Neuvola ja painonnousu

• Viestiketjun aloittaja pallo
  • Ensimmäinen viesti
pallo
Olen rv 22 ja viime viikolla kävin rakenneultrassa. Kaikki hyvin vauvalla, mutta lääkäri huomautti painostani. Painoa on tullut tähän mennessä 4 kiloa lisää. Näistä 2 viimeisen viiden viikon aikana. Onko tämä todella liikaa? En tiedä mistä lähtisin korjaamaan, liikun päivittäin (hyötyliikuntaa lähinnä) ja syön terveellisesti. Karkkia, limasaa, sipsejä yms. kerran-pari kk.

En osannut oikein reagoida lääkärille mitenkään. Jälkeenpäin tuli tosi kurja valasolo.

tjaa
Jos olet ylipainoinen ennen raskautta, painoahan ei saisi tulla juuri yhtään. Mulle tuli 8kg ja olin niistäkin näreissäni. joudut varmaan sokerirasitukseen, jos painoa tulee liikaa.

Anna noitten olla omassa arvossaan....4kg, no hui kamalaa, mulla oli tossa kohtaa jo toistakymmentä kiloa tullu ja nyt on kaikenkaikkiaan yli 20kg tursunnu tää akka..Niin kauan kun sulla ja vauvalla on kaikki hyvin, ei noista kannata välittää..
Mut on syynätty sokereista jne jne jne ja mitään vikaa mistää ei oo löytyny, eikä mun ruokavaliokaan ole mitenkää huono, painoa nyt vaan on tullut.. :whistle:

pallo
Alkuperäinen kirjoittaja tjaa:
Jos olet ylipainoinen ennen raskautta, painoahan ei saisi tulla juuri yhtään. Mulle tuli 8kg ja olin niistäkin näreissäni. joudut varmaan sokerirasitukseen, jos painoa tulee liikaa.
Olen ajatellut olevani normaalipainoinen. Mun mitat on nyt 167/70. Ja jouduin jo sokerirasitukseen. Oli ihan puhdas. Siis toki se itellekin helpompaa, jos ei tule liikaa, mutta en oikein tiedä mistä karsisin. Syömättömyyskään ei kovin terveellistä ole :) Enkä haluaisi alkaa painosta stressaamaankaan, mutta näin siinä nyt vähän taisi käydä ;)

vieras
Mä olin 20kg ylipainoinen kun aloin odottamaan kuopusta. Raskausaikana lihoin toiset 20kg eikä kukaan sanonut mitään. Sokerit olivat koko ajan kunnossa yms.
Ehkä olen ollut onnekas tai muuta soopaa, mutta sinuna antaisin tollaisten kommenttien mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta samantien ulos.

pallo
Teillä on ollut paljon mukavampia tätejä :) Aloin jo hikoilla miehelle että ostetaan vaaka, mutta päätettiin jättää ostamatta. Hermostuisin vaan sen kanssa. Oli vaan niin tylsä käynti, kun ihan onnellinen olen tästä kasvavasta pallosta ja iloitsen alkaneista potkuista ja sit heti laitettiin valasosastoon. Höh.

Alkuperäinen kirjoittaja pallo:
Teillä on ollut paljon mukavampia tätejä :) Aloin jo hikoilla miehelle että ostetaan vaaka, mutta päätettiin jättää ostamatta. Hermostuisin vaan sen kanssa. Oli vaan niin tylsä käynti, kun ihan onnellinen olen tästä kasvavasta pallosta ja iloitsen alkaneista potkuista ja sit heti laitettiin valasosastoon. Höh.
Kyllä mä olen oman osani siitä saarnaamisesta ja kitisemisestä saanu, mut turha se on enää kitistä kun mistään ei mitään vikaa löytyny!Eli se urputus loppu siihen kun th huomas ite et mitään vikaa mussa ei ole, kiloja vaan tulee..
Älä missään tapauksessa hanki vaakaa, susta tulee ihan vainoharhainen sen jälkee... :) Äläkä ota ressiä, tiiän et se saarnaus jne ottaa päähän, mut ota rennosti, anna mennä toisesta korvasta sisää ja toisesta ulos.. :hug:

älä välitä :hug: mä oon viikoilla 12+1 ja mulla on tullut n.3kg lisää. se kausi kun voin huonosti, en saanut juuri muuta juotavaa alas kuin sokerimehut, niitä menikin, litra kaksi päivässä. lisäksi piti syödä kokoajan jotakin jugurttia ym. en pystynyt liikkumaan, makasin vaan sohvalla...
ennen olin tosi liikunnallinen..
nyt kun se on ohi, opettelen ruokavalion uusiksi, samoin liikunnan. oikein pelottaa neuvola....varmana tulee kamala saarna... :'(

nea
Alkuperäinen kirjoittaja yön utu:
älä välitä :hug: mä oon viikoilla 12+1 ja mulla on tullut n.3kg lisää. se kausi kun voin huonosti, en saanut juuri muuta juotavaa alas kuin sokerimehut, niitä menikin, litra kaksi päivässä. lisäksi piti syödä kokoajan jotakin jugurttia ym. en pystynyt liikkumaan, makasin vaan sohvalla...
nyt kun se on ohi, opettelen ruokavalion uusiksi, samoin liikunnan. oikein pelottaa neuvola....varmana tulee kamala saarna... :'(
Peesi... täysin sama tilanne täällä!! Ja ap, älä tosiaan välitä, vaan nauti raskaudestasi! Mulle tuöi ed. raskaudesta 19kg ja kaikki lähti vuoden kuluessa!

Alkuperäinen kirjoittaja nea:
Alkuperäinen kirjoittaja yön utu:
Peesi... täysin sama tilanne täällä!! Ja ap, älä tosiaan välitä, vaan nauti raskaudestasi! Mulle tuöi ed. raskaudesta 19kg ja kaikki lähti vuoden kuluessa!
mulla tuli 7 vuotta sitten 17kg. kukaan ei koskaan sanonut mitään. kaikki lähti pois. tosin synnytin niin ison vauvan että nyt hillitsen karkin syöntiä..mutta tolle alulle ei voi mitään, mikään muu ei mennyt alas, ja liikkumaan et tosiaan pystynyt...se oli aivan järkyttävää!

tinni
4kg ei ole paljon. eli siinämielessä ei ole mitään pelättävää. nauti raskaudesta. aikamoni käy skeirrasituksessa ja sekään ei ole kenellekkään pahasta vaan selvitetään miten keho reagoi raskauteen ja suhteuttaa siihen insuliinin tuotannot.

Yhteistyössä