Neuvolassa nähtyä

  • Viestiketjun aloittaja connect
  • Ensimmäinen viesti
Muuten, se likaisissa vaatteissa (ja kieltämttä muutenkin nuhruisena) neuvolaan mukaan tullut 5v isosisko kyllä vuoden ikäisenä kulki vielä 1v ikäisenä avoimen päiväkodin kesäretkellä tällaisissa vaatteissa:



*oi noita aikoja...* :saint: (jolloin pukeminen oli siis kiinni siitä mitä vaatteita vanhemmat halusivat lapselle laittaa)
 
Viimeksi muokattu:
.
[QUOTE="vieras";23756714]Mä haluan aina että lapsella on puhtaat ja ehjät vaatteet. Merkeistä en niin perusta,eikä sekään ole katastrofi jos värisokea mies joskus kiireessä huitaisee lapselle tarhavaatteet päälle :D Mutta reikiä ei saa olla,eikä nuhjuisia tahroja. Ja tosiaan,kirpparilta löytää tosi kivoja vaatteita,jotka ovat siistejä ja vielä ihan tätä päivää. Maksaa saman verran kuin ne ullakolta kaivetut 80-luvun jämät.[/QUOTE]

Jo äiti opetti, että vanhaa saa olla muttei likaista tai rikkinäistä!
 
mööa
voisin hyvin kuvitella tilanteen, että kesken työpäivän menen käyttämään lapsia neuvolassa. Mummi on ollut kotona lapsia hoitamassa, jotta ovat valmiina kun tulen hakemaan. Ja syystä tai toisesta, ohjeistuksesta huolimatta, lapsilla on päällään mitä sattuu ja eiku menoksi.
 
"vieras"
Käytän itselläni ja lapsellani ehjiä ja puhtaita vaatteita,olen siis nipo.

En möyri itse multakasassa ennen asioille lähtöä,olen siis rajoittunut ja mulla on huono itsetunto.

Olen opettanut lapselleni,että ihmisten ilmoille mennään siistinä. Lapseni ei siis saa kokea luonnon ihmeellisyyttä,ei nauttia kesästä eikä kyntää naama edellä kevätojassa jos siltä tuntuu. Sillähän ei ole mitään väliä jos näitä tekee ennen kauppareissua erilliset pihavaatteet päällä tai kauppareissun jälkeen. Vain se on tärkeää että lapsi saa elämyksen siitä miltä tuntuu lähteä reikäisissä ja paskaisissa liian pienissä rytkyissä istumaan neuvolan odotusaulaan. Muuten on lapsuus pilalla.

Oikeesti,jos joku haluaa olla siisti ja puhdas,niin se hänelle suotakoon. Suotakoon myös samalla tavalla oikeus kulkea epäsiistinä ja ryysyisenä,jos siitä saa iloa itselleen. Kukin tehköön miten tykkää. Alkaa vaan olla aika kaukaa haettuja nää pelottelut siitä miten kieroon lapsi kasvaa,jos on puhtaat vaatteet. Vanhemmat on saletisti köyhistä perheistä ja traumaisia.
 
Meidän lapsilla käytetään ehjiä ja puhtaita vaatteita.

Mutta jos menisin neuvolaan tuon 5-vuotiaani kanssa suoraan päiväkodista, niin mun aamulla valitsemat siistit, puhtaat ja yhteensopivat vaatteet ovat voineet päivän aikana likastua, ja vaihtua varavaatekassista kaivettuihin ei-yhteensopiviin. Ei tosin nekään rikkinäisiä tai 90-luvulta.
 
