Neuvolalääkärin osaaminen ja turha pelottelu...

  • Viestiketjun aloittaja "perkele"
  • Ensimmäinen viesti
"perkele"
Epäili että minulla olisi kondylooma! Vaikka tiedän varmaksi ettei minulla semmoista ole...Keskusteltiin siitä hetki ja asian hänelle todistaakseni suostuin papakokeeseen. Menin sitten itsekin kuitenkin vainoharhaiseksi ja tarkistin Googlen kautta miltä kondylooman pitää näyttää eikä itselläni ollut kyllä mitään niihin kuviin viittavaakaan. Ok, ei ole enää alakerta sileä niin kuin joskus teininä mutta ei siellä kyllä mitään tommosta kasvustoakaan ole.
Nolotti niin perkeleesti ja kerroin miehellekin mitä tää akka oli mulle sanonut. Loukkaannuin todella pahasti...Hyvä etten itkua vääntänyt kun kotiin pääsin.
Synnytyksestäkin kuukauden verran aikaa ja koko tämän ajan joutunut pitämään siteitä koska vuoto ei ole lakannut. Siteitä joka päivä joutunut käyttämään niin miten voisinkaan olla tän kaiken hautomisen jälkeen sileänä. En enää ikinä anna kenenkään sorkkia paikkojani jos heti ensimmäisenä mietitään sp-tauteja.
Yhden miehen kanssa eletty yksissä jo reilu 13 vuotta. Ja on se nyt kumma kun vasta neuvolalääkäri huomaisi tuommoisen asian vaikka pitkin vuotta on käyty tutkimuksissa raskauden takia ja kukaan muu lääkäri ei ole sanonut mitään >:/
 
Mm.. Vähän nyt ehkä pistää ärsyttään toi sun tyrmäys. Ensinäkin, miehes on tuskin ainoo seksikumppanis. Ja tuskin olet miehes ainoo seksikumppani. Papiloomavirus leviää kun kulovalkee ja lähes kaikki kondyloomatapaukset on oireettomia. Olin mäkin varma, ettei mulla oo mitään tauteja, kunnes sitten raskaus tiputti omaa immunipuolustust ja kondyloomat puhkes. Ja mikäli sulla niitä nyt oliskin, niin eikö oo hyvä, että joku siitä sulle sano? En ymmärrä, et miks tarvii vetää herne nokkaan tosta. Vaikka niitä ei ulkosynnyttimissä oliskaan, niin sisäpuolella saattaa hyvinkin olla, ja sinne sä et taida ite nähä. Sinuna odottelisin niita papa-kokeen vastauksia ja sit vasta murehtisin. Kondyloomiin ei kukaan kuole, ja ne kyl lähtee pois, jahka oma puolustusjärjestelmä palaa taas normaaliks. Tosin, se virus on ja pysyy.
 
multa
löytyi papillooma-virus jälkitarkastuksessa. Oli ollut oireettomana varmaan sen 10v. Jälkitarkastuksessa otetussa papassa kuitenkin löytyi, vaikka ei kuulemma edes näkynyt otettaessa. Sen jälkeen taas papa 4 kertaa puhdas. Synnytyksen jälkeen limakalvor sellaiset, että nuo pulpahtavat herkemmin esiin. Nlalääkäri sanoi heti, ettei kannata alkaa etsiä mitään syylllisiä, voi olla todella pitkään oireeton. Miehelläkään ei ole mitään.
 
"Terkka"
Enpäs ole kondyloomaa enää nähnyt moniin vuosiin, se tuppaa nykyään olemaan sellaista vain papa-kokeessa näkyvää. Ja kondylooma kun ei enää ole mikään sukupuolitautikaan, olet voinut sen saada vaikka omalta äidiltäsi syntyessäsi.
Sitä etsitään että se havaittaisiin ennenkuin muuntuu syöväksi.
 
  • Tykkää
Reactions: Aamuäree
"vieras"
Jos sulla on vuoden verran ollut tiputteluvuotoa niin kyllähän ton syy täytyy selvittää.

