Nielurisat leikattu angiina taas?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nielu vaivaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nielu vaivaa

Vieras
Tietääkö kukaan voiko angiina uusiutua vaikka nielurisat olisi leikattu pois? Itselläni tuntuu samanlaista sietämätöntä kipua nielussa kuin aikoinaan kun sairastin pahan angiina kierteen. Nielurisojen poistosta on aikaa kulunut jo yli 10vuotta.
 
Epätodennäköistä ja harvinaista, mutta täysin mahdollista! testata kannattaa joka tapauksessa

http://www.potilaanlaakarilehti.fi/tiedeartikkelit/tunnista-nielutulehdus-angiina/#.VS-RSxOUf8B
 
Kyllä voi. Tyttäreltäni poistettiin nielurisat. Kotiutumisen jälkeen hänelle nousi kuume. Kävimme sairaalan ohjeen mukaan terveyskeskuksessa ja siellä otetiin nielunäyte. Viljely oli plussaa eli streptokokkihan se. Serkullani on myös poistettu nielurisat, mutta kuitenin hänellä on aika ajoin angiina.
 

Yhteistyössä