Niinistö - Emämaa kutsuu!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 1809
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
1

1809

Vieras
Muista nyt kumarrella ja nöyristella kunnolla emämaan kuninkaallisten edessä ja vanno toki ikuista uskollisuutta pakkoruotsille, kuten jo teit DN:n haastattalussa. Paskat mistään suomalaisen enemmistön tahdosta, pääasia että emämaa on tyytyväinen ja suomalaiset pidetään nöyrinä ja kuuliaisina alamaisina.

RKP valvoo nimensä mukaisesti emämaan etua Suomessa. Kun Ruotsi on pian yhtä Rosengårdia, Suomesta tehdään turvapaikka ruotsalaisille, ja siksi ruotsinkielisen palvelu tulee pelata.

[QUOTE="Kysyn";26088148].. mikä sun todellinen ongelmasi on? Kärsitkö huonosta itsetunnosta?[/QUOTE]

En tiedä aloittajan ongelmasta, mutta onhan se nyt hassua, että Niinistö lupailee Ruotsille, että pakkoruotsi jatkuu aina ja ikuisesti. Entäpä Ruotsin suomenkielinen vähemmistö? Se on kooltaan vastaava kuin ruotsinkielinen vähemmistö Suomessa. Miksei Niinistö vaadi pakkosuomea Ruotsiin?

[QUOTE="Kysyn";26088331]No mikä SUN todellinen ongelma on? Sama kuin ap:lla?[/QUOTE]

No tuossahan jo kirjoitin. Outoa, että Suomi matelee Ruotsi edessä ja lupailee pakkoruotsin jatkamista. Samaan aikaa Ruotsin suomenkielisellä vähemmistöllä ei ole juuri mitään oikeuksia, pakkosuomesta nyt puhumattakaan,

Jos presidentissä olisi yhtään miestä, hän tekisi aloitteen Suomen ja Ruotsin toistensa kielivähemmistöjen kohtelun harmonisoimisesta. EU:kin suosittelee tätä.

Itse olen onnellinen, että olen saanut lukea ruotsia, sillä jopa Suomen ruotsinkieliset radio- ja tv-ohjelmat ovat paljon positiivisempia ja objektiivisempia kuin suomenkieliset.

[QUOTE="vieras";26088385]Itse olen onnellinen, että olen saanut lukea ruotsia, sillä jopa Suomen ruotsinkieliset radio- ja tv-ohjelmat ovat paljon positiivisempia ja objektiivisempia kuin suomenkieliset.[/QUOTE]

No, eihän kukaan kai olekaan kieltämässä ruotsin opiskelua. Mutta "saada" ja "olla pakko" on ihan eri asioita.

Mitenköhän onnellisia ruotsalaiset olisivat, jos "saisivat" opiskella suomea?

No tuossahan jo kirjoitin. Outoa, että Suomi matelee Ruotsi edessä ja lupailee pakkoruotsin jatkamista. Samaan aikaa Ruotsin suomenkielisellä vähemmistöllä ei ole juuri mitään oikeuksia, pakkosuomesta nyt puhumattakaan,

Jos presidentissä olisi yhtään miestä, hän tekisi aloitteen Suomen ja Ruotsin toistensa kielivähemmistöjen kohtelun harmonisoimisesta. EU:kin suosittelee tätä.

Onko sulla aiheet jo loppu, kun viikko toisensa jälkeen jauhat samoja asioita? Ryhdy vaikka opiskelemaan =)

[QUOTE="Kysyn";26088417]Onko sulla aiheet jo loppu, kun viikko toisensa jälkeen jauhat samoja asioita? Ryhdy vaikka opiskelemaan =)[/QUOTE]

Mitkä aiheet? Miksi en saisi ihmetellä suomenkielisen vähemmistön huonoa, ja radikaalisti vastaavan ruotsinkielisen vähemmistön asemasta poikkeavaa, asemaa Ruotsissa? Jos joku muukin ihmettelee, niin sitä parempi.

Miksi presidentti lupailee Ruotsille pakkoruotsin jatkamista tilanteessa, jossa kansan enemmistö vastustaa sitä ja myös presidentin oma puolue on äänestyksessä hyväksynyt pakkoruotsin vastaisen kannan?

[QUOTE="Kysyn";26088041].. mikä sun todellinen ongelmasi on? Kärsitkö huonosta itsetunnosta?[/QUOTE]

Ap on apukoululainen, sillä ei tuo äly oikein toimi kunnolla. Yrittää kompensoida sitä puutetta ainaisilla linkeillä ja hommasta kopioiduilla teksteillä. Jotta antaisi itsestään edes normaaliälyisen kuvan. =)

Niin säälittävää!

