Taitaa kysyjä tarkoittaa samaan Jeesukseen erilailla uskovia suuntauksia.Mitä ihmeen samaa uskontoa erilailla harjoittavat? Eri uskontoja ne on.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Taitaa kysyjä tarkoittaa samaan Jeesukseen erilailla uskovia suuntauksia.Mitä ihmeen samaa uskontoa erilailla harjoittavat? Eri uskontoja ne on.
Johan sulla on tänään huono päivä.Muinaisuskoa haikaileva: mitäs sit kun kiviä murskataan soraksi ja ajetaan päältä. Sehän on jumalan tappamista. Destia on suuri murhaaja.![]()
Koska kristinuskon Jumala nyt vaan sattuu olemaan olemassa, muut on feikkejä.![]()
Ei kuule onneksi opiskeltu niitä jokaista. Ei ne meitä auttaisi kuitenkaan.Johan sulla on tänään huono päivä.
Muistatko historian tunnilta kuka oli se suomalaisten kivien jumala?
Rukoile itse Jeesusta tulemaan elämääsi, joillekin se vastaus tulee heti, joillekin se homma valkenee kuukausien kuluessa.Saadaanko todisteet kohta nähtäväksi? Kas kun meillä kaikilla yhdessä ja erikseen on myös se ainoa oikea uskonto.
Ei mitään kivien jumalaa edes ollut. Eli kuka suuttuis kivien murskaamisesta?Ei kuule onneksi opiskeltu niitä jokaista. Ei ne meitä auttaisi kuitenkaan.
Mutta varo menemästä Kouvolaan tai ottamasta Kouvola-tukkaa! Kouvo tarkoitti paholaista/metsän ilkeää mörköä ja siitä Kouvola on saanu nimensä.
Onneks, onneks, onneksi voin kristittynä käppäillä Kouvolassa vapaasti, eikä uskoa muinaissatuihin.
Kristinuskon jumala nyt ei vaan ole suomalaiseen sielunmaisemaan istuva, se sopii sinne hiekka-aavikoille. Suomalaiseen uskontoon sopii se perinteinen suomalainen pakanuus omine perinteineen ja jumalineen.Estääkö kristinuskon Jumala metsässä olemisen?Mä rakastan metsää.
Mutta en erehdy palvomaan luotua. Jos mä hakkaan puun poikki niin menikö siinä jumala katki, hups?
Ehkä Echo tietääkin paremmin suomalaisesta mytologoasta mitä vielä itse olen ehtinyt perehtyä.Ei mitään kivien jumalaa edes ollut. Eli kuka suuttuis kivien murskaamisesta?
Eskolle...
- UskontoJEN pimeät puolet: puhuit vain katolilaisuudesta?
-Toisaalta hyvä ettet puhunut pedofilian vaikuttavan isommin muissa kristinuskon lajeissa (lestadiolaisuuden lisäisin itse), koska esim.tavisluterilaiset seurakunta-aktiivit joihin mä kuulun, eivät ole sen pedarimpia kuin muutkaan. Vapaiden suuntienkaa pedariluvut eivät ainakaan mun käsittääkseni ole erityisen korkealla....
Tässäkin taas todiste suomalaisten pakanuudesta, joka edelleen olemassa. Lähes kaikki nimet Suomessa tulevat sieltä kaukaa ja tarkottavat jotain. Kiitos kun kerroit, en tietänyt tätä Kouvoa.Ei kuule onneksi opiskeltu niitä jokaista. Ei ne meitä auttaisi kuitenkaan.
Mutta varo menemästä Kouvolaan tai ottamasta Kouvola-tukkaa! Kouvo tarkoitti paholaista/metsän ilkeää mörköä ja siitä Kouvola on saanu nimensä.
Onneks, onneks, onneksi voin kristittynä käppäillä Kouvolassa vapaasti, eikä uskoa muinaissatuihin.
Mayat toki uhrasivat jumalilleen, mutta tärkeimpänä syynä ihmisuhreille on ollut proteiinin puute ruokavaliossa. Mayojen määrä ylitti ympäristön kantokyvyn, ja ruokaa oli vaikea tuottaa sen aikaisilla tekniikoilla riittävästi kansalaisten tarpeisiin. Proteiinista on ollut huutava pula, ja ongelma on ratkaistu popsimalla sekä muiden heimojen ruuat että itse heimolaiset. Varsinkin sotilaat ovat tarvinneet proteiinipitoista ruokaa lihasmassa ja voiman kasvattamiseen, ja näin se on käynyt näppärimmin.
Mayojen kulttuuri luhistui nopeasti tuntemattomasta syystä. Itse ajattelen, että nopein tapa saada kaikki mahdolliset kuolemaan johtaneet sairaudet aivojen prionisairaudesta virustauteihin ja syöpiin on syödä toinen sairas ihminen. Ei sitä vaan voi mussuttaa heikosti kypsennettyä Kyllikkiä jolla on syöpä, suolisto täynnä loisia ja joku veritauti, ja mennä porskuttaa itse täysin terveenä. Tarttuuhan ne ajan mittaan väistämättä.
