Neuvoloissa on niin erikäytännöt. Meillä tyttö syntyi 2880g ja 46cm eikä meille ehdotettu antaa lisää mitään. Soseista oli puhetta sillon 4kk eikä sen kummempaa. Nyt tyttö on 1v ja painaa alle 8kg.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Surkea Noita:Meidän poika 7kk menee tällä hetkellä -20 käyrällä ja ovat olleet huolissaan neuvolassa jo jonkin aikaa ja nyt oli lääkäri laittanut lähetteen pediatrille. sitä tässä nyt odotellaan..
Alkuperäinen kirjoittaja JanuLiitus:Tänään tosiaan käytiin neuvolassa ja hänkin käski rueta kolmikuiselle tyttö vauvalle antaa velliä, koska on pienikokoinen. Että se on käytäntö näillä pienikokoisena syntyneillä ja jos painoa ei ole tullut sen verran kuin yleensä kolmikuinen painaa ( miten senkin nyt luokittelee ku niitä on niin erikokoisia )
Ja tähän siis jatkoa http://kaksplus.fi/keskustelu/t1163980
Alkuperäinen kirjoittaja mirah:Alkuperäinen kirjoittaja Surkea Noita:Meidän poika 7kk menee tällä hetkellä -20 käyrällä ja ovat olleet huolissaan neuvolassa jo jonkin aikaa ja nyt oli lääkäri laittanut lähetteen pediatrille. sitä tässä nyt odotellaan..
Syntyikö minkä kokoisena?
Alkuperäinen kirjoittaja Surkea Noita:Alkuperäinen kirjoittaja mirah:Alkuperäinen kirjoittaja Surkea Noita:Meidän poika 7kk menee tällä hetkellä -20 käyrällä ja ovat olleet huolissaan neuvolassa jo jonkin aikaa ja nyt oli lääkäri laittanut lähetteen pediatrille. sitä tässä nyt odotellaan..
Syntyikö minkä kokoisena?
2840g ja 46cm
Alkuperäinen kirjoittaja Surkea Noita:Juu, meillekkin sanoi että jos kasvaisi tasaseen käyrällä niin ei olisi hätää mutta kun se meinaa vaan laskea koko ajan.. Ja meillä on myös rasvalisät käytössä.
Mä olen saanu neuvoja että kasviöljyä tai margariinia.. Mikä on aika kumma munkin mielestä.. Eikä nuo tunnu auttavan. Kaikki lapset ollu rimpuloita.Alkuperäinen kirjoittaja mirah:Alkuperäinen kirjoittaja Surkea Noita:Juu, meillekkin sanoi että jos kasvaisi tasaseen käyrällä niin ei olisi hätää mutta kun se meinaa vaan laskea koko ajan.. Ja meillä on myös rasvalisät käytössä.
No nyt sain nikkini käyttöön..
Mikä rasva teille neuvottiin?
Mua hiukan se ihmetytti kun keskolan lääkäri erikseen sanoi, että nämä pienenä synntyneet ovat riskiryhmässä sydän ja verisuonitauteihin ja käyttäkää aina kevyttuotteita..vielä murrosiässäkin. Saavat kuulemma herkästi ylipainoa
Neuvolan täti meinasi ensin, jotta voita pitäisi antaa...
![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Surkea Noita:Mä olen saanu neuvoja että kasviöljyä tai margariinia.. Mikä on aika kumma munkin mielestä.. Eikä nuo tunnu auttavan. Kaikki lapset ollu rimpuloita.Alkuperäinen kirjoittaja mirah:Alkuperäinen kirjoittaja Surkea Noita:Juu, meillekkin sanoi että jos kasvaisi tasaseen käyrällä niin ei olisi hätää mutta kun se meinaa vaan laskea koko ajan.. Ja meillä on myös rasvalisät käytössä.
No nyt sain nikkini käyttöön..
Mikä rasva teille neuvottiin?
