Neuvolassa käskettiin vieroittamaan 1v tutista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gluteus maximus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

Gluteus maximus

Vieras
No, odotin muutaman kuukauden ja yritin viime yönä tuota vierottamista. Huusi sitten koko yön. Sitkeä neiti. Tänään on sitten katsellut minua siihen malliin, että olen oikea hirviö ja vain isin syli on kelvannut. Tunnen itseni tosi kamalaksi :headwall: :headwall:

Elämä on pettymyksiä täynnä. Itse tosin päätän milloin lapseni vieroitan tutista / rinnasta tms. Neuvolasta saa vinkkejä, ei niitä ole tarkoitus orjallisesti noudattaa.
Nyt kun olet lähtenyt vieroittamaan tee se loppuun asti! Koita jaksaa! :) Lopussa kiitos seisoo ja voit taas tuntea itsesi maailman parhaaksi äidiksi lapsellesi.

Pöh! Neuvoloissa nyt neuvotaan kaikenmoista. Tutit on anatomisesti muotoiltuja nykyään joten ei noista mitään haittaa ole, vaikka hiukan isommaksi odottaa, ainakin sen verran että lapsella on joku haju hommasta miks niistä pitäis luopua. Omani söi yli kaksivuotiaaksi asti tuttia, itse olen syönyt vielä kolmevuotiaana tuttia ainakin 70-luvulla otettujen kuvien mukaan.. no tais hiukan toi pikkusiskon syntymä kadehdituttaa siinä kohtaa :D

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
No, odotin muutaman kuukauden ja yritin viime yönä tuota vierottamista. Huusi sitten koko yön. Sitkeä neiti. Tänään on sitten katsellut minua siihen malliin, että olen oikea hirviö ja vain isin syli on kelvannut. Tunnen itseni tosi kamalaksi :headwall: :headwall:

Seuraava yö on sitten jo helpompi. Pikku hiljaa eteenpäin. Jaksuja!

tiedän kyllä, että ei tarvitse orjallisesti noudattaa, mutta kun meidän yöunet on lähes olemattomia niin väitti, että tutista luopumalla yöunet paranisi. Vielä en ole huomannut eroa :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
tiedän kyllä, että ei tarvitse orjallisesti noudattaa, mutta kun meidän yöunet on lähes olemattomia niin väitti, että tutista luopumalla yöunet paranisi. Vielä en ole huomannut eroa :whistle:

Meillä pojalla parani yöunet ihan huomattavasti, kun 8 kk:n ikäisenä pidettiin unikoulua ja vieroitettiin tutista. Ennen unikoulua tuttia piti käydä laittamassa suuhun 8 - 10 kkertaa yössä pahimmillaan; koulun jälkeen meillä on nukuttu 10 - 12 tunnin yöunet heräämättä. Mun kantani siis on, että nyt kun olet vieroituksen aloittanut, niin vie se loppuun, vaikka kuluttaakin voimia. Lopussa kiitos seisoo, ja palkkio on vaivan arvoinen! :hug:

Meillä tytöltä otettiin tutti pois pikkasen päälle 2 vuotiaana ja unet parani huomattavasti!! Loppu se ravaaminen huoneessa eestaas. Nyt ku sais sen pois vielä nuilta tuplilta, mutta vielä ei oo virtaa siihen, ne kun nukkuvat ihan hyvin tutin kans.

meillä ei kyllä unet parantunut. otettiin pois vähän alle 2vuotiaana.
ennen heti rauhottui kun yöllä laittoi tutin. nyt jos herää ei kovin helposti sa rauhoiitettua.

meillä meni noin viikko huutaessa yöt tuttia. ekaksi pari yötä suht helposti. sitten valvo myöhään huutaen tuttia ja yöllä heräs huutaa.Mutta kyllä se siitä sitten ajallaan

Poika on nyt 1v3kk ja yöllä käyttää tuttia. Osaa itse etsiä tutin ja pistää sen suuhun jos yöllä herää. Joskus kyllä saattaa ähistä pidemmänkin aikaa sängyssään ja sit menen itse laittaa tutin sille.

Paraniskohan meidänkin tapauksessa pojan yöunet jos tutin jättäs pois. Nukkuu joku yö ihan hyvin mut useimmiten heräilee muutaman kerran ja sit aamuyöstä pomppaa sängyssä seisomaan eikä nukahda ennenku ottaa viereen..