Neuvolatäti tulee kotikäynnille vauvaa katsomaan, ruukataank

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apuja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 12:48 vieras kirjoitti:
Te jotka tarjootte niin tarjootteko sit myös putkimiehelle ja muille korjaajille tms. jotka sattuu kylään tulemaan?

En tarjoa, mutta neuvolatäti on jo tavallaan tuttu kun sen kanssa on tullut nähtyä monta kertaa. Toki korjausmiehellekin voisi tarjota jos se kävisi useasti ja olisi jo tavallaan tuttu.

\
Te jotka tarjootte niin tarjootteko sit myös putkimiehelle ja muille korjaajille tms. jotka sattuu kylään tulemaan?
Jos on ammatiltaan putkimies tai korjaaja ja tulee kylään, siis nimenomaan kylään, niin miksen tarjoais?? :saint: Jos sit taas tarkoitat et tulee korjaamaan meille jotain ja maksan siitä, niin vastaus on silti kyllä, jos satun itselleni keittämään kahvit just sillon, niin miks en tarjoais! =)

\

Heh-heh! Tarjottiin tietty kahvit neuvolantädille jolla olikin aikaa juoda mutta ei tietenkään tarjota putkimiehelle. Vauva ei ole tekninen osa eikä sitä varsinaisesti tultu korjaamaan... Me juteltiin "tädin" kanssa paljonkin lapsista ja vaikka mistä muusta, kahvit sopi siihen tilanteeseen hyvin. Ehkä meillä Lapissa on sitten enemmän aikaa...

\

Jep jos itselle satun juuri keittää,mein äiti joskus pyytää kahville pihallakin olevia työläisiä(pihasiivojia,ja jos joku remppa taloyhtiössä menossa niin niitäkin.
Ystävällisyys ja vieraanvaraisuus on katoamassa,pieni asia mutta ilahduttaa kovasti.

\

No joo :ashamed:
Mie oon aina kysynyt esim. sähkömieheltä, joka kävi meillä pikkuhomman tekemässä, että maistuuko kahvi, ja joihan tuo. Samoin niiltä, jotka kävi tekees kaivon, vaikka niillä oli kyllä termarissa kuulemma omatkin kahvit, mutta ottivat silti.
Ja niiltä, jotka kävi asentamassa ilmalämpöpumpun, ja nekin joivat... kuulemma ihan mielelläänkin vielä.
Ja oon mie kahvittanut pölynimurikauppiaankin :D , kun se sattui tulemaan just kun olin saanut kahviveden kiehumaan.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 12:36 apuja kirjoitti:
Neuvolatäti on tulossa käymään kotikäynnille vauvaa katsomaan. Ruukataanko sille keittää kahvit ja tarjota jotain, vai?

Me ollaan tarjottu molempien vauvojen kohdalla. Aina jäänyt kahville, vaikkakaan eihän kylään tosiaan tule. Musta kuuluu vaan hyviin tapoihin. =)

\

Täällä tarjotaan myös kaikille putkimiehestä nuohoojaan. Samalla on sitten hyvä vähän tinkiä hinnasta : )
Neuvolatäti ei ole koskaan kerennyt juomaan...

Siis miten joku voi vastata että "ei tietenkään tarjota", olipahan kyseessä putkimies taikka neuvolan täti???? Maksaako se niin paljon vaivaa taikka rahaa jos sen kahvin keittää sille putkimiehelle?
Ja eikö tosiaan ole kivaa olla ystävällinen, kohtelias, vieraanvarainen?
Voi olla että jollain putkimiehellä on ollut niin kiire päivä ettei ole kerennyt koko päivänä syödä/juoda. Kyllä silloin kahvi ja pulla maistuu :\|

meillä tarjottiin kahvia, ei juonut mutta joi mehua. Onkin mukava ja pätevä neuvolantäti jonka kanssa mukava jutustella. Mä en tarjoa putkimiehelle kahvia jollen ole itse juuri juomassa. Mies kyllä tarjoaa kaikille mahdollisille.

Yhteistyössä