Niin monta kertaa mä oon saanu päiväkodista noottia! :(

Darwinin leski

Aktiivinen jäsen
28.12.2005
23 971
0
36
Siksi, että lapsilla "ei ole tarvittavia varavaatteita".

Ja vähintään yhtä monta kertaa olen havainnollistanut tädeille, miten sieltä repusta otetaan se tarvittava vaatekappale... Ne aina sanoo, etteivät löydä.

Mä en ihan totta enää tajua. En tajua. EN TAJUA! Kun ne vaatteet on siellä suatanan repussa, joka suatanan päivä, ja silti nää ei näe niitä.

Mä sain noottia, että eskarilla ei ollut hanskoja mukana eikä voinut olla siksi muiden kanssa ulkona.

Ne hanskat oli lapset haalarin taskussa.

Sitten sain noottia, että sillä ei ole siellä varasukkia tai housuja. Vaikka niitä oli siellä hän lokerossaan kolmet sukat ja yhdet housut :xmas:

Joskus se on tosi vaikeaa. Ilmiö toistuu kuravaatteidenkin kanssa.

Vitsi että menis oikeesti hermo tollaseen touhuun, sit ku tietää että jos menet johtajan puheille, niin pitävät tyhmänä, mutta mutta, ku niitä johtajiakin on niin erilaisia, niin niin
Onko ne jotain tampioita siellä ryhmässä, onko sulla pienet lapset niin ne ei osaa itse sanoo että siellä on, tai jos huumoris kestää, niin laita lapsesi hyllyn viereen lappu isolla nuolella jossa lukee että KATO REPUSTA NE VARAVAATTEET

Ja juu, ei ole koria. Pitäis ehkä ehdottaa sinne tätä tämmöstä käytäntöä. On jotkut sinne vaatenaulakon yläosaan sitten niitä sovitellut, mutta mun mielestä toi reppu on aika paljon kätevämpi - kaikki vaatteet samassa paikassa. Jos ne vaan osattais sieltä sitten ottaa...!

Mä EN saanut tänään noottia kun hain pojan.

Ja kotona huomasin, että hänellä on ventovieras paita päällä.

Ihmettelin sitä, ja kurkkasin reppuun. Olin pakannut pelkästään varakalsareita ja housuja, en lainkaan paitaa :ashamed:

Mutta joo. Tyttö oli kerran pk:n pihassa niin yltäpäältä rapaisena ettei tosikaan, ja likomärkänä. Sain ruikutukset siitä, että kurahousuja ei ollut. Lto (uunituore sosionomi ja täys pässi) paasasi että "Me etsittiin niitä vaikka KUINKA kauan, meillä meni PALJON aikaa hukkaan kun etsittiin Meliken kuriksia, turhaan. Tytölle itselleenkin tuli paha mieli kun ei ollut kurahousuja..." blaa blaa blaa jäkä jäkä jäkä. En jaksanut kuunnella loppuun, vaan menin sisälle päiväkotiin, otin kurahousut siitä naulakosta missä sadevaatteet säilytetään & missä lukee että MELIKE (ja kuriksissakin lukee sama nimi isolla, selkeästi), vein ne tädille mitään sanomatta, ja lähdin lapseni kanssa kotiin :headwall: . Mistähän ne niitä etsi, kun eivät ainakaan naulakosta olleet katsoneet?!

Kesällä varahoidossa itkettivät tyttöäni kun sanoivat ettei äiti ole muistanut laittaa sulle unilelua mukaan. No, se oli siinä perkeleen naulakossa, lokerossa, missä tytön muutkin tavarat, ja näkyi sieltä muuten kauas. Onneksi siellä paikassa oltiin vain se yksi ainut päivä.

Alkuperäinen kirjoittaja VII:
Vitsi että menis oikeesti hermo tollaseen touhuun, sit ku tietää että jos menet johtajan puheille, niin pitävät tyhmänä, mutta mutta, ku niitä johtajiakin on niin erilaisia, niin niin
Onko ne jotain tampioita siellä ryhmässä, onko sulla pienet lapset niin ne ei osaa itse sanoo että siellä on, tai jos huumoris kestää, niin laita lapsesi hyllyn viereen lappu isolla nuolella jossa lukee että KATO REPUSTA NE VARAVAATTEET

Mä oon noille pojille kyllä tähdentänyt, et sieltä repusta löytyy kaikki. Mutta tädit niitä ettii sieltä, eikä tädit löydä. Mä ajattelin, et jos jonkun kartan piirtäis, koska on noissa mm.pikkutaskut noissa repuissa, joissa on esim.varasukat ja hanskat. Tai kirjottais että mistä osastosta löytyy mikäkin vaate. Tai jotain :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja PuuhakasNaimaSiviä:
Mä oon noille pojille kyllä tähdentänyt, et sieltä repusta löytyy kaikki. Mutta tädit niitä ettii sieltä, eikä tädit löydä. Mä ajattelin, et jos jonkun kartan piirtäis, koska on noissa mm.pikkutaskut noissa repuissa, joissa on esim.varasukat ja hanskat. Tai kirjottais että mistä osastosta löytyy mikäkin vaate. Tai jotain :xmas:

Teippaa ne pk:n seinälle, kylttien kera. "Villen varakalsarit. Villen vaihtosukat. Villen paita. Villen housut". :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:

