Nimestä Jasper Juhani..

\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.03.2006 klo 13:24 Vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.03.2006 klo 22:59 jojo kirjoitti:
jasper juhani kuulostaa hyvältä ainakin minusta. minkä nimisä muut lapsenne ovat?
Jenna Josefina ja Jemina Katariina
:D Teillä aika samat mieltymykset nimien suhteen kun meilläkin; Joakim Antti Ilmari, Jemina Anna Ilona, Jasper Aapo Santeri sekä Joonatan Arttu Juhani.

Hyvää nimeä olette miettineet! :whistle: =)
 
Katiaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.03.2006 klo 15:16 riisu kirjoitti:
On toi Jasper vähän pääkkösellä puffattu.. Juhani on kaunis suomalainen pehmeäsointinen nimi.
So? Entä matti, vanhaselta vai nykäseltä?
Tanja, karpela?
Voi ei, onkohan nimiä jotka ei ole julkkiksella...
Haaan nyt ymmärrän nää väännökset Saxiina, Mariina, Isabella jne.. Eipä ole julkkiksilla, vielä.......... :whistle:
 
4 lasta
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.03.2006 klo 13:24 Vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.03.2006 klo 22:59 jojo kirjoitti:
jasper juhani kuulostaa hyvältä ainakin minusta. minkä nimisä muut lapsenne ovat?
Jenna Josefina ja Jemina Katariina
Itse tykkään enemmän jesper - nimestä ja eikö se sopisi paremmin teidän "nimiketjuun" kun tytöt on je-alkuisia =) :wave:
 
Mä en tykkää, mutta en ylipäätään noista j-alkuisista nimistä. Olen varmaankin siis jäävi asiaa kommentoimaan :)

Mitä tulee julkkisten nimiin, niin onhan varmasti totta, että julkkikset luovat jonkinlaisia buumeja nimillään/ lastensa nimivalinnoilla. Esim. Peppejä on varmasti kastettu Valpion/ Heralan innoittamina, jokunen vuosi sitten kastettiin useampia Eekoja Far Outin myötä jne. Onko se kuitenkaan huono asia? Tuskinpa kukaan lapselleen epämieluisaa nimeä valitsee, olipa se nimi kenellä hyvänsä. Enemmänkin kyse lienee siitä, että harvinaistakin nimeä tulee ajatelleeksi sen saadessa palstatilaa tiedotusvälineissä.
 
Olen ihan samaa mieltä, että kyllä nimet saa puffia tiedotusvälineiden kautta.

Esim. Minttu ei ole ollut yleisesti tytön nimenä ennen kuin lasten kirja Minttu tuli markkinoille. Kirjailija oli valinnut nimen tarkoituksella sellaiseksi, ettei sitä olisi kellään tytöllä, jotta samaistuminen hahmoon olisi tasapuolista kaikille lukijoille. Tais olla neljä kastettua Suomessa ennen kirjan ilmestymistä, nyt on jo yli 2200.

Tai esim. Piano leffan ilmestymisen jälkeen alkoi tulla noita Ada/Aada nimiä kummasti lisää.

Mutta eihän se huono asia ole. Ilmiönä vain tunnustettava.
 

Yhteistyössä