Papa-koehan sen sitten paljastaa jos jotain hoidettavaa löytyy. Jos ei löydy, niin hyvä vaan. Mutta ei ongelmat katoa sillä että kieltää niiden olemassaolon.
 
ap ap
Sarjavamma mutta kun totuus on se että mieheni on minun ensimmäinen (ja viimeinen) ja minä olen miehen.
Jos kondylooma minulla olisi, ketä syyttäisin? Voiko sen saada kaverin vessanpytystä tai saunan lauteilta sillä kenenkään muun kanssa emme ole olleet.
 
esikoispojan äitee
Mm.. Vähän nyt ehkä pistää ärsyttään toi sun tyrmäys. Ensinäkin, miehes on tuskin ainoo seksikumppanis. Ja tuskin olet miehes ainoo seksikumppani. .
Tuota tuota, aika jännä oletus että ovat muita ennen toisiaan nusasseet. jos miettii että aloittaja ei kertonut omaa ikäänsä. itse olen ollut mieheni kanssa 11vuotta yhdessä ja todellakin olemme toistemme ensimmäiset ja ainoat seksikumppanit. Sen verran nuorena pistetty tassut yhteen, ja seksiäkin vasta 1,5vuoden seurustelun jälkeen.

Ei kaikki harjoittele sukupuoli- ja parisuhde-elämää usean eri ihmisen kanssa ennen "sen oikean" löytämistä. jotkut tapaavat lopullisen kumppaninsa heti ja jotkut odottavat seksiä avioliittoon asti tai ainakin suhteen selkeään vakavoitumiseen asti (eli ei heti 3. treffeillä)
 
ap ap
Kyseessä kolmas raskaus ja ikää 28v. 28v-13v=15v. Eli olin 15-vuotias aloittaessani suhteemme.
Jännä ettei asiasta puhuttu kahden aikaisemmankaan lapsen syntymän jälkeen. Nyt vasta...MIKSI?
 
"vieras"
Jos käsityksesi lääkärintarkastuksesta on tämä ja sinä ilmoitata etukäteen mitä saa ja mitä ei saa epäillä, niin olisiko syytä hieman miettiä omaa käytöstä?

"En enää ikinä anna kenenkään sorkkia paikkojani jos heti ensimmäisenä mietitään sp-tauteja."
 
Kaikesta pitää aina loukkaantua..............

Aina se on jokin hyökkäys.

Muistuu mielee ketju jossa oltiin pahalla päällä kun kätilö oli katsonut asiakseen pitää 'vessakasvatusta' ja oikeaa tapaa pyyhkiä hanuriaan kakalla käynnin jälkeen äidille, jolla oli raskauden aikana ollut toistuvia vt-infektioita.
Kun pahaahan se tarkoitti! Eikä hölmö ymmärtänyt että kai sitä jokainen osaa pyllynsä pyyhkiä, aikuinen ihminen sentään.

No, siitä lähdetään- perusasioista ja ne kun ei kysymättä selviä.
Mutta ei, heti loukkaannutaan verisesti ja vimpan päälle pysyvästi.

Kun ei terveydenhuoltohenkilöstö vaan ymmärrä:snotty:
 
Sarjavamma mutta kun totuus on se että mieheni on minun ensimmäinen (ja viimeinen) ja minä olen miehen.
Jos kondylooma minulla olisi, ketä syyttäisin? Voiko sen saada kaverin vessanpytystä tai saunan lauteilta sillä kenenkään muun kanssa emme ole olleet.
Siinä tapauksessa todellakin toivoisin, että kokeissa ei näy mitään. Muuten taitaa jommalla kummalla olla selittämistä toiselle.
 
ap ap
[QUOTE="Terkka";25157581]Enpäs ole kondyloomaa enää nähnyt moniin vuosiin, se tuppaa nykyään olemaan sellaista vain papa-kokeessa näkyvää. Ja kondylooma kun ei enää ole mikään sukupuolitautikaan, olet voinut sen saada vaikka omalta äidiltäsi syntyessäsi.
Sitä etsitään että se havaittaisiin ennenkuin muuntuu syöväksi.[/QUOTE]

Jotkut on selkeästi sitä mieltä että kondylooman voi saada vain jos on ollut useampia seksikumppaneita ja toiset taas sanoo että sen on voinut saada vaikka omalta äidiltään, mitä uskoa?

+ Jos kondylooma puhkeaa niin eikö silloin pitäisi olla ihan kunnollisia oireitakin? En ole miehelläni havainnut mitään sen sorttisia ongelmia enkä kyllä itsellänikään siksi olenkin hyvin skeptinen (ja kiukkuinen) neuvolalääkärin sanomisista.
 
ei aina
+ Jos kondylooma puhkeaa niin eikö silloin pitäisi olla ihan kunnollisia oireitakin? En ole miehelläni havainnut mitään sen sorttisia ongelmia enkä kyllä itsellänikään siksi olenkin hyvin skeptinen (ja kiukkuinen) neuvolalääkärin sanomisista.
Ei, mulla ei ollut mitään oiretta, papassa näky että oli kondylooma. Mitään sellasta ei ollut että oisin voinu epäillä että mulla moinen on.
 

Yhteistyössä