[QUOTE="vieras";26088527]Ap on apukoululainen, sillä ei tuo äly oikein toimi kunnolla. Yrittää kompensoida sitä puutetta ainaisilla linkeillä ja hommasta kopioiduilla teksteillä. Jotta antaisi itsestään edes normaaliälyisen kuvan. =)

Niin säälittävää![/QUOTE]

Näinhän se on, todella säälittävää!

Mitkä aiheet? Miksi en saisi ihmetellä suomenkielisen vähemmistön huonoa, ja radikaalisti vastaavan ruotsinkielisen vähemmistön asemasta poikkeavaa, asemaa Ruotsissa? Jos joku muukin ihmettelee, niin sitä parempi.

Miksi presidentti lupailee Ruotsille pakkoruotsin jatkamista tilanteessa, jossa kansan enemmistö vastustaa sitä ja myös presidentin oma puolue on äänestyksessä hyväksynyt pakkoruotsin vastaisen kannan?

Mä ihmettelen sun huonoa itsetuntoa. Hei kuule, annan vinkin: kirjoita asiasta vaikka yleisönosastoille, siellä saat asiallesi enemmän huomiota. Täällä et ratkaise mitään, vaikka viikkotolkulla asiaa jauhaisit. Tsemppiä =)

[QUOTE="Kysyn";26088541]Mä ihmettelen sun huonoa itsetuntoa. Hei kuule, annan vinkin: kirjoita asiasta vaikka yleisönosastoille, siellä saat asiallesi enemmän huomiota. Täällä et ratkaise mitään, vaikka viikkotolkulla asiaa jauhaisit. Tsemppiä =)[/QUOTE]

Miksi se, että ihmettelee naapurimaiden kielipolitiikan eroa, on mielestäsi huonoa itsetuntoa? Eikö EU-naapurimaissa suomenkielisillä suomalaisilla pitäisi olla samat oikeudet kuin ruotsinkielisillä ruotsalaisilla? Siis vapaus olla ja elää ilman velvoitetta opiskella naapurimaan kieltä, joka on omassa maassa pieni vähemmistökieli?

En tiedä aloittajan ongelmasta, mutta onhan se nyt hassua, että Niinistö lupailee Ruotsille, että pakkoruotsi jatkuu aina ja ikuisesti. Entäpä Ruotsin suomenkielinen vähemmistö? Se on kooltaan vastaava kuin ruotsinkielinen vähemmistö Suomessa. Miksei Niinistö vaadi pakkosuomea Ruotsiin?

Ruotsin suomalainen vähemmistö on 50 prosenttia isompi kuin Suomen ruotsalainen vähemmistö, mut ainahan ruotsalaiset ovat osanneet potkia suomalaisia päähän.

[QUOTE="vieras";26088527]Ap on apukoululainen, sillä ei tuo äly oikein toimi kunnolla. Yrittää kompensoida sitä puutetta ainaisilla linkeillä ja hommasta kopioiduilla teksteillä. Jotta antaisi itsestään edes normaaliälyisen kuvan. =)

Niin säälittävää![/QUOTE]

Mistä lähtien Homma on ollut sinun mielestä synonyymi normaalille älylle?

[QUOTE="vieras";26089147]Ruotsin suomalainen vähemmistö on 50 prosenttia isompi kuin Suomen ruotsalainen vähemmistö, mut ainahan ruotsalaiset ovat osanneet potkia suomalaisia päähän.[/QUOTE]

Opettele ensin kirjoittamaan, ennen kuin kirjoitat julkisesti: vrt. ruotsinsuomalainen, suomenruotsalainen.

PS: älä anna ruotsalaisten tai kenenkään potkia itseäsi päähän.

Kokoomus saa niin isot rahat suomenruotsalaisilta verovapailta säätiöiltä, että siksi heidän on pakko puhua pakkoruåtsin ikuisuudesta Suomessa.

Opettele ensin kirjoittamaan, ennen kuin kirjoitat julkisesti: vrt. ruotsinsuomalainen, suomenruotsalainen.

PS: älä anna ruotsalaisten tai kenenkään potkia itseäsi päähän.

Älä viitsi nolata itseäsi yhtään enempää. Voit ihan itse kotonasi miettiä mitä eroa on Suomen ruotsalaisella ja suomenruotsalaisella. Jos et sitä itse tajua, niin kysy sossutädiltä kun seuraavan kerran käyt täyttämässä sossun lappuja.

Ps. mua voi kerran yrittää potkaista päähän kaksi kertaa: ekan ja vikan...

[QUOTE="Kysyn";26089208]Vaihda levyä jo.[/QUOTE]

Eli huomasit, että olen oikeassa, etkä pystynyt esittämään mitään järkevää vasta-argumenttia, joten päädyit tällaiseen. Aika surullista.

Yhteistyössä