"dinsku"
kaupoissahan on lapsille tällä hetkellä myynnissä just kopioita niistä hirveistä 90-luvun rääsyistä. Jospa olivat uusissa vaatteissa, vaikkakin likaisissa. Ei meidänkään tenavalla oo aina ihan puhtaat kamppeet kun ei niitä neuvolan takia aleta erikseen vaihtamaan.
 
no joistakin lapsista sen näkee joo, että perheessä ei hirveämmin kiinnosta vanhempia lasten vaatteet,niiden muodikkuus tai aina edes se puhtaus ja oikea koko -sektori.kaks jälkimmäistä on ne asiat, jotka mua harmittaa lapsen puolesta ,etenkin jos ne on jatkuvaa : /
 
Me saatetaan ihan hyvin käydä neuvolareissulla läheisessä leikkipuistossa. Se kun on ihan erilainen mitä lähileikkikentät ovat ja sinne ei tule lähdettyä tuosta vaan. Joten ne likaisissa vaatteissa olevat lapset saattavat olla mainiosti mun. =) Katson kuitenkin että meillä osataan pukeutua ihan hyvin, esimerkiksi juhliin ei milloinkaan mennä farkuissa, saatika lenkkareissa. Mielestäni paljon suurempi etikettivirhe kuin pihavaatteissa neuvolaan meno, mutta palstalla yleisesti hyväksyttyä.
 
sirpakylmissään
itselleni melko sama mitä kukakin lapselleen pukee, pääasia on että ehjää ja puhdasta! Tosin tuossa kevät-talvella kirjaimellisesti suu jäi auki kun apteekkiin marssi rouva minkkiturkissa ja viimeisen päälle tällingissä mukanaan pikkupoika jonka tukka olisi kaivannut leikkausta ja pesua, puettu oli likaiseen ja kulahtaneeseen pyjamaan ja jalassa vanhat likaiset kumisaappaat, oli aika eriskummallinen näky!
 
connect
[QUOTE="vieras";23759003]Käytän itselläni ja lapsellani ehjiä ja puhtaita vaatteita,olen siis nipo.

En möyri itse multakasassa ennen asioille lähtöä,olen siis rajoittunut ja mulla on huono itsetunto.

Olen opettanut lapselleni,että ihmisten ilmoille mennään siistinä. Lapseni ei siis saa kokea luonnon ihmeellisyyttä,ei nauttia kesästä eikä kyntää naama edellä kevätojassa jos siltä tuntuu. Sillähän ei ole mitään väliä jos näitä tekee ennen kauppareissua erilliset pihavaatteet päällä tai kauppareissun jälkeen. Vain se on tärkeää että lapsi saa elämyksen siitä miltä tuntuu lähteä reikäisissä ja paskaisissa liian pienissä rytkyissä istumaan neuvolan odotusaulaan. Muuten on lapsuus pilalla.

Oikeesti,jos joku haluaa olla siisti ja puhdas,niin se hänelle suotakoon. Suotakoon myös samalla tavalla oikeus kulkea epäsiistinä ja ryysyisenä,jos siitä saa iloa itselleen. Kukin tehköön miten tykkää. Alkaa vaan olla aika kaukaa haettuja nää pelottelut siitä miten kieroon lapsi kasvaa,jos on puhtaat vaatteet. Vanhemmat on saletisti köyhistä perheistä ja traumaisia.[/QUOTE]

Näin juuri :) Ja ihmetyttää kommentoijat, joiden mielestä asiaa ei saisi kommentoida tai arvostella. Puhtaus ja siisteys on minusta ihan normikasvatusta joka ei liity milläänlailla varallisuuteen tai näyttämisen haluun.
 
"iita"
[QUOTE="vieras";23756790]Ootko sä usein töissä ja kokouksissa vanhassa ja paskasessa t-paidassa?[/QUOTE]

Tuohon kommentoiva tarkoitti varmaan sitä toista äitiä joka oli niin pyntätty ja lapsi sitten huonosti puettu. Muutama vuosi takaperin minä olisin saattanut olla neuvolassa likaisessa t- paidassa ja kulahtaneissa verkkareissa jos olisin töistä suoraan sinne kiireessä joutunut menemään.
 

Yhteistyössä