vauvan kanssa kotona

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmaana

Vieras
Mitenkäs ootte rahallisesti pärjänny vauvan kanssa kotona. Mulla on mies töissä ja nyt oon ite vielä. Jos kaikki hyvin menee niin laskettuaika mulla on joskus syys-lokakuun vaihteessa. Mietityttää vaan miten rahallisesti pärjätään. Lasta ollaan 10 vuotta toivottu ja yritetty, joten on todella toivottu tää lapsi.

Hyvinhän sitä pärjää taloudellisesti sen äitiys ja vanhempainvapaan ajan. Kun olin kodinhoitotuella, niin silloin teki tiukempaa, mut pärjättiin sekin aika ku supistettiin menoja.

onhan kaikki pärjänny kautta aikojen! meillä mies töissä, mulla minimipäiväraha (olen opiskellu.. ) alkaa siis ens viikon perjantaina, enkä edes ole stressannu miten pärjättäis. totta kai me pärjätään, se on asenne- ja järjestelykysymys. onnellinen olen vaan vauvasta:)

Hyvin on pärjätty. Meillä lasta odotettiin 13 vuotta. Kotona olen hoitanu ja hoidan vielä pitkään! Niin kaivattu ja toivottu lapsi etten halua hukata mitään kehitysvaihetta ensimmäisistä vuosista. Ja kun tämä jää ainutkertaiseksi kokemukseksi niin haluan kaiken!

Alkuperäinen kirjoittaja Janskuliini84:
Kyllähän äitiyslomalla pärjää. Hoitovapaa onkin sit asia erikseen. Äitiyspäiväraha on noin 70% normaalista palkastasi. Ja aluksi se on vieläpä korotettu muutaman kuukauden.

Äitiyspäiväraha on tuo 70 % tuloista vain reilun parin tonnin tuloihin asti. Isommilla tuloilla tuo prosentti voi olla reilustikin alle 70.

Aina on suht pienillä tuloilla pärjätty. Mä jäin pitkällisen odotuksen odotuksen jälkeen äitiyslomalle opiskeluista, joten minimirahalla mentiin. Kotihoidontuki ei paljon tuonut muutosta tilanteeseen ja nyt vaihtuu taas minimiäippärahaksi kun toinen muksu syntyy kohta.

Just tehtiin päätös, että parin vuoden päästä kun oli tarkoitus muksut laittaa hoitoon ja molemmat täysipäiväisesti töihin että saadaan kunnon lainat ja päästään takaisin omakotitaloon, tingitäänkin mielummin tilasta ja sijainnista ja otetaan vähemmän lainaa ja mä teen varmaan vuoden-pari lyhennettyä päivää tai viikkoa jottei pienten tarvitse vielä olla täyttä päivää hoidossa :heart:

En mä kyllä aio paljon stressata asiaa. Ollaan sillon, ku olin työttömänä niin tosi pienelläkin rahalla pärjätty ja varmasti pärjätään nyttenkin, kun on sellaisia asioita josta voi tinkiä.
Joka sanoi, että on ollu 10 vuotta aikaa säästää niin ei se nyt ihan niin yksinkertaista ole säästää, jos välissä opiskelee ja tekee pätkätöitä, mut hyvä jos sä oot onnistunu säästämään.

Yhteistyössä