Niinistö ja Haavisto? (äänestys)

Ketä äänestät?

  • Haavisto

    Ääniä: 30 68,2%
  • Niinistö

    Ääniä: 14 31,8%
  • Tyhjä

    Ääniä: 0 0,0%
  • En äänestä

    Ääniä: 2 4,5%

  • Äänestäjiä yhteensä
    44
  • Kysely suljettu .
Keski-Uusimaalainen
Omat perusteluni pohjautuvat jo muiden esittämiin ajatuksiin, en osaisi itse paremmin muotoilla. Tietoa herrojen eroista ja yhtäläisyyksistä on saatavilla monelta taholta, tässä esimerkiksi yksi

Niinistö ja Haavisto edustavat politiikan eri sukupolvia -

Molemmilla herroilla rahkeet riittävät epäilemättä presidentin työsarkaan.
Jokainen äänestäjä vetää omat johtopäätöksensä, itse haluan neuvottelija ja heikkojen puolesta puhujan.
 
myöskin äiti
Lisää mielipiteitä netistä löytyy, jos vaikka ei halua mennä katsomaan Haaviston omia kampanjasivuja ja siellä esiintyvää kirjoittelua. Tässä on esimerkiksi yksi mielipide, jonka kanssa olen samaa mieltä.

http://reimavalimaki.blogspot
 
"merja"
Arvostan perhearvoja, (jokaisella on oikeus valita elinkumppani)
Niinistö tarvitaan Suomen presidentin virkaan edustamaan Suomea.. Itsenäisyyspäivä presidentin linnassa, tehdäänkö pelleksi koko sotaveteraanit?? Tehdäänkö Suomesta pelle maa??
Minusta Suomen presidentti sivarina, ei sovi.. käymättä armeijaa, armeijan ylipäällikkönä.. ei voida miestä verrata Tarjaan (ois varmasti miehenä käynyt armeijan), Tarja on hoitanut erinomaisesti tehtävänsä naispresidenttinä, Kiitokset Tarjalle (äänestin myös Tarjaa)
tärkeä esimerkki nuorille ei suosita sivaria, kyllä armeija pitää käydä, ei voi olla täysin vapaaehtoista. Nuoret kioskin nurkilta, armeijaan oppimaan ryhmä henkeä ja oppia puolustamaan omaa perhettä.
Näytetään esimerkkiä omille lapsille ja ohjataan oikeaan. Pelkällä työkokemuksella ei ansaita presidentin paikkaa. Kokemusta ja koulutusta tarvitaan, kouluttautunut ihminen osaa ohjata maata. Armeijan on käynyt moni nainenkin, hyvä kokemus.
Äänestän niinistöä!!
 
"vieras"
Palsta on täynnä naisia ja nuoria sellaisia. Ketkä äänestävät Haavistoa? Naiset :) Ihan tyhjä siis oikeestaan täällä pitää gallupia.

Mä itse äänestin Niinistöä.
 
"meriska"
[QUOTE="vieras";25541312]Palsta on täynnä naisia ja nuoria sellaisia. Ketkä äänestävät Haavistoa? Naiset :) Ihan tyhjä siis oikeestaan täällä pitää gallupia.

Mä itse äänestin Niinistöä.[/QUOTE]

Niinistöä minäkin äänestän:) Tälläiset gallupit ovat turhia koska täällä on murto-osa suomen kansasta ja kaikki naisia, helppo ennustaa kuka johtaa;)
Mutta jospa tämä galluppi tuo jonkinlaista lohtua häviäjille:)
 
........................
Niinistöön olen kallistunut jo aikaa sitten. Ja näin pikaisesti selitettynä hänen arvonsa sopivat minulle ja ihnmisenä vaikuttaaa mukavalta. Haluan myöps, että presidentti on pätevä ja oppinut ihminen. Haavistollahan ei ole ammattiakaan, ainoastaan ylioppilaaksi opiskellut. Hänellä oli kuulemma myös jotkut opinnot jäänyt kesken...

