Never ending story: Uskontojen sairaimmat ja pimeimmät puolet :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kuuloke-Esko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Lapset pääsevät aina taivaaseen maailmankatsomuksesta riippumatta, myöhemmin sit ikä tuo vastuuta.

Mutta voi aina kysyä että mikä ihmistä vaivaa, jos Luojan ja Tekijän ohjeet ei kiinnosta. Kumpihan tietää paremmin asiat, Seta vai Jumala?
Kumpi valvoo maailmankaikkeutta? Onko Seta meidät tehnyt?

Setaa en oo ikinä kuunnellut.

Eikä mun jumalani ole niin pikkumainen kuin sun.

Mutta silti en ymmärrä sitä, miksi te satutatte viattomia ihmisiä karjumalla homovastaisuuttanne pelkurimaisesti yleisessä mediassa. Kokeile sä vaikkapa huomenna, sen sijaan että netissä paheksut, sanoa jollekulle ihan päin näköä. Ja silleen ettei kukaan asiaankuulumaton sitä kuule.

Setaa en oo ikinä kuunnellut.

Eikä mun jumalani ole niin pikkumainen kuin sun.

Mutta silti en ymmärrä sitä, miksi te satutatte viattomia ihmisiä karjumalla homovastaisuuttanne pelkurimaisesti yleisessä mediassa. Kokeile sä vaikkapa huomenna, sen sijaan että netissä paheksut, sanoa jollekulle ihan päin näköä. Ja silleen ettei kukaan asiaankuulumaton sitä kuule.
Voi tauti sun kans.
Täällä keskustellaan monestakin asiasta jota ei voi sanoa päin naamaa kellekään. Tämä on se paikka jossa saa puhua niin kuin asiat on.

Mene sanomaan muslimiporukalle että sen uskonto ei sua nappaa, mee sanomaan bussissa haisevalle miehelle että käytä dödöä jne.

Voi tauti sun kans.
Täällä keskustellaan monestakin asiasta jota ei voi sanoa päin naamaa kellekään. Tämä on se paikka jossa saa puhua niin kuin asiat on.

Mene sanomaan muslimiporukalle että sen uskonto ei sua nappaa, mee sanomaan bussissa haisevalle miehelle että käytä dödöä jne.

No johan ny on kumma!

Luuletko sä, että alkukristityillä oli netti jonka kautta saarnata? Ei muuten ollut. Nokikkain sanoivat. Ja uskalsivat sanoa. Te ootte yhtä pelkuripoppoota koko seurakunta.

No johan ny on kumma!

Luuletko sä, että alkukristityillä oli netti jonka kautta saarnata? Ei muuten ollut. Nokikkain sanoivat. Ja uskalsivat sanoa. Te ootte yhtä pelkuripoppoota koko seurakunta.

Aika ovelasti sä kierrät sen mitä sanon, koska viimeksikin olin oikeassa, esim.nettifoorumin suhteen. Puhut aina jostain vierestä.

Itse asiassa Paavali meni muistaakseni Ateenassa foorumille eli paikkaan jossa sai sanoa mielipiteensä. Väitteli siellä eri jumalista.

No johan ny on kumma!

Vielä tuosta, että kulttuuri oli Israelissa erilainen. Täällä Suomessa uskonto ja politiikka on tabu, mutta Jeesuksen ajan juutalaiset oli kärkkäämpiä puhumaan suoraan. Oli erilaisia virtauksia, suorapuheisia matkasaarnaajia ym.Jerusalemissa.

Ja siihen kulttuuriin kuului jumaluuden ja auktoriteettien kunnioittaminen. Ei tarvinnu takoa kalloon että "hei, olet aikamoinen kirppu Jumalaan verrattuna, kantsiisko Jumalaa vähän totella?"

Muslimina vahvistan, että meillä kaikilla on sama Jumala, mutta uskomme Häneen eri tavalla ja niille, jotka eivät tätä tienneet, Allah tarkoittaa arabiaksi jumalaa ja Jumalalla on islamissa 99 nimeä, joista Allah on yksi. Eli vahvistan vielä kerran, että on vain yksi Jumala.

