuntuu! Toinen versio jos toi mielleyhtymä liikaa häiritsee voisi olla Elise? Sopii ainakin omaan suuhun hyvin :)
 
Ken guru
Mun mielestä kiva nimi. Eikä niitä taida nyt monella olla. Elise on myös kiva, mutta silti tuo Elisa tuntuu jotenkin kivemmalta. Ei mulle edes heti tullut mieleen sitä matkapuhelinyhtiötä kun luin kyselyn otsikon. Onhan lapsilla vaikka mitä nimiä: Myrsky, Aamu, Tuuli, Meri-Tuuli...ei edes niistä tule enää niiden alkuperäisiä asioita mieleen. Noin pääsääntöisesti.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
"Maya"
Kiitos vastauksista :). Mies tykkäis kans Elinasta, mut mä en tiedä miksi se ei oo mun mielestä niin kiva nimi kun Elisa tai Elise. Toisen nimen kohdalla ei meillä oo mitään erityisiä kriteereitä, hyviltä kuulostaa kaikki demdemin ehdottamat nimet.
 
Elisa on ihana nimi, olen aina tykännyt :)
Ei musta firma ole pilannut, onhan esim. Anna-lehtikin ollut ties miten kauan. Pikemminkin olisi hyvä jos Elisoita olisi, niin nimi EI pääse pilaantumaan (tyyliin Valio, joka nyt tosin onkin vähän kumma nimenä.)
Mä en kyllä ymmärrä muuten tuota, miksi yhtiöille, lehdille ym. pitää antaa ihmisten nimiä. Jotenkin outoa ja tyhmää mielestäni....
 
"vieras"
Jos vertaa ihmisen ja matkapuhelinyhtiön elinkaarta, niin veikkaanpa, että edellinen on monta kertaa pidempi, ja jälkimmäisen nimi ehtii vaihtua useasti. Meillä on tuttu nimeltä Elisa, enkä ole häntä kertaakaan yhdistänyt ko. firmaan.

Go for it!
 
  • Tykkää
Reactions: Kissimi
[QUOTE="vieras";28186282]Jos vertaa ihmisen ja matkapuhelinyhtiön elinkaarta, niin veikkaanpa, että edellinen on monta kertaa pidempi, ja jälkimmäisen nimi ehtii vaihtua useasti.[/QUOTE]

Nimenomaan näin. Elisa on kaunis nimi.
 

Yhteistyössä