\
Tämän täydellisemmin ei voisi asiaa sanoa. Tähän yhdyn itse, vaikka vain yhdellä lapsella. Mielestäni tämä muitten syyllistäminen kertoo vain kommentoijan omasta pahasta olosta. Hoitotyöntekijän tehtävä ei kuitenkaan mielestäni ole esittää omia mielipiteitään vaan tukea vanhempaa lapsensa kasvatuksessa ja rakentaa tukiverkkoa sekä antaa voimaa kantaa vanhemmuuden haasteet ei nöyrryttää ja tuottaa huonoa mieltä.Alkuperäinen kirjoittaja 27.04.2007 klo 09:39 Aino kirjoitti:Meillä kaksoset aloittivat hoidossa ryhmäperhepäiväkodissa vuoden ikäisinä. Hoidossa ovat neljä päivää viikossa. Tuntui pahalta viedä pienet hoitoon, mutta mä en olisi jaksanut enää olla kokopäiväisesti kotona. Mietin asiaa, tunsin syyllisyyttä, mutta aina päädyin siihen tulokseen, että en enää jaksa. Itse kanssa olin sitä mieltä, että näin pienen olisi parasta olla kotona. Puhuin tästä toiselle äidille ja hän sanoi, että ei se koti enää siinä vaiheessa ole paras paikka, jos sinä olet ihan lopussa. Ja siinä hän oli oikeassa! Kaikki eivät jaksa olla enää kotona. Jokaisen elämän tilanne on erilainen. Kaikilla ei ole tukiverkostoa lähellä, jolloin hoitoapua ei juuri saa. Lapselle on tärkeintä, että hänen elämässä on pysyviä, turvallisia ihmissuhteita. Ei hyvä vanhemmuus edellytä kolmea vuotta kotona olo. Kaikista meistä ei ole siihen, vaikka ehkä haluaisimmekin.
Asiat eivät ole aina niin yksiselitteisiä. Ei siis arvostella toisia äitejä. Jokainen varmasti tekee sen ratkaisun, joka on hänen perheelleen ja elämäntilanteelleen sopivin. Mukavaa kevättä kaikille äideille!