Kaikki, jotka haluaa väitellä islamista ilman, että hänen tieto perustuu Koraaniin, sunnaan tai perimätietoon, olkaa hyvät, tulette vain toistamaan muita edeltäjiänne, ette tule erottumaan joukosta.

Jos haluat siteerata sitä ah niin kuuluisaa kohtaa, jossa kehotetaan tappamaan epäuskovaiset, ota Jaakko Hämeen-Anttilan suomentama, Ibn Hishamin kirjoittama Profeetta Mohammadin (rauha ja siunaukset hänen päälleen) elämänkerta esiin ja lue. Tutustu myös Lehmän, naisten, epäuskovien, Marian (olkoot Allah häneen tyytyväinen) ja Kumpujen suuriin.

Kysy, ihmettele.

Kaikki uskonnot saa näyttämään hirveiltä, kun puhuu ilman tietoa ja luulee olevansa oikeassa. Jumala ei rakasta ylimielisiä. Mediakriittisyyskään ei ole pahasta (Viittaan nyt kaikkiin uskontoihin, en pelkästään islamiin.)

Muslimina vahvistan, että meillä kaikilla on sama Jumala, mutta uskomme Häneen eri tavalla ja niille, jotka eivät tätä tienneet, Allah tarkoittaa arabiaksi jumalaa ja Jumalalla on islamissa 99 nimeä, joista Allah on yksi. Eli vahvistan vielä kerran, että on vain yksi Jumala.

Kaikki, jotka haluaa väitellä islamista ilman, että hänen tieto perustuu Koraaniin, sunnaan tai perimätietoon, olkaa hyvät, tulette vain toistamaan muita edeltäjiänne, ette tule erottumaan joukosta.

Jos haluat siteerata sitä ah niin kuuluisaa kohtaa, jossa kehotetaan tappamaan epäuskovaiset, ota Jaakko Hämeen-Anttilan suomentama, Ibn Hishamin kirjoittama Profeetta Mohammadin (rauha ja siunaukset hänen päälleen) elämänkerta esiin ja lue. Tutustu myös Lehmän, naisten, epäuskovien, Marian (olkoot Allah häneen tyytyväinen) ja Kumpujen suuriin.

Kysy, ihmettele.

Kaikki uskonnot saa näyttämään hirveiltä, kun puhuu ilman tietoa ja luulee olevansa oikeassa. Jumala ei rakasta ylimielisiä. Mediakriittisyyskään ei ole pahasta (Viittaan nyt kaikkiin uskontoihin, en pelkästään islamiin.)

Kyllä te uskikset olette niin sekopäistä porukkaa, että sanat loppuu. Tämän kirjoittaja Haipola taitaa olla joku taviskristitty, mutta kovin on sinun jumalasi hanakka tapattamaan haipolalaiset!

Mitä tehdä vääräuskoisille?
Muhammed käski tappaa vääräuskoiset tai alistaa heidät toisen luokan kansalaisiksi, dhimmeiksi, joiden tulee maksaa veroa eli suojelurahaa muslimeille voidakseen säilyttää henkensä ja vapautensa.

Suluissa olevat sanat eivät sisälly alkuperäiseen Koraaniin, vaan on lisätty tähän asian selventämisen vuoksi.

9:5. Kun rauhoitetut kuukaudet (islamilaisen kalenterin 1., 7., 11. ja 12. kuukausi) ovat kuluneet, tappakaa uskottomat missä heitä tapaattekin, vangitkaa ja saartakaa heidät ja väijykää heitä kaikkialla, mutta jos he katuvat, pitävät rukouksensa ja antavat almuja, antakaa heidän mennä rauhassa. Allah on Anteeksiantava.

9:29. Taistelkaa niitä Kirjan ihmisiä (juutalaisia ja kristittyjä) vastaan, jotka eivät usko Allahiin ja viimeiseen päivään, eivät pidä kiellettynä sitä, mitä Allah ja Hänen profeettansa ovat kieltäneet, eivätkä ota uskonnokseen totuuden uskontoa (ts. islamia). Taistelkaa heitä vastaan, kunnes he maksavat nöyrinä veronsa.

