Neuvokaa täysin tietämätöntä joululahja-asiassa(WII-pelikonsolista)

Lapsemme on pitkään haaveillut moisesta kapistuksesta ja ilmeisesti on nyt joululahjaksi sellaista saamassa. Itse en ymmärrä yhtään mitään noista vempeleistä. Katselin vain noita kuvastoja, niin pohdin onko tuollaisella pelikonsolipaketissa "kaikki" mitä tarvitaan jotta silloin jouluaattoiltana pääsee sitten tuota pelijuttua kokeilemaan? Sen tiedän että ilmeisesti siihen on sitten saatavilla kaikenmaailman lisäosia, mutta pääseekö pelaamisen alkuun tuolla paketilla mitä nyt monissa paikoissa on myynnissä? Muutenkin otan mielelläni kaikenlaisia vinkkejä puolesta ja vastaan tuohon pelikonsoliin liittyen.
 
"vieras"
Pääsee, mutta osta varalta pattereita.

Mut onko enää järkeä ostaa wiiitä? Lapsi hinkuu kohta uudempaa versiota, kun Wii on jo aika vanha joten varmaan kohta ilmestyy uus...
 
[QUOTE="vieras";24854813]Pääsee, mutta osta varalta pattereita.

Mut onko enää järkeä ostaa wiiitä? Lapsi hinkuu kohta uudempaa versiota, kun Wii on jo aika vanha joten varmaan kohta ilmestyy uus...[/QUOTE]

Mitä sinä suosittelisit?
 
vvvvv
Pelien hinnoissa on suuria eroja. Kannattaa vertailla. Itse löysin alekorista toisen ohjaimen, ovh jotain 70euroa, ja alekorissa peli + ohjain yhteensä alle 40euroa.

Autopelejä voi pelata normaalilla ohjaimelle + nunchukilla, ei vältämättä vaadi rattia. Vaikkakin tuo ratti taitaa olla lapselle mukavampi.
 
peruspaketti..
Peruspaketti sisältää yleensä sport ja sport resort pelit + paketissa yksi motion (tai motion plus) -ohjain sekä nuchuk-ohjain. Me ostettiin vielä kakkosohjaimet, niin kivempi porukalla pelata. Netissä kannattaa vertailla pakettien hintoja ja sisältöjä, niin tietää vähän hintahaarukasta. Isommilla paikkakunnilla yleensä pelikauppoja, joista voi ostaa pelejä käytettynä tai vaihtaa pelejä. Netin kauttakin saa ostettua käytettyjä pelejä mm. http://www.gamestop.fi/

Itse ostettiin vielä wii fit, joka sisältää wii fit pelin sekä laudan.

Aina tulee uusia pelikonsoleita ja jos niitä haluaa odottaa, niin sitten ei voi kohta ostaa konsolia ollenkaan. Me ollaan ainakin oltu tyytyväisiä nintendo wiihin, koska sillä pelaa koko perhe ja ei vaan takapuoli homeessa istu sohvalla, kun yleensä heiluu kuin heinämies pelatessa :D
 
"vieras"
Meillä on wii sekä äidin että pojan käytössä. Jopa siinä määrin että äiti -minä- haaveilee omasta konsolista :D

Pixmaniassa näkyy olevan koko setti (konsoli, ohjaimet, nunchukit ja pari peliä) 138 €. Noilla pääsee hyvin alkuun. Tasapainolauta on tosi kiva ja monissa peleissä (varsinkin kuntoilu-) tarpeellinenkin.

Ei ole ollenkaan huono sijoitus hankkia laturia ohjaimille.

Ja niitä lisähärpäkkeitä on sitten pilvin pimein, kaikenlaiseen pelailuun omansa. Niitä voi hankkia sitä mukaa jos huomaa joissain peleissä niitä tarvitsevansa, esim. erilaiset ratit, mailat, langattomat nunchukit, käsipainot, steppilauta-koroke tasapainolaudalle, jne. jne.

Meillä on ollut kyllä tosi tykätty :)
 
[QUOTE="vieras";24854813]Pääsee, mutta osta varalta pattereita.

Mut onko enää järkeä ostaa wiiitä? Lapsi hinkuu kohta uudempaa versiota, kun Wii on jo aika vanha joten varmaan kohta ilmestyy uus...[/QUOTE]

Meillä lapset pelaa vielä pleikkari ykkösellä :p Ja toi Wii on tosi kiva
 
Ooh! Joku on lukenut mun ajatukset ja laittanu tällasen ketjun ennekä ite ehdin :) Me haluttais kanssa Wii. Se konsoli, ohjain ja sitte se Fit juttu lautoineen päivineen. Tuleeko siinä Fitissä se peli mukana?? Mitä maksaa ja mistä kannattais ostaa?? (tyhmä minä :D )
 
  • Tykkää
Reactions: Ennariina
****
Hauska ja hyvä vekotin. Liikunnallisiakin pelejä on ja lapset huhkii ajoittain hiki päässä. Tällä hetkellä suosituin on kuitenkin Mario Galaxy 2

Eka pakettiin et tarvii mitään lisäosia. Monen pelin mukana tulee sit tarvittavat lisäosat kuten ratti tai mikrofonit tms.

Ylemmälle : Wii Fitissä tuli mukana se tasapainolauta ja tietenkin itse peli .)
 
"vieras"
Kannattaa hankkia ladattavat akut ja sellainen latain, mihin ne kapulat voi laittaa makaamaan. Vanhemmassa mallissa tulee päistä liittimet esiin ja niiden kanssa kapula ei mahdu esim. rattiin eli joutuu purkamaan ja laittamaan tavalliset patterit tilalle. Ehdottomasti kannattaa hankkia kaksi kapulaa, jos käyttäjiä on edes joskus ne kaksi.

