Neuvolatäti tulee kotikäynnille vauvaa katsomaan, ruukataank

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apuja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 12:48 vieras kirjoitti:
Te jotka tarjootte niin tarjootteko sit myös putkimiehelle ja muille korjaajille tms. jotka sattuu kylään tulemaan?

Neuvolantäti voi siinä kahvitellessakin sitä työtään tehdä, kun jutellaan synnytykset jne läpi. Eli sopii tilanteeseen ehkä kuitenkin paremmin kuin putkimiehelle tarjota jonnekin sinne astianpesukoneen alle... Tai mikä ettei periaatteessa?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 12:55 Maamikki kirjoitti:
Siis miten joku voi vastata että "ei tietenkään tarjota", olipahan kyseessä putkimies taikka neuvolan täti???? Maksaako se niin paljon vaivaa taikka rahaa jos sen kahvin keittää sille putkimiehelle?
Ja eikö tosiaan ole kivaa olla ystävällinen, kohtelias, vieraanvarainen?
Voi olla että jollain putkimiehellä on ollut niin kiire päivä ettei ole kerennyt koko päivänä syödä/juoda. Kyllä silloin kahvi ja pulla maistuu :\|
Mies on kalusteasentaja, eli tekee tunteja ja monesti päiviä hommia samassa paikassa. Kivasti säästää sekä hänen että asiakkaan aikaa, jos hänelle tarjotaan jotai syömist/juomist.

\
Te jotka tarjootte niin tarjootteko sit myös putkimiehelle ja muille korjaajille tms. jotka sattuu kylään tulemaan?

Aivan! En oo tarjonnu koskaan, eikä tee kyllä huonotapaista äitiä kenestäkään se :o
Terveydenhoitajat kyllä tietävät ja ymmärtävät, ettei heille kuulu kahvia tarjota. Tiedän kyllä, että hyviin tapoihin kuuluu heidän puolellaan kieltäytyä kahvista. Olenpa kuullut niinkin päin, että terveydenhoitajat naureskelevat äideille, jotka ovat kahvia tarjonneet :whistle:

Eli yleisesti ottaen eivät odota, että tarjotaan!

riippuu paljon siitä, onko mies kotosalla. Se lähinnä tarjoaa kaikille, samalla kun ite juo. Mä en juo kahvia, niin aina en käsitä tarjota.

Mut neuvolantädeille ollaan molemmil kerroil tarjottu ja putkimieskin kahvitteli mielellään.

Esikolla ei tainnut edes neuvolantäti käydä kotikäynnillä mutta kuopuksen kävi.Kyllä mä kysyin että juoko kahvit ja samalla kun kyseli kuulumisia ym. niin kahvit siinä hörpittiin.Pojan oli tarkastannut jo aikaisemmin samoin mun alapään tikit.Katsoi vielä että imetys sujui ongelmitta ja kun pojalla oli maha täysi ja uni maistui niin meille maistui ne kahvit.Sillä aikaa kun mä syötin pojan niin terveydenhoitaja kyseli tuoreen isän kuulumiset ja vähän neuvoi miten pitää yliherkkää äitiä ja pientä lasta hoitaa :D .Tosin tunsin neuvolantädin jo entuudestaan.

jatkan viel...

Vaikka en juokaan kahvia, ele tuntuu mukavalta, kun istun pitkään kampaajalla (vär tms. pitkäkestonen juttu), niin kampaaja tarjoaa kahvia. Musta se on kiva juttu, jotenkin huomioi asiakasta samalla.

En tarjonnut kahvia terkkarille. Kun ei kyseessä ole mikään kyläily vaan työkeikka.

Itsekin olen ollut töissä kotisairaanhoidossa, niin en tosiaankaan odottanut, että mitään olis tarjottu. Pikemminkin olis ollut noloa kieltäytyä, minä kun en kahvia kauheasti juo muutenkaan.