Ihmettelin sitä, ja kurkkasin reppuun. Olin pakannut pelkästään varakalsareita ja housuja, en lainkaan paitaa :ashamed:

Mutta joo. Tyttö oli kerran pk:n pihassa niin yltäpäältä rapaisena ettei tosikaan, ja likomärkänä. Sain ruikutukset siitä, että kurahousuja ei ollut. Lto (uunituore sosionomi ja täys pässi) paasasi että "Me etsittiin niitä vaikka KUINKA kauan, meillä meni PALJON aikaa hukkaan kun etsittiin Meliken kuriksia, turhaan. Tytölle itselleenkin tuli paha mieli kun ei ollut kurahousuja..." blaa blaa blaa jäkä jäkä jäkä. En jaksanut kuunnella loppuun, vaan menin sisälle päiväkotiin, otin kurahousut siitä naulakosta missä sadevaatteet säilytetään & missä lukee että MELIKE (ja kuriksissakin lukee sama nimi isolla, selkeästi), vein ne tädille mitään sanomatta, ja lähdin lapseni kanssa kotiin :headwall: . Mistähän ne niitä etsi, kun eivät ainakaan naulakosta olleet katsoneet?!

Kesällä varahoidossa itkettivät tyttöäni kun sanoivat ettei äiti ole muistanut laittaa sulle unilelua mukaan. No, se oli siinä perkeleen naulakossa, lokerossa, missä tytön muutkin tavarat, ja näkyi sieltä muuten kauas. Onneksi siellä paikassa oltiin vain se yksi ainut päivä.

Dodi! Sillä tavalla!
Sehän siinä onkin, että mullekin noi pienet on sit surru, kun "äiti ei oo pistänyt varasukkia tai villapaitaa mukaan" |O Niinpä niin :|

Teippaa ne pk:n seinälle, kylttien kera. "Villen varakalsarit. Villen vaihtosukat. Villen paita. Villen housut". :xmas:

:laugh: :laugh: :laugh: Tää ois hyvä idea :D

Meilläkin oli varavaatteet repussa, kunnes älysin, että varavaatelokerot olivatkin toisessa huoneessa. Kysy vielä tarkemmin, tai laita naulakon päälle lappu "villen varavaatteet ovat repussa".

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meilläkin oli varavaatteet repussa, kunnes älysin, että varavaatelokerot olivatkin toisessa huoneessa. Kysy vielä tarkemmin, tai laita naulakon päälle lappu "villen varavaatteet ovat repussa".

Juu, no ei meillä ole mitään piilotettuja lokeroita missään :) ja ihan ovat tietoisia tästä käytännöstä siis päiväkodissakin, että vaihtovaatteet ovat repussa. Ne ei vaan löydä niitä sieltä...siitä suuuuuurensuuresta Nalle Puh -repusta :saint:

Siellä sentään kysellään varavaatteiden perään, meillä kun saa tytön hakea milloin kuinka likaisissa vaatteissa, ei hoitaja vissiin viitsi edes katsoa reppuun, josta varavaatteet löytyy :( tosin eipä muutenkaan kehumista, vaippoja ei vaihdeta eikä todellakaan auta että sanoo, pitäisi suoraan päivähoidonjohtajalle varmaan raportoida mutta kun sitäkään akkaa saa koskaan kiinni :s

Alkuperäinen kirjoittaja asd:
Siellä sentään kysellään varavaatteiden perään, meillä kun saa tytön hakea milloin kuinka likaisissa vaatteissa, ei hoitaja vissiin viitsi edes katsoa reppuun, josta varavaatteet löytyy :( tosin eipä muutenkaan kehumista, vaippoja ei vaihdeta eikä todellakaan auta että sanoo, pitäisi suoraan päivähoidonjohtajalle varmaan raportoida mutta kun sitäkään akkaa saa koskaan kiinni :s

Inhottavaa... Tommoseen mä kyllä puuttuisin jo sillä tapaa, että menisi perille.

Meillä nyt tytön ryhmässä on omat kaapit ja siellä on myös kori missa on varavaatteet. Ja sieltä on myös sanottu että kun kerran uhohdin villasukat että löytyy päiväkodin puolesta varasukat. Ja muutakin varavaatetta siellä kait käsittääkseni on.

Alkuperäinen kirjoittaja Elämänlähde:
kääk just tällästen juttujen takia en haluis omaani päiväkotiin laittaa :ashamed:

Tuo on ainoa asia, josta keksin valittamista meidän lasten päiväkodeissa :D

Ja se pässi lto:kin lähti pois jo vuodenvaihteessa 2006-2007.

Saipas täti luun kurkkuun :D :laugh:

Meil on muuten menny systeemit ihan hyvin, mutta toissapäivänä poika tuli jonkun muun tutti suussa pph:lta. (tai kakshan siel on muuta tuttisuuta) Poika ei ees syö sitä tuttia muutes kun unilla, joten en tiä miks sil yleensä oli se suussa...

Alkuperäinen kirjoittaja asd:

Inhottavaa... Tommoseen mä kyllä puuttuisin jo sillä tapaa, että menisi perille.

Yritetty on, mutta tottakai hoitaja tietää paremmin kuin tällainen teiniäiti. Onneksi tyttö ei sitä hoitoa tarvitse, tarkoitus onkin irtisanoa hoitopaikka ensi viikolla kun tänään meni lopullisesti hermot, lapsi aivan jugurtissa ja pylly palanut kun kakkaa ei vaihdettu :(