Noita lisäohjaimia kannattaa todella katsella eri paikoista, meillä tilattiin esim. nunchuck eri paikasta (oliskohan ollut verkkokaupan ahvenanmaan toimintuksena) kuin varsinainen ohjain. Hinnatkin vaihtelevat paljon väreittäin. Nyt tulee uusi konsoliväri sininen myyntiin. Lautoja kannattaa katsella tarjouksista wii fit plus paketin kanssa, se on ollut yksi lasten suosikeista. Meillä lauta ostettiin ihan citymarketista, sattui olemaan niin hyvässä tarjouksessa juuri samaisena päivänä, kun käytiin ostamassa laite Gigantin tarjouksesta. Nintendon omaan lautaan en ole vielä yhtä hyvässä tarjouksessa törmännyt, klooneja on muutaman kerran ollut halvemmalla. Tällä hetkellä 10 v:n suurimpana suosikkina on tanssipelit, niissä tulee yllättävän hiki pelatessa :D
 
Ooh! Joku on lukenut mun ajatukset ja laittanu tällasen ketjun ennekä ite ehdin :) Me haluttais kanssa Wii. Se konsoli, ohjain ja sitte se Fit juttu lautoineen päivineen. Tuleeko siinä Fitissä se peli mukana?? Mitä maksaa ja mistä kannattais ostaa?? (tyhmä minä :D )
Minullakin on ostopaikka ihan hakusessa. Asumme niin pikkupaikkakunnalla että täältä ei tuollaista löydy kun varmaan Cittarista. Olemme menossa ostosmatkalle Tuuriin, ajattelin katsoa sieltä. Onko kukaan tilannut näitä postimyynnistä esim. Hobby hall/Netanttila? Ja paljonko suunnilleen tuollainen peruspaketti maksaa? Eli minkähintainen on jo aivan liian kallis ettei kannata edes katsoa, ja mikä olisi hyvä tarjoushinta peruspaketille? Minulla ei mitään käsitystä hinnoista...
 
Viimeksi muokattu:
Minullakin on ostopaikka ihan hakusessa. Asumme niin pikkupaikkakunnalla että täältä ei tuollaista löydy kun varmaan Cittarista. Olemme menossa ostosmatkalle Tuuriin, ajattelin katsoa sieltä. Onko kukaan tilannut näitä postimyynnistä esim. Hobby hall/Netanttila? Ja paljonko suunnilleen tuollainen peruspaketti maksaa? Eli minkähintainen on jo aivan liian kallis ettei kannata edes katsoa, ja mikä olisi hyvä tarjoushinta peruspaketille? Minulla ei mitään käsitystä hinnoista...
Hahah..Sama, vielä hetki asutaan isossa kaupungissa mutta kunhan taas päästään takaisin Kankaanpäähän niin ainoa ostosparatiisi todella on Cittari :D Mä kattelin ainakin Gigantin verkkokaupasta, 250e varmaan tulis kaikenkaikkiaan maksaan jos ostaa laudat sun muut. Sais varmaan jostain halvemmallakin mutta mä kun oon se verran tarkka että värillä ei oo väliä kunhan se on musta :D
 
Meillä myös koko perhe tykkää pelata Wiitä. Suosiossa on nuo urkeilupelit ja jopa tuo meidän nuorin haluaa aina koettaa miekkailua.
Me mietittiin myös tuota tasapainolautaa, mutta ei olla vielä saatu ostettua sitä. Sensijaan mä ostin itselleni Zumba Fitness pelin ja oon tykännyt sillä sitten zumbailla :D
Toinen ohjain tosiaan pitäisi kyllä ostaa jossainvaiheessa, voisi sitten pelailla kaksinpelejäkin. Mutta hyvin me ollaan yhdelläkin ohjaimella pärjätty.

Ja ompa meillä muuten muutoma sellanen "perse homeessa" pelattava pelikin olemassa Wiille :D Mutta enempi tykkään niistä joissa saa vähäsen liikkuakin muut kun peukalot.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";24855713]
Pixmaniassa näkyy olevan koko setti (konsoli, ohjaimet, nunchukit ja pari peliä) 138 €. Noilla pääsee hyvin alkuun. Tasapainolauta on tosi kiva ja monissa peleissä (varsinkin kuntoilu-) tarpeellinenkin.[/QUOTE]

On varmaan halpa. Yks epäviisaimpia paikkoja ostaa yhtään mitään. Se on ranskalainen kauppa ja halpa hinta kertoo siitä kaiken oleellisen.
Välttäkää kuin ruttoa.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";24867612]On varmaan halpa. Yks epäviisaimpia paikkoja ostaa yhtään mitään. Se on ranskalainen kauppa ja halpa hinta kertoo siitä kaiken oleellisen.
Välttäkää kuin ruttoa.[/QUOTE]

No, tuo halpahintainen tuote on se täsmälleen sama mitä kaikissa muissakin paikoissa myydään.
Kyllä mulle ainakin Pixmaniasta- noin kuukausi sitten- tuli tuo wii konsolipeli + härpäkkeitä noin viikon sisällä tilauksesta. Toimituksessa ei ollut mitään moitittavaa, takuusta en toki tuon kohdalla tiedä, mutta ei mulla ainkaan ole muiden tuolta ostamieni tuotteiden kohdalla ongelmia ollut.
 
"vieras"
Me ollaan tilattu Pixmaniasta mm. Wii-konsoli, kamera, autostereot, kamera ja kotiteatterijärjestelmä. Ja tilaamme sieltä kyllä jatkossakin, koska hinnat on edulliset ja toimitus on aina sujunut moitteetta :)
 

Yhteistyössä