[QUOTE="vieras";25569626]Silloin sinun pitäisi hyväksyä myös se, että omia lapsiasi rääkätään. Kaikille ei vaan ole suotu empatiakykyä ja kykyä tuntea syyllisyyttä. Ahneutta ostaa niitä, jos olet vieläpä keskituloinen, eli varakas. Muuta Jenkkeihin, jos haluat elää yhteiskunnassa, jossa köyhät kuolevat nälkään. Voi sinua raukkaa, kun ihan joudut veroja maksamaan, kärsit varmasti enemmän kuin ne euron päiväpalkalla ja liian vähän ruokaa saavat, 16-tuntisia työpäiviä tekevät lapset? Kuka on vastuussa valinnoistasi, jos et sinä itse?[/QUOTE]
Tartun heti täkyy. Miksi minun pitäisi hyväksyä se,että lapsiani rääkätään? Mulla on hyvinkin paljon empatiakykyä sekä kykyä tuntea syyllisyyttä. Koko maailman taakkaa en voi, enkä halua, ottaa harteilleni. Se, että ihminen on keskituloinen, pitäsikö siitä tuntea myös syyllisyyttä? Tottakai ymmärrän verotuksen ja sen tarkoituksen tietyiltä osin.
En halua, että kukaan täällä kuolee nälkään, mutta verojen kohdentaminen nykymuodossaan on väärin. Se ei kannusta ihmistä yrittämään, jos yhteiskunta elättää ja kantaa täysin vastuun heikommasta yksilöstä.Korostan sanaa täysin. Myönnän, että tietyiltä osin työolot kehittyvissä maissa ovat hyvinkin huonosti. Se, että minä tai lähipiirini emme tukisi halpaketjuja, tuskin poistaisi ko. ongelmaa?
Niihin talkoisiin tarvittaisiin koko länsi. En pidä tyylsitä, jolla ihmisiä syyllistetään jonkun esim. vaatteen ostamisen epämoraaliudesta, kun kokonaiskuvio on jotakin niin suurta, ettei siihen yksi saati miljoona ihmistä pysty vaikuttamaan mitenkään.