Nicole Kidman: "Lapsen synnyttäminen on asia, jota varten naiset ovat maailmassa."

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Just
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Tottahan tuo tavallaan juu, mutta (lukematta koko haastattelua) mulle tuli vähän hassu olo, kun Kidmanilla kuitenkin on jo ennestään 2 adoptoitua lasta, noista irrallaan olevista kommenteista voisi tulla vähän semmoinen fiilis, että eikö nämä lapset olekaan yhtä arvokkaita, vaan se itse kannettu ja synnytetty on se mihin tulee pyrkiä..

Alkuperäinen kirjoittaja sockervadd-:
Kyllä mä ymmärrän tuon. Ja uskoisin hänen myös omasta kokemuksesta tietävän mitä puhuu.

Lainataan nyt vain tuo. Hyvä huomata että moni muukin oli kyllä ymmärtänyt mistä sitaatisa oli kyse.

Vähän vain ihmettelen mitä aloittaja oikein tarkoitti sanomisellaan. Olisi hänellä nyt vaikka tässä ketjussa vähän laajemman perustelun paikka yksioikoiselle äimistelylleen.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Luulin saavani tällä jutulla aivan päinvastaisia kommentteja! :)

Niin. Onhan se mukava ajatella ettei ole maailmassa muuta virkaa kuin lasten tekeminen. Täytyy ilmeisesti jättää yliopistot, koulutus, tutkimus, taiteet ym täysin miesten hoidettavaksi ja alkaa pakertaa lapsia...

Alkuperäinen kirjoittaja Ilmeisesti feministi:

Niin. Onhan se mukava ajatella ettei ole maailmassa muuta virkaa kuin lasten tekeminen. Täytyy ilmeisesti jättää yliopistot, koulutus, tutkimus, taiteet ym täysin miesten hoidettavaksi ja alkaa pakertaa lapsia...

Miten voit nähdä nuo esittämäsi asiat toisensa poissulkevina?!

Alkuperäinen kirjoittaja Ilmeisesti feministi:

Kukaan ei ole väittänyt, että synnyttäminen olisi AINOA asia, jota varten naiset tässä maailmassa on.

Minä olen feministi, mutta kyllä silti uskallan sanoa, että mikään koulutus, raha tai työ ei ole minulle lastani tärkeämpää.

Alkuperäinen kirjoittaja Fleur de Lis:

Taidat luulla varmaan kaikenlaista hassua muutakin.

Avaisitko hieman, mitä oikein odotit, tai edes mitä itse asiasta ajattelet.

Olen itse sitä mieltä, että tuo on aika ikävästi sanottu, sillä tiedän naisia, jotka toivoo niin kovasti biologista lasta...

Alkuperäinen kirjoittaja kiilusilmäfanaatikko:
Kukaan ei ole väittänyt, että synnyttäminen olisi AINOA asia, jota varten naiset tässä maailmassa on.

Tässä sitä mitä itsekin ajattelen, mutta en heti noin suoraan ilmaisut, vaan yritin ensin onkia tämän "vastapuolen" omaakin ajattelua esin.

Alkuperäinen kirjoittaja Fleur de Lis:

Taidat luulla varmaan kaikenlaista hassua muutakin.

Avaisitko hieman, mitä oikein odotit, tai edes mitä itse asiasta ajattelet.

Olen itse sitä mieltä, että tuo on aika ikävästi sanottu, sillä tiedän naisia, jotka toivoo niin kovasti biologista lasta...

Eli toivovat että voisivat lisääntyä..eli tehdä sitä mihin kroppa on luotu..
Ei kaikkee kannata niin syvällisesti tuumailla :)

Oletko sitä mieltä ettei Nicole ole aiemmin kovasti toivonut biologista lasta?

Biologisesti ihminen, nainen ja mies, on tehty lisääntymään ja jatkamaan sukua. Se, että meillä on biologinen puoli, ei tarkoita sitä etteikö meillä olisi monipuolinen ja laaja persoonallisuus myös muilla tavoin. Lauseenhan voi tulkita myös niin, että synnytys kokemuksena vie ihmisen niin alkukantaiseen olotilaan, että kokee siinä jotenkin konkreettisemmin sen biologisen tarkoituksensa, jonka kanssa ei ehkä aikaisemmin ole päässyt niin kosketuksiin. Se, että meillä on geneettisenä tarkoituksena lisääntyä, ei tarkoita sitä etteikö meillä olisi tarkoituksena myös esimerkiksi kehittyä ja kehittää itseämme.

Kaikkien eläinten biologinen tarkoitus, tärkein niistä, on jatkaa sukua. Eihän se silti tarkoita sitä, etteikö kaikilla eläimillä olisi myös muita tarkoituksia.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Biologian kannalta kaikkia ei ole luotu lisääntymään, sen voi nähdä jo eläinmaailmassakin.

joten miksi sitten ne, joilla ei eka vauva mahdu ulos normaalisti tulemaan, tekevät vielä lisää lapsia ja siirtävät huonoa perimää?

Yhteistyössä