Mua hiukan se ihmetytti kun keskolan lääkäri erikseen sanoi, että nämä pienenä synntyneet ovat riskiryhmässä sydän ja verisuonitauteihin ja käyttäkää aina kevyttuotteita..vielä murrosiässäkin. Saavat kuulemma herkästi ylipainoa
Neuvolan täti meinasi ensin, jotta voita pitäisi antaa...
![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:No eipä ole taas ihme että Suomen täysimetys tilastot ovat mitä ovat..
Alkuperäinen kirjoittaja EJK:Alkuperäinen kirjoittaja JanuLiitus:Eikä lausunto ole mennyt vielä neuvolaan
Eikö ne mene heti? Tietojärjestelmän kautta samalla sekunilla, kun se epikriisi tehdään.
Alkuperäinen kirjoittaja niin:Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:No eipä ole taas ihme että Suomen täysimetys tilastot ovat mitä ovat..
Tulihan se taas sieltä :headwall:
Alkuperäinen kirjoittaja vicy:Alkuperäinen kirjoittaja EJK:Alkuperäinen kirjoittaja JanuLiitus:Eikä lausunto ole mennyt vielä neuvolaan
Eikö ne mene heti? Tietojärjestelmän kautta samalla sekunilla, kun se epikriisi tehdään.
ei tääl ainakaan mene sähköisesti vaan ihan itte pitää kaikki paperit sairaalasta neuvolaan kantaa...
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:Alkuperäinen kirjoittaja niin:Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:No eipä ole taas ihme että Suomen täysimetys tilastot ovat mitä ovat..
Tulihan se taas sieltä :headwall:
Ja sun kommenttisi vahvistaa vain asiaa![]()
Alkuperäinen kirjoittaja EJK:Alkuperäinen kirjoittaja vicy:Alkuperäinen kirjoittaja EJK:Alkuperäinen kirjoittaja JanuLiitus:Eikä lausunto ole mennyt vielä neuvolaan
ei tääl ainakaan mene sähköisesti vaan ihan itte pitää kaikki paperit sairaalasta neuvolaan kantaa...
Asutteko jossian Venäjän takahikiällä, jonne teknologia ei ole yltänyt tavalliselle terveyskeskusarealle?
Alkuperäinen kirjoittaja Vierastus:Vähän kummallista, että suurin osa tuntuu olevan sitä mieltä, että lääkärin ja terveydenhoitajan toisistaan riippumattomia ohjeita ei tulisi kuunnella, vaikka lekuri ja hoitaja ovat lapsen nähneet, kirjoittajat ehkä ei. Ei sillä etteikö nekin voisi olla väärässä ja tässä tuskin mitään absoluuttista totuutta onkaan, mutta hirveen monta kirjoitusta tuntuu kannattavan ohjeiden noudattamatta jättämistä.
Alkuperäinen kirjoittaja milka:Alkuperäinen kirjoittaja Vierastus:Vähän kummallista, että suurin osa tuntuu olevan sitä mieltä, että lääkärin ja terveydenhoitajan toisistaan riippumattomia ohjeita ei tulisi kuunnella, vaikka lekuri ja hoitaja ovat lapsen nähneet, kirjoittajat ehkä ei. Ei sillä etteikö nekin voisi olla väärässä ja tässä tuskin mitään absoluuttista totuutta onkaan, mutta hirveen monta kirjoitusta tuntuu kannattavan ohjeiden noudattamatta jättämistä.
No, en minä kyllä hyppäisi kaivoon, vaikka kuka tahansa valkotakkinen niin kehottaisi.Ainakin kysyisin perusteluja mielestäni huonoille ohjeille, ja jos ne eivät minua vakuuttaisi, etsisin apua taholta, joka tietää enemmän. Imetysasioista valkotakkiset oikeasti tietävät hävyttömän vähän.
Ja voihan sitä ohjetta (vellin aloittamista) sitten noudattaa, jos esim. imetyksen tehostaminen tämän ja ensi punnituksen välissä ei tuo toivottua tulosta.![]()