Mä ymmärrän ihan hyvin sun stressaamisen, mut on siellä vaa'alla silti hyvä käydä. Voithan punnita ittes kotona ja kertoo sen lukeman terkalle... Ei kai sen väliä missä sä sitä painoa tarkkailet.
Mulla terkka huomautteli painosta ahkerasti, vaikka nousu oli kohtuullista. Ihmeen rauhassa otti sen, kun meni suositusrajan yli (siis sen mitä olis ollu suositeltavaa nousta koko raskauden aikana ja mulla viikkoja sillon 32), mut seuraavalla kerralla mäkätti senkin edestä. Eikä ollu edelliseltä käynniltä noussu yhtään. Lisäks oon sanonu sille turvotuksesta, mut miinusta on aina merkannu, viimesimmän kerran +/-. Viimeks oli sijainen ja se laitto ekan plussan, vaikka mulla on ollu vaikeuksia saada kenkiä jalkaan pitkän aikaa eikä sormuksetkaan o mahtunu enää viikkoihin. Mulla siis turvotus oli aluks kauan vaan jalkaterissä, käsissä ja kasvoissa. Ei vissiin kelvannu terkalle.
Mä sit sanoin joku kerta käydessäni suorat sanat ennen ku kerroin mitä vaaka näytti. (Puol kiloo oli sillon tullu parissa viikossa.) Siihen loppu marmatus. Sanoin ihan nätisti, mut suoraan kuitenki. Sanoin, etten haluu kuulla sanaakaan painon noususta tai siitä, että on suositusrajan yli, kun en sille mitään mahda... Ite tiedän, että kalorikiloja ei ole tullut ja pääasia on, että vauvalla on kaikki hyvin. (Sitä paitsi sen verran ihan kirjankin mukaan oli niillä viikoilla painoa vauvalla ja oheisjutuilla, jonka takia mä sitä painorajaa suuresti ihmettelenkin.) Pissa ja rr yms on aina ollu ok.
Ne siis painostaa siellä ihan tavan takia... Jotkut on ihan kiihkoja. Ihan niinku odottavalla ei stressiä olis muutenki tarpeeks. Juttele sen terkan kanssa ja sovi, ettei huomauttele ainosta vaan yrittää tukee sua. Jospa te pääsisitte samalle aaltopituudelle.
Voimia! :hug:
*Muoks* Toivottavasti säästyt siltä myrkytykseltä.