neuvolalääkäri

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maksaa?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

maksaa?

Vieras
Jos neuvolasta varataan aika lääkärille, joka poikkeuksellisesti ottaakin vastaan kaupungin lääkäriasemalla niin maksaako käynti sen 11 euroa mitä se lääkäriasemalla normaalisti maksaa vai onko se ilmainen niinkuin neuvolassa? Kenelläkään tietoa/kokemusta Tampereella tai jossain muualla? Ei huvittaisi turhasta maksaa kun käynti ei ole akuutti.
 
Käsittääkseni neuvolasta varatut lääkäriajat ovat ilmaisia, MIKÄLI asia liittyy raskauden seurantaan.
Itselläni oli muu vaiva, joka ei liittynyt varsinaisesti raskauteen. Neuvolasta varattiin kuitenkin aika lääkärille ja tämä aika maksoi sen 11 euroa.
 
puolella taas jouduin käynnistä maksamaan tk-maksun, kun ei ollut aikaa nlalääkärille. Soitin vielä asiasta maksutoimistoon, ja maksettava oli. Siis kuntakohtaisia eroja näyttää olevan!
 
nohuhhuh! kaikesta sitä hmurehditaan! Kannattaako lasta "hankkia" jos ei ole varaa maksaa edes raskaudenaikaisia maksuja??? Ja tämänkin niin huikea summa kuin 11 €!!!!
 
Ei kai ap kirjoittanut, että kaduttaa kun tuli lapsi hankittua, kun joutuu maksamaan 11 e lääkärilaskusta.

Ap:lle: minä ihmettelin kun noita maksulappuja tipahteli postiluukusta joskus ja toisinaan ei. Helsingissä homma toimi ainakin minulla niin, että itse varattu päivystysaika maksaa sen 11 euroa ja nlahoitajan kautta varattu aika ei, vaikka lääkäri ottaisi vastaan normaalissa vastaanottotilassa eikä neuvolan tilassa (tk:n ei tiloissa). Sama vaiva ja samaan sairaslomaan liittyivät käynnit.
 
Selvennyksen vuoksi, ei todellakaan kaduta, että olen raskaana :) Pienituloisen täytyy vaan katsoa rahojensa perään hieman tarkemmin, kun lääkäriasia ei tosiaan ollut mikään kiireellinen vaan olisi hoitunut ihan yhtä hyvin myös tavallisen neuvola-ajan ja neuvolalääkärin yhteydessä ensiviikolla.

"voi elämä":lle vielä tiedoksi että lapsia minulla on jo ennestäänkin eikä raskausaikojen tarpeellisista maksuista ole ikinä kitsasteltu kuin ei myöskään muista lasten tarpeellisista kuluista, että ei sinun tarvitse meidän takia murehtia... :)
Hyvää vauvan ja joulun odotusta kaikille!
 
Kyllä minuakin ihmetyttää että joku jaksaa jauhaa ja stressata alle parista kympistä!!! outoa miettiä tollasta. Aiotko lapsen synnyttyä myös miettiä vietkö lapsen lääkäriin vai et? Että muuten veisit mutta jos maksaa niin et viekään? Kaiken maailman köyhät niitä lapsia hannkivatkin. Kitupiikki!
 
Mistä ihmeen veroista AP mitään maksuja maksaa, kun varmaan ollut äitiyslomalla toisensa perään MEIDÄN MUIDEN verorahoilla. Ja silti niuhottaa 11 eurosta...
 
En ole lapseton, vaan lapsettomuushoidoilla aikaan saatujen ihanien kaksosten äiti.

Mutta että vedät tuollaisesta narusta, että olenko "katkera lapseton", huh huh.

Oletko itse sossun tai työkkärin rahoilla elelevä teiniäiti joka joutuu oikeusteitse vaatimaan työttömältä alkoholisti-isukilta elareita?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Äly hoi älä jätä:
Mistä ihmeen veroista AP mitään maksuja maksaa, kun varmaan ollut äitiyslomalla toisensa perään MEIDÄN MUIDEN verorahoilla. Ja silti niuhottaa 11 eurosta...

Tiedoksi vaan, että myös (lähes) kaikista kelan maksamista etuuksista maksetaan veroa! On se kyllä törkeää ja hirveä synti jos joku haluaa säästää rahojaan. Onko se sinulta pois??
 
Alkuperäinen kirjoittaja Äly hoi älä jätä:
Mistä ihmeen veroista AP mitään maksuja maksaa, kun varmaan ollut äitiyslomalla toisensa perään MEIDÄN MUIDEN verorahoilla. Ja silti niuhottaa 11 eurosta...

...ja tekemässä mitä? Kasvattamassa sinunkin eläkkeesi maksajia. Voi V.... voiko joku oikeasti ajatella näin asioista?

 
Meidän neuvolassa ajanvaraus lääkärille tapahtuu aina neuvolan terveydenhoitajan kautta. Tällöin käynti on maksuton. Kun ajan varaa TK:n ajanvarauksesta käynti on TK -käynti ja maksullinen, vaikka olisikin periaatteessa neuvolan asioita.

Kyllä rahan kanssa kannattaa aina olla tarkkana, vaikka ei viimeiset pennoset olisikaan kyseessä. Minuakin ihmetyttää toisinaan vaihtelevat käytännöt. En nyt juuri neuvolassa, mutta usein olen törmännyt siihen, että käytäntö vaihtelee tekijän mukaan.
 
"Pienistä puroista syntyy iso virta". Aina kannattaa katsoa rahojensa perään ja turhaan ei kannata maksaa. Pienistä säästöistä syntyy vuodessa suuri säästö. Tuhlaajat ovat sitten asia erikseen.
 

Yhteistyössä