Nii, ku uhraamisest puhutaa, ni kyllähä ne teurastetut taatust on jääneet syömäti koska satuolennoille uhrattii. Muutenha ne olis "kostanu"
Wiki sanoo tällai, Esko ei osaa sanoo tarkemmi viel, ku mun aikakone vaatii vähä huoltoo, ku se ei oikee oo wörkkiny koskaa
Ruokavalio
Mayat metsästivät muun muassa tapiireja.
Keskeisessä asemassa mayojen ruokavaliossa olivat maissi, pavut ja kesäkurpitsat. Maissia liotettiin limemehu-vedessä, jauhettiin ja leivottiin pannukakkuja tai valmistettiin maissivelliä. Tämä liotustapa saa b-vitamiini niasiinin liikkeelle. Luonnostaan melko mauttomat pavut maustettiin chilillä.
Hunajaa käytettiin maissijuomien makeuttamiseen ja kaakao oli arvostettu ja pyhä herkku. Kaakaopavut kävivätkin maya-kulttuurissa rahasta. Myös suklaajuoma maustettiin chilillä. Muutoin chilin lisäksi mausteina käytettiin esimerkiksi vaniljaa, maustepippuria ja meksikolaista "oreganoa". Lisäksi ravintoon kuuluivat ainakin tomaatit, jamssi, avokado, guava-hedelmä, maniokki, jukka-palmu ja papaija. Osaa viljeltiin ja toisia kerättiin läheisistä metsistä.
Lihana oli usein villiä kalkkunaa minkä lisäksi hieman kanalta maistuvaa Iquana-liskoa ja liskon munia arvostettiin, mutta mayat söivät myös kaniineja, vyötiäisiä, apinoita, papukaijoja, manaatteja (eli merilehmiä), tapiireja ja monia muita eläimiä. Rannikolla syötiin mielellään myös kalaa ja muita vedeneläviä. Kalaa kuivattiin myös kauppatavaraksi. Johtuen kalkkikivi-kallion hauraudesta vesi virtaa kuitenkin Jukatanilla maan alaisissa onkaloissa, eikä joissa joista olisi voinut pyytää kalaa. Jopa hyönteisiä ja kotieläiminä pidettyjä koiria saatettiin syödä. Koirista oli jopa jalostettu erityisiä lihotusrotuja, jotka muistuttivat melko lailla porsaita.
Varhaisten lähetyssaarnaajien kuvausten mukaan mayat naiset leipoivat maissileipää kahdesti päivässä ja valmistivat patoja vihanneksista ja lihasta. Mayojen kaupankäynti ja ruokatalous olivat hyvin kehittyneet.
Selvä ateisti-mirri.
Tekeekö se niistä jumaluuksista sen järkevämpiä?Tässäkin taas todiste suomalaisten pakanuudesta, joka edelleen olemassa. Lähes kaikki nimet Suomessa tulevat sieltä kaukaa ja tarkottavat jotain. Kiitos kun kerroit, en tietänyt tätä Kouvoa.
Hiisi vieköön.![]()
Mä en mielestäni ole pervo. Seksi ei ole mulla kovin korkealla tärkeysjärjestyksessä, enkä muista hyväksikäyttäneeni ketään.
Mieheni kanssa avustetaan monia. Yleensä esim.töissä joudun paikkailemaan muiden (ei -uskovien) töppäilyjä.
Tämmöisiä löytyy lähipiirin uskovista monta.
Totta kai suomalaiset juuret ja mytologia on suomalaiselle tärkeämpää kuin joku lähi-idän keinotekoinen tuontituote.Tekeekö se niistä jumaluuksista sen järkevämpiä?
Voisinhan mä keksiä jonkun Flunssa-jumalan ja nimetä paikannimet:Räkälä, Klimppilä ja Tipannokka. Lapset ois Yskös ja Kröhä. Sukunimemme olisi hienosti Burana.
Eli kaikki pitää vaan suvaita ja hyväksyä?Pervo ja pervo...sitä voi olla monin tavoin.
Sadistisia ainakin olette kaikki. Paheksutte niin että toisille tulee paha mieli ja sit vielä saatte siitä itsellenne hyvän mielen kun muka toteutatte jumalan tahtoa.
Eli kaikki pitää vaan suvaita ja hyväksyä?
Lapset pääsevät aina taivaaseen maailmankatsomuksesta riippumatta, myöhemmin sit ikä tuo vastuuta.No ainakin voisi pitää päänsä kiinni noin niinkon yleisesti. Sanokaa suoraan nokikkain niille homoille. Ja lesboille. Ja bi-seksuaaleille, niinko mulle.
Kun nyt asiasta kärsivät eniten äidit, isät, isoäidit ja isoisät. Ne jotka kuuntelevat/lukevat paatostanne ja viettävät unettomia öitä peläten ettei lapsi tai lapsenlapsi pääse taivaaseen.