8:39. Taistelkaa heitä vastaan, kunnes epäjumalia ei enää palvota, vaan yksin Allahia {koko maailmassa}, mutta jos he herkeävät (palvomasta muita Allahin lisäksi), tietää Allah, mitä he tekevät.

Muinaisuskoa haikaileva: mitäs sit kun kiviä murskataan soraksi ja ajetaan päältä. Sehän on jumalan tappamista. Destia on suuri murhaaja. :confused:

Sinulla on Destiaa pahempi murhaajaidoli

• Jer. 13:14 "Ja minä murskaan heidät, toisen toistansa vastaan, sekä isät että lapset, sanoo Herra. Minä en sääli, en säästä enkä armahda, niin että jättäisin heidät hävittämättä."
  • 1. Sam. 15:3 "Näin sanoo Herra Sebaot: Mene siis ja voita amalekilaiset, ja vihkikää tuhon omaksi kaikki, mitä heillä on; äläkä säästä heitä, vaan surmaa miehet ja naiset, lapset ja imeväiset, raavaat ja lampaat, kamelit ja aasit."
  • Naah. 1:2,6 "Kiivas Jumala ja kostaja on Herra. Herra on kostaja ja vihastuvainen ... Kuka seisoo hänen tuimuutensa edessä, ja kuka kestää hänen vihansa hehkua? Hänen vihastuksensa vuotaa niinkuin tuli, ja kalliot halkeilevat hänen edessänsä."
  • Hoos. 14:1 "Samaria joutuu syystänsä kärsimään, koska se on niskoitellut Jumalaansa vastaan: he kaatuvat miekkaan, heidän pienet lapsensa ruhjotaan, ja heidän raskaat vaimonsa halkaistaan."
  • Jer. 19:9 "Ja minä (Herra) panen heidät syömään poikiensa ja tyttäriensä lihaa, ja he syövät toinen toisensa lihaa siinä hädässä ja ahdistuksessa ..."
  • Jer. 4:8 "Sen tähden kääriytykää säkkeihin, valittakaa ja parkukaa, sillä Herran vihan hehku ei ole kääntynyt meistä pois."
  • 2. Sam. 22:7-9 "Ahdistuksessani minä rukoilin Herraa, Jumalaani minä rukoilin; ja hän kuuli minun ääneni temppelistänsä, minun huutoni kohosi hänen korviinsa. Silloin maa huojui ja järisi, taivaan perustukset järkkyivät; ne horjuivat, sillä hänen vihansa syttyi. Savu suitsusi hänen sieraimistaan, kuluttava tuli hänen suustansa, palavat hiilet hehkuivat hänestä."

Lapset pääsevät aina taivaaseen maailmankatsomuksesta riippumatta, myöhemmin sit ikä tuo vastuuta.

Mutta voi aina kysyä että mikä ihmistä vaivaa, jos Luojan ja Tekijän ohjeet ei kiinnosta. Kumpihan tietää paremmin asiat, Seta vai Jumala?
Kumpi valvoo maailmankaikkeutta? Onko Seta meidät tehnyt?

onpas kiva kuulla että kun isismuslimi teurastaa urakalla kristittyjä pikkulapsia(kin) niin ne pääsee taivaaseen. Ja herranjestas, sitten echoenkeli määrää jossain vaiheessa ikärajan ettei pääsekään tuosta vaan :LOL: ,mikähän se ikä sitten on? ihanko vastuuta tulee, hellanlettas sentään:whistle:

kyllä kysyä voi ja vastaan että luojat ei kiinnosta kun edes pikkaisen ajattelee toimivilla aivoillaan . Aivan naurettavia ja säälittäviä ovat nämä aivopestyt mitkä mihinkin soopaan uskovat ihmispoloiset

ja lopuksi, maailmankaikkeutta ei valvo kukaan/mikään.Se vaan on! Typerä heitto tuo seta tähän soppaan!

jaa vielä yksi kyssäri. Miksi se jumalasi loi koko maailmankaikkeuden joka laajenee kokoajan huimalla nopeudella. Ja miksi ihan turhat triljoonatbiljoonat galaksit, joita ei edes ihmiset näe, kuin tiedemiehet, ja vain nykyhuipputekniikalla???