Tässä on muuten yks ihan hyvä juttu miesten välisistä eroista: http://www.iltasanomat.fi/presidentinvaalit/nain-he-eroavat-toisistaan/art-1288444725045.html
 
"Minä"
- Kun ihmisen sukupuolinen minuus on rikki, se voi ilmetä esimerkiksi homoseksuaalisuutena. Vaikka homoudesta eheytyminen voi olla vaikeaa, se on mahdollista, rohkaisee Jan Nyberg.
Homoseksuaalisuus on eroottista vetoa omaan sukupuoleen. Tutkimusten mukaan bussilliseen ihmisiä mahtuu monia, joilla on homoseksuaalisia kokemuksia. Myös jotkut kristityt kamppailevat ongelman kanssa.
Homoseksuaalit eivät ole itse valinneet taipumustaan ja tunteitaan. Teoistaan jokainen on toki itse vastuussa.

Nykyään on vallalla myytti homoseksuaalisuuden synnynnäisyydestä. "Jos olet kerran homoseksuaali, tulet aina olemaankin".

- Se ei kuitenkaan ole ainoa, eikä edes paras selitys, väittää Jan Nyberg.


Rikkimennyt persoonallisuus
- Olen havainnut, että homoseksuaaleilla on usein ollut voimakkaita hylkäämiskokemuksia. Persoonallisuus on mennyt rikki ja kosketus sisäiseen minään on kadoksissa. Homot ja lesbot etsivät minuuttaan vimmatusti, kertoo Jan Nyberg.
Jan Nyberg on törmännyt homoseksuaalisuuteen työssään. Hän on kristillisen päihdehoitolan, Karismakodin toiminnanjohtaja.

- Saatuani aikoinaan koulutusta homoseksuaalisuudesta aloin ymmärtää homoseksuaaleja ja heidän ongelmiaan. Kun sitten muutamat asiakkaat ottivat asian esille, yllätyin. Aiemmin en ollut huomannut heidän ongelmiaan tällä alueella.


Ihmiset ovat peilejä minuudelle
Jan Nyberg ei väitä tietävänsä kaikkea homoseksuaalisuudesta, sen verran monimutkaisesta asiasta on kyse. Käymistään keskusteluista hän on kuitenkin huomannut, että homoseksuaalisuuden taustalla on usein tunnevajaus omaa sukupuolta olevaa vanhempaansa kohtaan.
Nybergin mukaan liikoja yleistyksiä on kuitenkin vältettävä. Rikkinäisyys, kuten myös tie eheyteen, on jokaisen kohdalla erilainen.

- Jos vaikka lasta on käytetty seksuaalisesti hyväksi, onko silloin mikään ihme, jos lapsesta kasvaa homoseksuaali aikuinen, kysyy Jan Nyberg.

- Olemme mitä ihmissuhteemme ovat. Minuus muodostuu suhteiden kautta jo lapsena. Jos lapsi on henkisesti tai muuten hylätty, hän ehkä hylkää itsensä ja lopulta muutkin.

- Lapsi tarkkailee vanhempiaan ja vaistoaa monia asioita sanoitta. Miten minuun suhtaudutaan? Onko ainutlaatuisuudelleni tilaa? Näkevätkö lähimpäni minut sellaisena kuin olen, vai hylkäävätkö he todellisen minäni?

- Kasvuympäristön ilmapiiri ja arvomaailma vaikuttavat myös. Kaikki tämä painuu alitajuntaan, pois tietoisuudesta.


Eheytyminen on hidasta, mutta mahdollista
Jan Nyberg sanoo eheytymistä usein vaikeaksi ja pitkäksi taisteluksi.
- On jo paljon, jos ihminen myöntää ongelmansa, eikä puolustele. Siitä alkaa paraneminen. Silloin ihminen on lähtenyt etsimään apua ja Jumala on siinä mukana.

- Seksuaalisuudessa liikutaan hyvin herkillä alueilla. Uskon erityisesti Jumalan antamaan apuun, sillä Hän tuntee meidät ja rikkinäisyytemme läpikotaisin. Hän osaa auttaa hellästi ja parhaiten.

