Neuvolassa käyty

pumppernikkeli

Aktiivinen jäsen
30.07.2004
1 053
1
36
Ja mahan kasvu on kuulemma liian hurjaa. sf-mitta oli 27,5cm (kun aiemmisaa raskauksissa tässä vaiheessa on ollut n23cm). Ylimääräiseen ultraan varattiin aika parin viikon päähän että nähdään onko vauva kuinka iso vai mistä tuo mahan kasvu johtuu. Terveydenhoitaja oli sitä mieltä että jos ei olis aiemmin ultrattu niin hän sanois että tuolla on kaksi.
Mikähän tuohon sf-mittaan voi olla syynä sama terkka kuin aiemmissa raskauksissa joten hänen mittaus tulokseensa luotan. Painokin samoissa lukemissa kuin aina ja se kuulemma sulkee ylimääräisen turvotuksen pois. koska jos on turvotusta niin pitäisi olla painon nousuakin.

Jospa vettä paljon?Mulla nuorinta oottaessa huomattiin että vettä oli paljon, :/ tosin sitten ku sitä piti 2l poistaa,ni olikin kadonnut :snotty: Ei siis kaikki vedet vaan ,niin et sopivasti oli ja ei sit poistettukkaan vettä......

mulla pomppas viimeksi neuvolassa tuo mitta 24cm -> 29cm, muuten kasvu ollut tasaista ja terkkari kyselikin että supistaako kun hän mittaili, totesin vaan että poju siellä on pylly pystyssä.

Mitkä viikot sulla nyt on? just tänään naurettu mun kaverin kaa siitä miten toi mitta voipi toisella oli niin erillainen mä oon lähteny synnyttään sf-mitalla 31 ja kaverilla mitta nyt 33 ja viikkoja 29

No mulla nyt viikkoja 24 ja nuo mitat on ollut aina aikalailla samoja on mahassa ollut sitten tyttö tai poika. ja synnyttämään lähtiessä mitat on aikaisemmissa raskauksissa olleet n33-34 välissä joten noihin omiin aikaisempiin raskauksiin tuo terkkari tuota mittaa vertas ja sanoi että hurjan iso.
Vesi määrästä vaan sanoi ettei tunnu siltä että sitä olis hirveesti. En sitten tiedä kuika hyvin tuon voi käsikopelolta sanoa. Jospa siellä ollaan jossain ihmeasennossa tai jotain eiköhän se viimeistään tuolla ultrassa selviä
Oikeastaan ylimääräinen ultara on ihan kiva kun rakenneultra jäi välistä

Alkuperäinen kirjoittaja vivis:
Mitkä viikot sulla nyt on? just tänään naurettu mun kaverin kaa siitä miten toi mitta voipi toisella oli niin erillainen mä oon lähteny synnyttään sf-mitalla 31 ja kaverilla mitta nyt 33 ja viikkoja 29

eikös noi oo aika yksilöllisiä mittoja. Mulla tosiaan viimeksi kun mitattiin rv30 ja sf 29cm ja eipä tuo maha mitenkään iso ole. kaikki mitä on tullut, niin on pallona tuossa edessä.

Noihin mittanauhamittauksiin ei ole juuri luottamista, turhaan muakin polilla juoksutettiin kun muka sf ei kasvanut.
Ja normaalia isokokoisemoi poitsu siellä köllötteli.
Mulla oli viimesillä viikoilla sf 37.

Lapsen asento ainakin vaikuttaa. Itsellä oli välillä sama mitta kuin edellisellä kerralla ihan just siitä syystä että lapsi oli vähän miten sattuu massussa :D
Lisäks tää nuorimmainen oli syntyissään reilusti isompikokoinen mitä kaks edellistä mut silti mun masu oli nuorimmaisesta kaikista pienin...eli jotain muutakin siihen kokoon sitte vaikuttaa kuin lapsen koko =)
Ultrasta huolimatta niitäkin välillä sattuu että siellä tosiaan onkin kaksi, toista ei vain ole huomattu heti kun on ollut toisen takana piilossa.

Alkuperäinen kirjoittaja pumppernikkeli:
No mulla nyt viikkoja 24 ja nuo mitat on ollut aina aikalailla samoja on mahassa ollut sitten tyttö tai poika. ja synnyttämään lähtiessä mitat on aikaisemmissa raskauksissa olleet n33-34 välissä joten noihin omiin aikaisempiin raskauksiin tuo terkkari tuota mittaa vertas ja sanoi että hurjan iso.
Vesi määrästä vaan sanoi ettei tunnu siltä että sitä olis hirveesti. En sitten tiedä kuika hyvin tuon voi käsikopelolta sanoa. Jospa siellä ollaan jossain ihmeasennossa tai jotain eiköhän se viimeistään tuolla ultrassa selviä
Oikeastaan ylimääräinen ultara on ihan kiva kun rakenneultra jäi välistä

Sulla menee aika samoilla kun mulla oli tuolloin. Synnyttään lähdin sf 36cm. Vauva ei ollut mitenkään suuri eikä vettä liikaa, asento oli sellanen että kasvatti mittaa ja mun lyhyt selkä.

Yhteistyössä