Väärin. Ihminen tappaa aina omasta tahdostaan. Kummalista siinä on se, että jokin satu saa hänet uskomaan, että tappaminen on tarpeellista.

osittain väärin. Osa tappaa jumalansa "käskystä" jos vaan on riittävän hullu ja aivopesty uskovainen. Esimerkkejä on juuri nyt maailmalla

ja olihan meillä oma kirvesmurhaaja metrossakin vuosia sitten

hänen jumalansa käski lyödä tuntematonta kirveellä päähän, eli kun on tarpeeksi hullu, pistää sen jumalan syyksi. Arvotaan oikea jumala:LOL::LOL::LOL::LOL:

uskovaisilla ei koskaan ole ihan kaikki airot kirkkoveneessään

Echo on huolissaan pelottavista hahmoista, kun itse palvoo samaan aikaan jumalaa, joka on teurastanut ihmisiä miljoonittain.
Niin...mäkin kuolen joskus kun Jumala sen päättää että "tänään nalli napsahtaa Echolle." Kauheaa, se on itkupotkuraivarin paikka...:cry: Kui se Jumala kehtaa?
Mutta olin kiitollinen että sain elää elämän.

Sä voit pistää itsesi syväjäähän ja toivoa ikuista nuoruutta. Ehkä joku muistaa vuonna 3000 ottaa sut sieltä pakastimesta. (y)

Sinulla on Destiaa pahempi murhaajaidoli

• Jer. 13:14 "Ja minä murskaan heidät, toisen toistansa vastaan, sekä isät että lapset, sanoo Herra. Minä en sääli, en säästä enkä armahda, niin että jättäisin heidät hävittämättä."
  • 1. Sam. 15:3 "Näin sanoo Herra Sebaot: Mene siis ja voita amalekilaiset, ja vihkikää tuhon omaksi kaikki, mitä heillä on; äläkä säästä heitä, vaan surmaa miehet ja naiset, lapset ja imeväiset, raavaat ja lampaat, kamelit ja aasit."
  • Naah. 1:2,6 "Kiivas Jumala ja kostaja on Herra. Herra on kostaja ja vihastuvainen ... Kuka seisoo hänen tuimuutensa edessä, ja kuka kestää hänen vihansa hehkua? Hänen vihastuksensa vuotaa niinkuin tuli, ja kalliot halkeilevat hänen edessänsä."
  • Hoos. 14:1 "Samaria joutuu syystänsä kärsimään, koska se on niskoitellut Jumalaansa vastaan: he kaatuvat miekkaan, heidän pienet lapsensa ruhjotaan, ja heidän raskaat vaimonsa halkaistaan."
  • Jer. 19:9 "Ja minä (Herra) panen heidät syömään poikiensa ja tyttäriensä lihaa, ja he syövät toinen toisensa lihaa siinä hädässä ja ahdistuksessa ..."
  • Jer. 4:8 "Sen tähden kääriytykää säkkeihin, valittakaa ja parkukaa, sillä Herran vihan hehku ei ole kääntynyt meistä pois."
  • 2. Sam. 22:7-9 "Ahdistuksessani minä rukoilin Herraa, Jumalaani minä rukoilin; ja hän kuuli minun ääneni temppelistänsä, minun huutoni kohosi hänen korviinsa. Silloin maa huojui ja järisi, taivaan perustukset järkkyivät; ne horjuivat, sillä hänen vihansa syttyi. Savu suitsusi hänen sieraimistaan, kuluttava tuli hänen suustansa, palavat hiilet hehkuivat hänestä."
Niin? Tiesitkö että Jumala voi vihastua? Hänellä on tunteet.

Mua ei haittaa jos Jumala vihastuu muhun. Tai siis se on pelottavaa, mutta se on Jumalalta odotettu reaktio silloin kun olen ärsyttävä.
Kyllä hän armahtaakin.

Jumala on Isä. Vihastuiko sun isä joskus suhun jos olit oikein raivostuttava? Jos ei, niin olisi pitänyt.

Niin? Tiesitkö että Jumala voi vihastua? Hänellä on tunteet.

