Niinkö sen tosiaan kuuluu mennä, että jos nainen on kotona vauvan kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ikuisuuskysymys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Mä en ymmärrä jos toinen on kokopäivän vauvan kanssa kotona, et sitten miehen tarvis vielä jotain kotitöitä alkaa tekeen ku tulee töistä.viikonloppuna ja vapaapäivinä eri asia.Tietysti hyvä jos vauvaa hoitaa.

jaa, en mää nyt ainakaan saanut mitään aikaseks kun olin vauvan kanssa kotona... siis mä nukuin kun vauva nukkui... siivosin jos jaksoin ja huvitti ja pystyin...
se menee niin että se siivoaa jolla on aikaa ja haluja.. jos haluaa siistin kodin niin asialle on tehtävä jotain.. jos haluaa ruokaa niin asialle on tehtävä jotain.. ja jos ei tee niin on ilman.. eli tässä ap:n tapauksessa tekisin niin et olisin siivoamatta, en tekis ruokaa kuin itselleni ja lapselle, en tiskais muuta kuin omat astiani ja pesisin vain omat ja lapsen pyykit..

tosin mä en ole koskaan ollut yhdessä sellaisen ihmisen kanssa joka olis ollu 8-16 töissä... mutta olen ollut sellaisen ihmisen kanssa joka ei tehnyt kotitöitä.. ja yksi syy siihen miksi en ole enää sen henkilön kanssa oli juurikin se etten enää jaksanut sitä ettei osallistunut kodin eikä lapsen hoitoon

Alkuperäinen kirjoittaja kotona töissä:
Alkuperäinen kirjoittaja reilu peli:
Alkuperäinen kirjoittaja ikuisuuskysymys:
ja mies käy 8-16 töissä niin miehellä on kello 16 eteenpäin vapaa-aikaa? Eli KAIKKI kotityöt kuuluu naiselle?

Jos se olis mies joka hoitaa lasta kotona, niin olisko työnjako sama?

Kuule, ihan aikuisten oikeesti: jos teillä on yhteiset lapset, yhteinen ja sama kotiosoite, eikös silloin kaikki niihin liittyvät asiat ole yhteisiä?? Siis kotityötkin. Pistäs kuule sille miehen retaleelle jauhot suuhun ja kysy siltä seuraavan kerran että lukiko tuossa oven pielessä monenko tähden hotelli tää on? Mikäli ei ollut mitään mainintaa hotellista tai luokituksiakaan, niin voit ihan itse päätellä miten tässä huushollissa tää työnjako menee, vai pitääkö oikein kirjottaa lista tehtävistä töistä.

olen siltikin sitä mieltä, että kotona oleva selviää vähemmällä työmääräällä kun se joka käy töissä, joten se joka lapsen hoitaa kotona, tekee myös silläaikaa siihen kotiin liittyvät työt.

Yritin ottaa kantaa siihen että kotona oleva tekee KAIKKI kotityöt. Kaipa se työssä käyvä on joskus vapaapäivälläkin oletan ainakin niin. Silloin voi kyllä osallistua kotitöihin ja lasten hoitoon.

Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
Mä en ymmärrä jos toinen on kokopäivän vauvan kanssa kotona, et sitten miehen tarvis vielä jotain kotitöitä alkaa tekeen ku tulee töistä.viikonloppuna ja vapaapäivinä eri asia.Tietysti hyvä jos vauvaa hoitaa.

jaa, en mää nyt ainakaan saanut mitään aikaseks kun olin vauvan kanssa kotona... siis mä nukuin kun vauva nukkui... siivosin jos jaksoin ja huvitti ja pystyin...
se menee niin että se siivoaa jolla on aikaa ja haluja.. jos haluaa siistin kodin niin asialle on tehtävä jotain.. jos haluaa ruokaa niin asialle on tehtävä jotain.. ja jos ei tee niin on ilman.. eli tässä ap:n tapauksessa tekisin niin et olisin siivoamatta, en tekis ruokaa kuin itselleni ja lapselle, en tiskais muuta kuin omat astiani ja pesisin vain omat ja lapsen pyykit..

tosin mä en ole koskaan ollut yhdessä sellaisen ihmisen kanssa joka olis ollu 8-16 töissä... mutta olen ollut sellaisen ihmisen kanssa joka ei tehnyt kotitöitä.. ja yksi syy siihen miksi en ole enää sen henkilön kanssa oli juurikin se etten enää jaksanut sitä ettei osallistunut kodin eikä lapsen hoitoon

niin tai sit mies dumppas todella itsekeskeisen ja vittumaisen akan. :D

Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:

Just joo.. Miten olisi sitten vastavuoroisesti sellaiset toimenpiteet miehen puolelta, että lähtee töihin jos jaksaa ja huvittaa, jos ei jaksa eikä huvita, niin on vaan kotona ja jos ei kotonakaan jaksa eikä huvita mitään, niin elätte sitten sikolätissä, koska kun kerran kukaan ei jaksa eikä ketään huvita, niin sitten voi olla tekemättä mitään? Ja sitten, kun pesisit vaan ja ainoastaan omat ja lapsen pyykit ja laittaisit ruokaa vain itsellesi ja lapselle, niin mies sitten maksaisi vain omat laskunsa, yhteisistä laskuista vain sen, minkä jaksaa tai huvittaa ja lapsen vaate-, tarvike- ja ruokarahaksi antaisi sulle juuri sen minimielatustuen verran. Sitten saisit niillä ja äippärahoilla kustantaa niin oman kuin lapsenkin elämisen, vaatetuksen jne, maksaa oman ja vauvan osuuden vuokrasta ja sähkö- yms laskuista ja tehdä vaikka niillä rahoilla, mitä ehkä vielä noiden pakollisten menojen jälkeen jää, ruokaostokset sulle ja lapselle. Mies taas saisi käyttää jäljelle jäävän rahan omasta palkastaan vaikka maksulliseen pesulaan ja käydä vaikka päivittäin ulkona syömässä, kun ei kerran kotoa ruokaa saa? Tämä siis sillä olettamuksella, että normaalisti miehen palkkarahat on teidän yhteisessä käytössä (eihän muuten siinä oiskaan mitään järkeä, jos mies käyttää omat palkkatulonsa vain omaan elämiseen ja sinä silti yksin huolehdit kodista).

Yhteistyössä