Kerran otin jäätelöä, kun yksi mummeli tarjosi, niin sepä oli sellaista vanhaa kerran sulanutta, niin sain katua :laugh:

Vaikka eivät odottakaan saavansa kahvia niin on se mukavaa jos huomioidaan. Olen itse siivoojana ja vanhemmat ihmiset välillä tarjoaa kotisiivoojille kahvit ja purtavaa ja on se mukavaa väsyneenä! Mies on betonipumppari ja niille tarjottiin jossain jotain syötävää ja kyllä se ainakin oli kovasti mielissään. Jos toiselle ihmiselle voit olla ystävällinen niin miksi et sitä olisi..Aattelepa omalle kohalle!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 12:55 Maamikki kirjoitti:
Siis miten joku voi vastata että "ei tietenkään tarjota", olipahan kyseessä putkimies taikka neuvolan täti???? Maksaako se niin paljon vaivaa taikka rahaa jos sen kahvin keittää sille putkimiehelle?
Ja eikö tosiaan ole kivaa olla ystävällinen, kohtelias, vieraanvarainen?
Voi olla että jollain putkimiehellä on ollut niin kiire päivä ettei ole kerennyt koko päivänä syödä/juoda. Kyllä silloin kahvi ja pulla maistuu :\|

Onhan se toki mukavaa kahvitella ihmisiä, mutta tuskinpa kukaan on vastuussa ammattimiesten päivän syömingeistä....tai heidän kiireistään.

Tarjosin kahvia ja taisi olla pullaakin mutta ei tuo välittänyt.. mutta en kyllä olisi osannut olla tarjoamattakaan, olisi ollut jotenkin uuno olo kun joku tulee kotiini ja en tarjoaisi mitään.. :whistle:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 13:13 joo kirjoitti:
riippuu paljon siitä, onko mies kotosalla. Se lähinnä tarjoaa kaikille, samalla kun ite juo. Mä en juo kahvia, niin aina en käsitä tarjota.

Mut neuvolantädeille ollaan molemmil kerroil tarjottu ja putkimieskin kahvitteli mielellään.
just näin

\

Tähän mulla on sanottavaa vaikkakin vastasin tuolla et molemmille neuvolatädeille ollaan tarjottu kahvit.

Meillä kävi täällä vuokra-asunnossa kattoos tuota saunaa huoltomies, kun siellä meinas ylälaude romahtaa. No, ei menny kauaa kun tuli sitten korjaaja tekee sen. Kun korjaaja oli hikihatussa tehny töitä pesuhuoneessa, vaikkakin ikkunakin oli auki, niin varmasti työn päälle maistui kahvi.
Joimme itse päiväkahvit joten tuli tarjottua myös hälle. Joi siinä sitten meidän kanssa. =)

Neuvolatädille tarjosin,mut ei ehtinyt,putkimiehen kans kahvittelin monestiti,kerran jopa ku lähettii kotoa pois ni pistin jo kahvit valmiix keittimee ja sanoin hälle et jos tekee mieli,ni keitä pois,mut eipä tuo ollu koskenu.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.05.2007 klo 07:29 Piitsi82 kirjoitti:
Neuvolatädille tarjosin,mut ei ehtinyt,putkimiehen kans kahvittelin monestiti,kerran jopa ku lähettii kotoa pois ni pistin jo kahvit valmiix keittimee ja sanoin hälle et jos tekee mieli,ni keitä pois,mut eipä tuo ollu koskenu.

Niin,eikös ne jotkut kotiäidit kovasti tykkää "kahvitella" kaiken maailman "putkimiesten" kanssa ;) en tarkota nyt sua :attn:

Meillä käynyt kahdesti ja kummallakaan kerralla en ole tarjonnut kahvia. On ollut täti kiireinen, monta kotikeikkaa ja tiedän, että se on täteistä "ikävää", jos jokapaikassa tarjotaan...Mun ex-anoppi on terv.hoitaja ja tiedän suhtautumisen tähän asiaan, ovat keskustelleet siitä useasti. Kyllä varmasti niitä kiireettömiä käyntejäkin on ja silloin se on ihan ok, jos vaikka yksi käynti päivän mittaan.

Työkeikalla ovat, ei kyläilemässä. ;)

Yhteistyössä