Niin monta kertaa mä oon saanu päiväkodista noottia! :(

no entäs päiväuni ja syömisasiat? pakotetaanko nukkumaan tollanen 4-5v? koska se häritisis sitten tota illalla nukahtamista ja on hyvä syömään jos sille päälle sattuu. eli jos on hyvä päivä niin syö mitä vaan, jos kiukkupvä niin ei syö yhtään mitään :ashamed:

Tosta lapsen itkettämisestä tuli mieleen...

Mä joskus vuonna käpysota, kun oli itse päiväkodissa...
Itkee tihrustin päiväunille mennessä, kun oli kova ikävä äitiä. Äiti oli ollu muutaman päivän koulutuksessa toisella paikkakunnalla.
Muistan vieläkin kun se täti sano mulle, että tekee kuule ihan hyvää että äitis saa lomaa teistä lapsista...
Muistan et mulla oli paha mieli tästä pitkään.
Anyway asiaan... jatkakaa!

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Mä EN saanut tänään noottia kun hain pojan.

Ja kotona huomasin, että hänellä on ventovieras paita päällä.

Ihmettelin sitä, ja kurkkasin reppuun. Olin pakannut pelkästään varakalsareita ja housuja, en lainkaan paitaa :ashamed:

Mutta joo. Tyttö oli kerran pk:n pihassa niin yltäpäältä rapaisena ettei tosikaan, ja likomärkänä. Sain ruikutukset siitä, että kurahousuja ei ollut. Lto (uunituore sosionomi ja täys pässi) paasasi että "Me etsittiin niitä vaikka KUINKA kauan, meillä meni PALJON aikaa hukkaan kun etsittiin Meliken kuriksia, turhaan. Tytölle itselleenkin tuli paha mieli kun ei ollut kurahousuja..." blaa blaa blaa jäkä jäkä jäkä. En jaksanut kuunnella loppuun, vaan menin sisälle päiväkotiin, otin kurahousut siitä naulakosta missä sadevaatteet säilytetään & missä lukee että MELIKE (ja kuriksissakin lukee sama nimi isolla, selkeästi), vein ne tädille mitään sanomatta, ja lähdin lapseni kanssa kotiin :headwall: . Mistähän ne niitä etsi, kun eivät ainakaan naulakosta olleet katsoneet?!

Kesällä varahoidossa itkettivät tyttöäni kun sanoivat ettei äiti ole muistanut laittaa sulle unilelua mukaan. No, se oli siinä perkeleen naulakossa, lokerossa, missä tytön muutkin tavarat, ja näkyi sieltä muuten kauas. Onneksi siellä paikassa oltiin vain se yksi ainut päivä.

Hui, kun tuli paha mieli tyttösi puolesta.. Siis ihan, kun olisivat tahallaan tehneet tytölle ton. Todella idiootteja sielä pk:ssa.

Mä en nyt koko ketjua lukenut, ainoastaan ap:n. Mä oon tehnyt kanssa varsin selväksi lasten ryhmien aikuisille, että varavaatteet löytyy kangaskasseista. Mitä niitä nyt tyhjentämään mihinkään lokeroon. Ne vaatteet, jotka haluan lasten päälle puettavan kun ulkoilevat, laitan valmiiksi lokeroon.
Mun mielestä on kaikista selkeintä, että varavaatteet löytyy repusta jos niitä todella tarvitsee. Itse töissä pk:ssa ja lähinnä raivostuttaa ne kaapit, joissa sikin sokin niin varavaatteita kuin ne vaatteet, jotka vanhemmat sitte haluis lapsille laitettavan päälle uloslähtiessä.

kanssa laitan reppuun esim.villatakin ja kypärämyssyn mitä ei välttämättä tarvita joka päivä,mutta haluan niitä kuljettaa kotiin jos vaikka illemmalla menemme ulos ja on kylmempi niin asiaan...päiväkodissa niitä vaatteita ei ikinä oteta repusta käyttöön...vaikka olisi kylmä ja kypärähatun ja villtakin tarvitsisi päälle niin siellä ne ovat repussa..jonka jätän aamuisin auki että näkevät ne vaatteet...en halua jättää "turhia"vaatteita lokeroon pyörimään kun ne aina sieltä katoavat johonkin jne..

Alkuperäinen kirjoittaja Elämänlähde:
no entäs päiväuni ja syömisasiat? pakotetaanko nukkumaan tollanen 4-5v? koska se häritisis sitten tota illalla nukahtamista ja on hyvä syömään jos sille päälle sattuu. eli jos on hyvä päivä niin syö mitä vaan, jos kiukkupvä niin ei syö yhtään mitään :ashamed:

Meillä kohta 5v ei nuku ja yrittivät painostaa heräämään varhain (likuvien työaikojen ansiosta meillä on hoitopäivät lynnetty sekä aamusta että iltapäivästä). En ala lasta sen vuoksi kuudelta kiskomaan ylös, että nukkuisi päivällä. Onneksi muitakin samanikäisiä siirtyi päiväunettomaan rytmiin samoihin aikoihin. Lepäävät sängyissään jonkun aikaa ja menevät leikkimään.

Ei osoita mitään alan asiantuntemusta ja lapsilähtöistä näkökulmaa jos tuon ikäisiä pakotetaan nukkumaan. Jotkut nukkuvat 4-5-vuotiaina, mutta toiset eivät enää.

Meil o päikys niin pienet eteisnaulakot ettei siihen mahu kun juuri ja juuri reppu ja haalari, varavaatteiden pakko olla repussa. Mutta onneks he on aika hyvin sieltä löytänyt vaatteita =) Se vaan ärsyttää kun he sit tunkee likaset vaatteet sinne reppuun puhtaiden sekaan :kieh:

Meillä on päiväkodissa ylimmällä hylyllä kori jossa varavaatteet, eli meidän neitillä siellä on tyyliin 1-2 vaihtovaatekertaa. Ihan vaan varalle vaikka harvoin tarvii.
Sitten alemmilla hyllyillä on ne ulkovaatteet mitä tarvii. Rukkaset yms. ja jos repussa on jotain ehkä lisäksi tyyliin villapukua / sukkaa tms. niin sanon kyllä sit vielä aamun hoitajlle siitäkin erikseen.
Meillä on neiti 5v joten välillä yrittää lintsata tuosta pukemisesta, että ehtis vaan äkkiä ulos....
Mutta kyllä tuolla hoitoo nuo asiat tosi hyvi.
Joku muuten mainisti niistä kangaskasseista. Meidän tytön ihka ekassa hoitopaikassa lapsilla oli vaatteita kahdessa eri naulakossa, ulkovaatteet "tuulikaapissa" ja sisäeteisessä muut vaatteet. Parilla lapsella oli sit tuossa tuulikaapissa hattuja yms. varten kangaskassit ja siitä saivat sitten tuolla päiväkodissa idean tehdä kassit jokaiselle lapselle! Kasseissa oli sit lapsen nimi + kädenjälki painettuna. Pysyi vaattee järjestyksessä ja tallessa ja eteinenkin oli siistin oloinen kun hatut ja muut olivat kasseissa.