Nikotiinivalmisteet ja raskaus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lopettaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lopettaja

Vieras
Hei!

Onkos kenelläkään tietoa voiko/saako nikotiinipurkkaa yms. tuotteita käyttää raskausaikana?Apteekissa sanottiin ettei saisi, mutta kumpi sitten on vaarallisempaa itse polttaminen vai nikottinipurkka? Purkassahan ei ole häkää ja tervaa kuten tupakassa... Vähän on kaksipiippuinen juttu.. Toki lopettaisin mielelläni tupakoinnin mutta se on vaan niin pirun vaikeaa!

Moi, Ainakin täällä Espoon sivuilla sanotaan, että mieluummin nikotiinikorvaushoitoa kuin tupakkaa. Tsemppiä!

http://www.espoo.fi/default.asp?path=1;28;11866;9878;10024;10156;10165;10192

Riippuu tietysti määristä. Jos tupakointi vähäistä niin on se purkka haitallisempaa. Olen itsekin n.20 vuotta sauhutellut ennen tätä raskaaksi tuloa enkä heti kerralla pystynyt lopettamaan. Joskus tuli niin kauheat himot että oli ihan pakko lopettaa. Töissä en enää mennyt tupakkaporukan mukaan ja kotonakin otin tavaksi että minun täytyi kysyä mieheltä lupa että saan mennä tupakalle ja sitten kun en viittiny kysyä niin sitten se loppuikin.

Sitten kun np-ultrassa näin että siellä se pikkuinen huitoi niin en voinut kuvitellakaan että saattuttaisin sen oloja. Kuvittelin mielessäni kohdun joka on täynnä savua ja niin se mulla jäi koko tupakan poltto.

Itsekuria vaan ja päättäväisyyttä !!!!

Kiitos vastauksista!
Ennen poltin n. askin päivässä mutta nyt enää 0-5, eli ei varmaan purkkaa kannata käyttää? Minulla ensimmäinen ultra 13.7, josko sitten viimeistään tajuais lopettaa!

hei. mulle ainakin neuvolassa sanottiin että jos tekee vaikeaa olla polttamatta, niin se että polttaa laimeeta, puolikkaita ja muutaman päivässä on parempi kuin se että stressaa asian kanssa ja hermoilee. iteki lopetin viime raskauden alussa (4v. sitten), mutta aloin reilu vuosi sitten taas tupakoimaan ja tällä kertaa lopettaminen on tosi vaikeaa. nyt oon tehny silleen et en osta omaa askia ja jos en mitenkään pääse yli tupakanhimosta niin pyydän vain pari hatsia kokonaisen sijaan. nyt oon polttanut n 2- 10 hatsia päivässä. joinain päivinä poltan kokonaisen. onnea yritykseen! mäki koitan tsempata!

On ollut tosi vaikea lopettaa. Tai lopettaminen ei sinänsä ollut vaikeaa mutta nikotiinipurkasta luopuminen on.
Vieläkin rv 25 ostan silloin tällöin nikotiinipurkkaa.
Toivottavasti en tee haittaa lapselleni mut ajattelin, että mieluummin edes se purukumi kuin rööki.

Olen samoilla linjoilla kanssasi, eli olen polttanut pari tupakkaa päivässä raskauteni aikana. En usko, että sinunkaan kannattaa sitä purkkaa ostaa, kun kerran poltat jo nyt noinkin vähän. Se purkkakin on niin vahvaa, että sen kanssa saa myös olla tarkkana. Jos sekä syö purkkaa että polttaa, tulee helposti jo yliannostus. Mutta tsemppiä sinulle!

Mikäli poltatte alle viisi tupakkaa päivässä, ei nikotiinipurkkaa tms. kannata missään nimessä käyttää sillä purkasta vapautuu verenkirtoon enemmän kertaannoksena nikotiinia kuin tupakasta.

Minä myös polttanut jo muutaman vuoden lähes vakituisesti ja kun sitten tiesin olevani raskaana, unohdin koko tupakan polton. Jotenkin sitä vaan ajattelee oman lapsen parasta, eikä tupakointi tule enää mieleenkään (ku tosi harvoin, jolloin pyyhin ajatuksen heti mielestä :)
Pelkäsin kyllä pahasti etten pääse eroon mut niin vain on pikkuinen saanut muihin ajatuksiin :)

Kaikki tupakoitsijat -yrittäkää keksiä jokin tupakin vastine jotta itse tupakoiminen jää!
Kaverini ruukasi syödä tikkareita aina tupakanhimon yllättäessä. :) Tsemppiä !!!

Yhteistyössä