Mua ei haittaa jos Jumala vihastuu muhun. Tai siis se on pelottavaa, mutta se on Jumalalta odotettu reaktio silloin kun olen ärsyttävä.
Kyllä hän armahtaakin.

Jumala on Isä. Vihastuiko sun isä joskus suhun jos olit oikein raivostuttava? Jos ei, niin olisi pitänyt.

Pelottavaa ja äärimmäisen huolestuttavaa tekstiä sinulta, lasten äidiltä?, niin olen ymmärtänyt

"
Onko ok, jos sinun isäsi olisi kirveellä sinut ja sikiön pilkkonut suutuspäissään kun olit raskaana

Lähetä se mielisairas raakalaisjumalasi minulle. Kieritän tervassa ja höyhenissä. Tappaminen olisi liian armollista, kiduttaa pitää ja pitkään tuollaista sairasta saasteläjää

nimim

-tikkuja kynsien alle-

Vielä tuosta, että kulttuuri oli Israelissa erilainen. Täällä Suomessa uskonto ja politiikka on tabu, mutta Jeesuksen ajan juutalaiset oli kärkkäämpiä puhumaan suoraan. Oli erilaisia virtauksia, suorapuheisia matkasaarnaajia ym.Jerusalemissa.

Ja siihen kulttuuriin kuului jumaluuden ja auktoriteettien kunnioittaminen. Ei tarvinnu takoa kalloon että "hei, olet aikamoinen kirppu Jumalaan verrattuna, kantsiisko Jumalaa vähän totella?"

Jees. Mutta ne ihmiset vastasivat sanomisista hengellään.
Sä huutelet täällä eikä kukaan edes tiedä kuka sä olet.

Siin on pikkiriikkinen ero mun mielestä.

• Tykkää
Reactions: pakana
Hei, sit sä muinaisuskoinen, kun sun muksulla on korvatulehduskierre, niin se johtuu noidasta, ja shamaani auttaa. Buranat roskiin!

"Muinaissuomalaiset uskoivat tautien syynä olevan pahan henkiolennon tai vihamielisen noidan, joita vastaan tehosivat loitsut. Fyysinen hoito tapahtui usein saunassa, jossa ihoa hoidettiin tervalla. Sairaus yritettiin palauttaa takaisin lähtöpaikkaansa. Esimerkiksi veden luona tarttunut sairaus oli veden väen syytä ja sairaus piti palauttaa takaisin veteen. Parantaja oli usein samaani ja joillakin heistä oli verenseisauttajan kyky, jonka saattoi saada perintönä suvussa."
Elän ihan nykyajassa, vaikka olenkin kiinnostunut ja aion tutustua Suomalaiseen muinaisuskoon ja mytologiaan. Erittäin mielenkiintoinen aihe. Kiitos tästä pätkästä.
Tuhat vuotta sitten ei oltu vielä Buranaakaan keksitty, saunassa käyn viikottain, olenhan sielultani suomalainen, eli pakana. :)
Toivottavasti pääsen joskus kuuntelemaan shamaanirumpuja. Jonnekin metsän siimekseen. Järven rantaan...

ps. Otin nimekseni pakana, etten sekoitu muihin vieraisiin.

Se, joka sanoon, et mä oon tapakristitty vai oliks taviskristitty mikä lie, niin oon muslimi. Sanoin kans, et ne ketkä haluu väitellä islamista ilman, että heidän tietonsa perustuu Koraaniin, suunnan ja perimätietoon, eivät tule erottumaan muista, jotka on puhunu samat vanhat väitteet puhki. Siks mä viittasin, et lue se profeetta Mohammedin rauha ja siunaukset hänen päälleen elämänkerta ja Koraania, se elämänkerta avaa Koraania ja selittää, miten se suura on ilmestyny ja miks. Suura on siis luku.

Mun nimimerkin jälkeen oleva numero viittaa siihen vuoteen, jota me eli minä ja muut muslimit elävät islamilaisen kalenterin mukaan eli 1438, se kalenteri perustuu kuunkiertoon.

Jotta Koraania voi tulkita, pitää tietää, miten ja miks ne luvut on ilmestyny ja mihin tarkoitukseen. Nonni, onko selvä?

Yhteistyössä