Niin surullista. Kumpa vanhemmat tietäis mitä niiden lapset tekee.

Huomatkaa myös että osassa energiajuomissa on myös alkoholillinen vaihtoehto tarjolla. Ja alkoholi & energiajuoma on runsaasti nautittuna jo aika rankka sydämelle. Kannattaa tarkistaa itsekin mitä se sinun tai teinisi suosima energiajuoma sitten sisältääkään. Lukekaa yhdessä ja miettikää/selvittäkää mitä ne sanat oikeasti tarkoittavat...

Muistelen että Nuori Suomi on tehnyt aiheesta jonkin kirjelmänkin...

Alkuperäinen kirjoittaja adolfiina:
Alkuperäinen kirjoittaja Mintus:
... Oikeasti teinin äitiä voi vasta ymmärtää sitten kun on itse ollut teinin äiti.
Minä ainakaan en viisastele sillä miten lapsia kuuluu kasvattaa, samasta perheestä samalla kasvatuksella tulee aika hurjankin erilaisia aikuisia tulokseksi.
Peesailen tätä. On niin helppoa sanoa kuinka pitäisi lapset kasvattaa, mutta kun aina lapset eivät tee niinkuin on sanottu. Sinänsä ap:n kirjoitus on kyllä hyvä ja antaa miettimisen aihetta.
molempia peesailen.
vaikea on seurailla mitä teini koulussa/vapaa-aikana tekee, vaikka kuinka monet kerrat on asiasta puhuttu koulussa käydään syömässä yms eivät kuitenkaan käy eli minunko syy se silloin on?

pimpeli
Kyllä se on ihan energia juomaa ollu. Kyllä tyttöö otti joku aika sitten päähän kun kotiin kävelles joi energiaa niin joku pysähtyy saarnaa alkoholin juomisesta ja uhkailee ties millä ennen kuin suostu kuuntelee ja katsoo mitä juo.
Minusta on aika uskomatonta että tuntematon alkaa tuollai ripittää toisen ihmisen lasta.Ei se lapsikaan sentään niin tyhmä ole ..
mä aion sanoa kyllä sanottavani kun itse näen tän ripittäjän.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja pimpeli:
Kyllä se on ihan energia juomaa ollu. Kyllä tyttöö otti joku aika sitten päähän kun kotiin kävelles joi energiaa niin joku pysähtyy saarnaa alkoholin juomisesta ja uhkailee ties millä ennen kuin suostu kuuntelee ja katsoo mitä juo.
Minusta on aika uskomatonta että tuntematon alkaa tuollai ripittää toisen ihmisen lasta.Ei se lapsikaan sentään niin tyhmä ole ..
mä aion sanoa kyllä sanottavani kun itse näen tän ripittäjän.
Tää on taas tätä.Ensin ollaan sitä mieltä,että pitää ehdottomasti tuntemattomien puuttua jos näkee jotain ja sitten onkin vanhemmat itse sitä mieltä,että helvettiäkö puutut mun lapsen tekemisiin.

Sinderella
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
Alkuperäinen kirjoittaja FANG-ANN-75:
Jännä juttu että täällä palstalla asiat kääntyy aina päälaelleen. Tiedä sitten onko kyse siitä että kalikka kalahti moneen koiraan :whistle: vai mikä. Pointti oli tärkeä ja toivon että jokainen muistaisi sen ja koittaisi omien lasten kohdalla toimia niin, ettei se menisi tuohon että vedetään aamulla pepsiä, karkkia ja suklaata ja koulussa ei syyä mitään.
Siirrympä toiseelle sivustolle niin saatte tapella täällä ja etsiä syntipukkia ihan väärästä päästä :D :wave: heippa.
Hmm, ja kumma juttu ettei melkein kukaan tosiaan hätkähtänyt tai ollu samaa mieltä kuin minä. Hmm.
kyllähän moni oli samaa mieltä, mutta mä ainakin ihmettelen, että et puuttunut sitten asiaan mitenkään.
Asiaan puuttuminen olisi kuulunu hesen henkilökunnalle! Siellä ei saa juoda alkoholia, ei aikuinen eikä lapsi! Vaikka kuinka olisivat ostaneet ruokia ni avoimet siideripullot/tölkit olisi pitäny viedä ulos! Myöskään cittarissa ei saa juoda alkoholijuomia maksamisenkaan jälkeen sisällä!
Juomien pois ottamiseen ei taida olla oikeutta kuin vanhemmilla ja kytillä ja tietenki henkilökunnalla jos eivät suosiolla mene ulos.

Aasi
Alkuperäinen kirjoittaja FANG-ANN-75:
Jännä juttu että täällä palstalla asiat kääntyy aina päälaelleen. Tiedä sitten onko kyse siitä että kalikka kalahti moneen koiraan :whistle: vai mikä. Pointti oli tärkeä ja toivon että jokainen muistaisi sen ja koittaisi omien lasten kohdalla toimia niin, ettei se menisi tuohon että vedetään aamulla pepsiä, karkkia ja suklaata ja koulussa ei syyä mitään.
Siirrympä toiseelle sivustolle niin saatte tapella täällä ja etsiä syntipukkia ihan väärästä päästä :D :wave: heippa.
Hmm, ja kumma juttu ettei melkein kukaan tosiaan hätkähtänyt tai ollu samaa mieltä kuin minä. Hmm.
kyllähän moni oli samaa mieltä, mutta mä ainakin ihmettelen, että et puuttunut sitten asiaan mitenkään.
No varmasti aika moni olisi jättänyt puuttumatta. Vai olisitko itse puuttunut asiaan?

Mä olin yhteen aikaan esittelijänä kaupoissa eli hengasin siinä kassojen luona. Ja yllättävä huomio oli se kuinka paljon nuoria läheisestä koulusta purkautu ostoksille joka välitunti. Energiajuomaa ja isoja pusseja karkkia lähti matkaan. Se määrä niitä nuoria oli iso verrattuna pienen asuinpaikan koululaisiin.
Ja myös ne määrät karkkia yllätti mut myös.

vierailen
Oishan siinä voinut puuttua sanomalla asiasta henkilökunnalle, jos eivät huomanneet. Ihan tyhmää hyökkiä toisten päälle, jotka ihmettelee, että eikö puututtu. Kun se, että joku ei itse puutu, ei tarkoita, etteikö joku muu puuttuisi.
Terveisin minä joka todellakin käyn katsomassa puistokemistiä joka makaa ojassa sammuneena, samalla kun moni muu kävelee vaan ohi puuttumatta.

huutonaamoja miljoona
ai juku.
onhan sulla ihan tietyllä tapaa asia pointti, mutta jotenkin kävi ärsyttää silti joku täs tekstissä :ashamed:
mua ärsyttää noi hölmöt hymiöt ja kun niitä käytetään noin ylenpalttisesti. kyl asia tulee selväksi yhdellä huutonaamalla

vierailija
o_O

Yhteistyössä