Neuvolakammo...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aukku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ansku88:
Niin moni ei ajattele kun rupeaa hankkimaan lasta et pystyykö elättämään. Mut itse olen siitä 100% varma.. Ja tiiä pystyykö sitä pitkään aikaan tai edes koskaan menee töihin, ku ei kerran ehkäisyä käytetä, niin saattaa olla et olen montakin vuotta kotiäitinä. Ja se oliskin se unelmien täyttymys.. Lapsia saa tulla niin monta ku on tullakseen. Sit sen jälkeen kun niitä ei enää tule, niin sit miettii lähteekö opiskelemaan ja mitä.. En minä ainakaa ota siitä asiasta ressiä.. Olisha se tottakai mahtava ku olis kerinny ammatin hommaamaan, mut eiköhä se näin kumminki oo paras.. :)

Ihana kuulla tällaisia kommetteja! :hug: Kyllä on oikeus kotiäityteen ja lapsiin, itse kans en aio kyllä lähimainkaan, jos terveenä saan olla, turhia rajoitteita asettaa! Jos kerran saan lahjan, miksen ota vastaan! Lapsi on lahja.Uskon että rankempaa mulla työelämäs ois, vuorotyöt ja vastuullinen työ... Toki hyvä silti että jos on työkokemusta tai koulutusta, jos sattuu käymään, että ei saakaan jatkossa lapsia, monelle kun tulee luontaisesti jotain esteitä, vaik haluiskin.

Alkuperäinen kirjoittaja ansku88:
Niin moni ei ajattele kun rupeaa hankkimaan lasta et pystyykö elättämään. Mut itse olen siitä 100% varma.. Ja tiiä pystyykö sitä pitkään aikaan tai edes koskaan menee töihin, ku ei kerran ehkäisyä käytetä, niin saattaa olla et olen montakin vuotta kotiäitinä. Ja se oliskin se unelmien täyttymys.. Lapsia saa tulla niin monta ku on tullakseen. Sit sen jälkeen kun niitä ei enää tule, niin sit miettii lähteekö opiskelemaan ja mitä.. En minä ainakaa ota siitä asiasta ressiä.. Olisha se tottakai mahtava ku olis kerinny ammatin hommaamaan, mut eiköhä se näin kumminki oo paras.. :)

Hinoa että olette ajatelleet ottaa kaikki lapset vastaan mitä annetaan! Kannattaa kuitenkin pitää se vaihtoehto avoimena, että useamman lapsen välissä voi äidin mieli alkaa tehdä töihin/opiskelemaan kodin ulkopuolelle! Kumpainenkaan vaihto ehto ei ole "oikein/väärin".
Jos asut seudulla, missä isoja perheitä on vähän, on luonnollista että useamman lapsen "toive", aiheuttaa ihmetystä varsinkin vanhempien nuoren iän jne. takia, mutta kun kerrot miksi näin ajattelet hyväksyvät he sen.
Mikäli suinkin on mahdollista, ni minä kyllä kannustaisin sinua hankkimaan itsellesi ammatin tai käymään koulu loppuun, mutta on totta että ammatti ei tee sinusta parempaa äitiä..
Mukavaa loppu odotusta!

Lapset on muuten pieniä aika vähän aikaa ja tää nykyinen elämä on tosi pitkä. Oma esikoinen on hankittu amispohjalta ollessani 21v, seuraavan syntyessä olin 23 jo työteknikko. Nyt odottelen viidettä, ikää on kohta 42 ja ammattikorkeatutkinnon sain valmiiksi just ennen neljännen syntymää. En silti myönnä, että mun lasten kasvatustaitoni/ menetelmäni olisi muuttuneet koulutukseni mukana, tosin koulutuskin on siihen ihan väärä. Yllätys, yllätys, elintaso ja varallisuuskaan eivät ole lisääntyneet. Tulot kyllä ovat nyt korkeat, vaan kolmen ensimmäisen isä ei katsonut velvollisuudekseen jakaa vastuuta lapsista eron jälkeen ja nyt, kun ovat aikuisia opiskelijoita kaikki, ei mikään instanssi osallistu tän operaation tukemiseen.
En tiedä mikä ulkoinen asia olisi nyt paremmin (okt myytiin, autoa ei ole) ja ihmisenäkin olen edelleen laiska, itsekäs ja turhamainen. Jostain syystä lapset vaikuttaa tyytyväisiltä, ehkä ne sopeutuu mihin vaan. Vaikea osallistuu keskusteluun mikä ikä, koulutus tai luonteenpiirre takaisi lasten kasvatuksen onnistumisen, kun se tavoite on aika monella myös erilainen. Itse ehkä mielummin hoivaisin jo lapsenlapsia kuin hehkuttaisin tutuille jälkeläisten tutkinnoista. Toisaalta lapset tekevät minkä itse kokevat mielekkääksi.
Alkuperäiseen aiheeseen, itseäni vähän hävetti ekan kerran mennä neuvolaan tän ikäisenä, kun se perhekin oli jo olemassa, vaan mulla on ihan ihana terkkari. Totesi jotain mun mussutukseen, että et sä nyt niin vanhalta vaikuta...

ZUKU: [/quote] Hinoa että olette ajatelleet ottaa kaikki lapset vastaan mitä annetaan! Kannattaa kuitenkin pitää se vaihtoehto avoimena, että useamman lapsen välissä voi äidin mieli alkaa tehdä töihin/opiskelemaan kodin ulkopuolelle! Kumpainenkaan vaihto ehto ei ole "oikein/väärin".
Jos asut seudulla, missä isoja perheitä on vähän, on luonnollista että useamman lapsen "toive", aiheuttaa ihmetystä varsinkin vanhempien nuoren iän jne. takia, mutta kun kerrot miksi näin ajattelet hyväksyvät he sen.
Mukavaa loppu odotusta!
[/quote]

Onneks asutaan paikkakunnalla jossa todella paljon suuria perheitä..
Ja tottakai olen jo alkanut suunnittelemaan et mihin ammattiin joskus haluaisin valmistua. Ja lähden opiskelemaan heti kun siihen on mahdollisuus. Tiedä vaik ei tulis kuin yks lapsi, hyvin kerkeis opiskella..
Ja aina sitä työelämässä kerkeää olla vaikka kuinka monta tuliskin..
Päivä kerrallaan eletään ja katsotaa mitä ne tuovat tullessaan..
B)
Hyvät Uudetvuodet kaikille!!

Ansku rv 37+3 =)

Yhteistyössä