- Hyvä sielunhoito, kirjat ja tukiryhmät auttavat myös. Yhteys muihin kipuilijoihin antaa sitkeyttä taistella ongelmansa kanssa.


Mieheksi ja naiseksi
Jan Nyberg varoittaa, että Jumalan tarkoituksia vastoin eläminen voi haavoittaa hyvin syvältä.
- Jumala loi ihmisen mieheksi ja naiseksi, jotka ovat monin tavoin toisilleen vastakkaisia ja myös täydentäjiä. Jumala suunnitteli heidän sitoutuvan elinikäiseen liittoon.

- Äidin ja isän pitäisi yhdessä heijastaa lapselle Jumalaa. Homoseksuaaleilla tämä Jumalan heijastuma on usein valtavan puutteellinen.


Homopelko kertoo omista ongelmista
- Sukupuolisuus on tärkeä osa minuutta ja se on paljon muutakin kuin seksi. Suhde omaan miehisyyteen tai naisellisuuteen on meillä jokaisella enemmän tai vähemmän vääristynyt. Esimerkiksi "tosi miehet", machot, eivät ole terveen miehekkäitä. He suhtautuvat sekä naisiin että miehiin vinoutuneesti.
- Jos ihminen pelkää, tuomitsee tai inhoaa homoseksuaaleja, se kertoo hänen omasta rikkinäisyydestään ja horjuvasta seksuaalisuudestaan.

- Todellisuudessa homopelko on omien käsittelemättömien asioiden pelkoa. Mitä voimakkaampi torjunta, sen suurempia ongelmia ihmisellä on asian kanssa.


Homo on hyväksyttävä, muttei homoutta
- Kaikki homoseksuaalit eivät halua nähdä homoseksuaalisuutta rikkinäisyytenä. Tällöin homoseksuaali tarvitsee ulkoista oikeutusta elämäntyylilleen. Esimerkiksi homoseksuaalisuuden synnynnäisyyteen viittaavat tutkimustulokset otetaan hanakasti vastaan valmiina, todistettuna asiana, vaikka eräät tutkimukset väittävät toisin.
- Jotkut kristityt homot yrittävät löytää Raamatusta perusteita ja hyväksyntää homoseksuaalisuudelle. He ottavat vastaan vain sellaista opetusta, joka sopii heille.

- Tällainen homo kokee puheen rikkinäisyydestä uhkaksi koko minuudelleen. Hänelle se on jälleen uusi hylkääminen. Hän puolustaa homoutta vimmatusti, jopa vihoissaan. Hän taistelee koko olemassaolonsa oikeutuksesta, erittelee Nyberg.

- Sielunhoidossa ei voi olla tuomarina. Olen nähnyt, että homoseksuaalisuudesta voi eheytyä. Olen tavannut entisiä homoja, jotka tänään elävät onnellisesti heterosuhteessa kypsinä ja tasapainoisina ihmisinä. Väittely ei ole hedelmällistä, vaan niiden auttaminen, jotka apua haluavat, toteaa Nyberg.


Rakkaus parantaa rikkinäisen
Seurakunnan pitäisi olla turvallinen paikka, jossa voi kokea tervettä lämpöä ja rakkautta ja löytää oikean minuutensa. Jos uskovat eivät näe homoseksualismin kanssa kamppailevia Jumalan silmin, gay-maailma ottaa heidät avosylin vastaan.
Joskus homoseksuaalisuus jopa leimataan pahimmaksi mahdolliseksi synniksi, vaikka Jumala ei luokittele syntejä. Olemme kaikki Jumalan edessä syyllisiä ja rikkinäisiä. Kuka heittäisi ensimmäisen kiven?



--------------------------------------------------------------------------------


Mistä apua homoseksuaalisuuteen?

--------------------------------------------------------------------------------

Copyright Ismo Rakkolainen 1993.
Julkaistu aiemmin Uusi Toivo -lehdessä.



--------------------------------------------------------------------------------


Sisällys
 

Yhteistyössä