Neuvokaas nyt vielä remonttiasiassa, tapetit poistettu ja seinä on maalaamaton

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja remonttiriina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

remonttiriina

Vieras
laitanko ensin pohjamaalin ja sitten tarvittaessa siloitan sillä pakkelilla vai ensin tasoitan kolot ja sitten pohjamaalia päälle??

Kannattaako koko seinä laittaa sillä pakkelilla?? kun sitä ei ole maalattu ollenkaan. Siis ostan sellaisen leveän lastan ja vedän koko seinän sillä???

Miten kannattaisi tehdä?

Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Vetäisin koko seinän kevyttasoitteella, hioisin ja maalaisin pohjamaalilla.

kuinka paljon sitä pitää hiota?? jos tarkasti yrittää tasoitteen laittaa??
On kyllä tosi siistin näköinen seinä, muutama ruuvinreikä

Vuokra-asunto et vuokraisännälle sais kyl luvan kelvata ihan millanen vaan kun mä teen :D maksan viel ite aineetkin :o

et lopputulos voi olla vuokralaiselle riittävä :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Vuokra-asunto et vuokraisännälle sais kyl luvan kelvata ihan millanen vaan kun mä teen :D maksan viel ite aineetkin :o

No jos sulla on pari ruuvien reikää ja seinä muuten tasainen, niin laita sitä tasoitetta vaan niihin reikiin ja hio sen verran, että tuntuu käteen saman korkuiselta kuin muu seinä. Laita sitä tasoitetta kahdessa erässä, se nimittäin kutistuu kuivuessaan kolon kohdalta, siihen tulee siis lommo.

Alkuperäinen kirjoittaja mi:
Alkuperäinen kirjoittaja näin:
No ei todellakaan mitään pakkelia koko seinää :o reiät umpeen silä, kevyt hionta että on tasainen ja pohjamaalaus.

näin just meinasin minäki kirjottaa :D

Riippuu varmaan siitä, että kuinka täydellistä jälkeä haluaa. Mutta jos on vuokrakämppä ja haluaa vaan ns. siistiksi, niin tuo riittää mainiosti.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

No jos sulla on pari ruuvien reikää ja seinä muuten tasainen, niin laita sitä tasoitetta vaan niihin reikiin ja hio sen verran, että tuntuu käteen saman korkuiselta kuin muu seinä. Laita sitä tasoitetta kahdessa erässä, se nimittäin kutistuu kuivuessaan kolon kohdalta, siihen tulee siis lommo.

no muutamia tapetin irroittamisessa tulleita pikkuisia koloja, mut ne tuskin kovin hyvin edes näkyy kun ovat niin pieniä.- Mä luulen et mikä tahansa muu on parempi kuin mikä tässä huoneessa nyt on, karseat kellastuneet kukkatapetit vuodelta nakki ja pipo. Jotka on viel kaikenlisäks rikki vähän sieltä sun täältä. Saa vuokraisäntä sit ite paikata kolot jos tykkää, eiks se oo ihan hyvä?? Saahan ne maalin päältäkin paikattua sitten. Mä teen remontin nyt vaan meidän viihtyvyyttä parantaakseni, joten eihän mun tartte noita koloja välttämättä ees paikata??? Vuokraisäntä ei tarjoutunut edes kustantamaan maaleja tms (en ees kysyny kyl, mut eipä tarjoutunut itsekkään) että eikös se sillon oo ihan sama onko ne kolot siellä vai ei?

Yhteistyössä