neuvokaa

Osaatteko neuvoa miten saisin mieheni olemaan edes hieman enmmän
läsnä ja auttamaan kotona. Olemme olleet kohta 15v yhdessä ja meillä
kaksi poikaa 8v ja 4kk vauva.
Mies tekee jatkuvasti pitkää työpäivää, usein myös viikonloppuisin.
Iltaisin tulee n 19.00 kotiin ja senkin jälkeen istuu tuntikausia lukien sähköpostia tai työskennellen. Ei auta lasten kanssa ollenkaan, eikä myös
kotitöissä. Itselleni ei jää omaa aikaa yhtään. Kerran viikossa kuskaa
ruokakauppaan ostoksille. Jos miehellä vapaa-aikaa sen hän käyttää
golfiin ja talvisin lasketteluun. Nytkin ollut 5vrk Lapissa yksin laskettelureissussa.
Myös laskut joudun maksamaan tasan puoliksi, vaikka olen äitiyslomalla.
Syksyllä jos haluan jäädä hoitovapaalle joudun ottamaan lainaa, jotta voin
edelleen maksaa puolet laskuista, muuten joudun lähtemään töihin vauvan
ollessa 9kk vanha. myös esikoisen kanssa joudunin lainaamaan mieheltä
rahaa, jonka jouduin maksamaan takaisin kun menin töihin.
Olen yrittänyt keskustella miehen kanssa, mutta hänestä meillä kaikki ok. :ashamed:

järkyttynyt
Älä hyvä ihminen alistu tuollaiseen kotiorjan rooliin. Olen niin järkyttynyt että en tiedä mitä sanoisin.. mutta ensinnäkään tuo ei edes kuulosta parisuhteelta lainkaan. Teillä vallitsee todella huolestuttava epätasa-arvoisuus. Mies viettää omia lomiaan? Joudut ottamaan lainaa ja maksamaan pienestä päivärahastasi puolet kuluista? Kerran viikossa vie kauppaan? Miten ihmeessä alistut, tuo ei ole edes ihmisarvoista enää. Lasten kuuluisi olla yhteinen projekti eikä mikään toisen vastuulla täysin oleva asia.. minkälaisen isämallinkin antaa lapsilleen. Minusta ns. miehesi käyttää sinua hyväkseen; maksathan puolet talouden kuluista ja hänelle jää enemmän rahaa hummailuun. Lisäksi varmaan hoidat talouden moitteettomasti ja miehesi voi keskittyä täysin omaan elämäänsä (johon sinä et kuulu).

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.03.2007 klo 13:59 Vieras kirjoitti:
Kannattaa vakavasti harkita tuollaisen liiton jatkamista. :\|

Pystyykö miehesi olemaan lapsilleen isä millään tavoin?
Eipä tosiaankaan osoita millään lailla hellyyttä lapsille, eikä ikinä
esim. vaihtanut edes vaippaa kuopukselle. Isompi poikakin jäi vielä
4-vuotiaana itkemään kun itse lähdin esim. yövuoroon töihin ja isä
jäi pojan kanssa kotiin.

terapiaan
anna joko-tai vaihtoehto. terapia ja elämän taydellinen muuttuminen, tai eri teille. yleensä olen loppuun asti yhdessäpysymisen kannalla, mutta miehesi kuulostaa pahasti luonnehairiöiseltä, lapin matkat vieraissakäymisiltä ym. ehkä käytös jothtuu pitkälle oman isän mallista, mutta silti hän on vastuussa omista teoistaan.

Minustakin kuvaus sopii aika hyvin luonnehäiriöiseen ihmiseen. Jos miehellä ei ole mitään annettavaa edes lapsilleen, eroa kannattaa tosissaan harkita.

Itse kasvoin samantyyppisessä "ympäristössä" ja voin ihan rehellisesti sanoa, että kaikin puolin olisi ollut parempi, jos äitini olisi ajoissa ottanut eron isästäni. Me lapset olisimme vältyneet monilta traumoilta ja äitikin olisi saanut mahdollisuuden löytää paremman kumppanin ja paremman loppuelämän.

Miksi vielä toinen lapsi ? Miehesihän elää kuin olisit hänen kodinhoitajansa.Laskuta tekemästäsi työstä vaatehuolto, siivous, ruoka.
Ette tosiaan elä avioliitossa vaan kimppa kämpässä. Sinä vain olet saannut vielä lapset käppiksesi kanssa.
Kahdeksanvuotiaan kanssa voi lähteä laskettelemaan ja lomalle kahdestaan.
Tuo asiat esille ja vaadi myös osuutesi kimpasta. Määrätyt viikonloput vapaiksi, työvuorot kodinhoitoon. Jos ei puhe auta, mieti miten paljon menetät omassa ja lasten elämässä eläessäsi täysin alstettua elämää?
Miten ystäväsi ja vanhmpasi suhtautuvat asiaan? Saisitko heiltä hoitoapua ja voisit itse ottaa myös harrastuksia ja vapaata kotiorjuudesta?
Avaa silmäsi ,puhu asiasta myös tuttavillesi mihesi kuullen.Tule ulos kulisseista.

Voi hyvänen aika minkälaisia miehiä on olemassa!! Itse olen ollut 20v naimisissa ja lapsia kuusi. Mies on tienannut aina reilusti enemmän kuin minä eikä IKINÄ ole sanonut, että menot maksetaan puoliksi. Ei muutakuin ap huitsin nevadaan tuollainen mies.

taivashuhu
osottaako miehesi minkäänlaista kiinnostusta sinuun??
onko miehesi käytös jatkunut pitkäänkin??
en voi muuta sanooa ku onhan munaton pelle mutta voimia sinulle ja mieti tarkkaan haluatko elää tuollaisessa parisuhteessa :hug:

Yhteistyössä