Neuvokaa murean lihakastikkeen ohje joulupöytään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ennariina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Ennariina

Aktiivinen jäsen
04.01.2007
2 571
0
36
En halua mitään karjalanpaistia vaan jonkun ihanan lihakastikkeen. En koskaan sellaisia tee kun itse en osaa ohjetta ideoida. Onko kellään hyvää ohjetta, ei mitään lutruja siihen lihakastikkeeseen;)

Ruskista naudan paistisuikaleet, lisää vettä ja lihaliemijauhetta. Annan kiehua n. pari tuntia, suurusta vesi-jauhoseoksella ja anna kiehua puolisen tuntia. Tarkista maku ja tarjoile :)

Nigellalla oli sellanen ohje johon tuli naudanlihaa, tummaa olutta, appelsiinin kuorta jne. hitsi kun en löydä ohjetta tuolta jemmasta, mutta voisit käydä Nigellan sivuilla katsomassa löytyiskö sieltä . Tai mäkin voin kurkata ja ilmotan jos löydän.

Mitä on noi lutrut? :D

Osta hyvää lihaa, joko nautaa tai sikaa. Paista pannulla hyvä väri, nakkaa kattilaan kiehumaan, paistoliemi mukaan ehottomasti, lisää sipulia jos tykkäät, ne voi siivilöidä pois ennen suurustamista. Muutama iso pippuri kavereiks sekä suolaa, tai liemikuutioo. Suurusta kun liha on lähes kypsää joko jauhosuuruksella tai jollain jauheella..

mä oon vaan ruskistanu ja maustanu naudan paistisuikaleet sipulin kera ja nakannu uuniin 200astetta 2-2,5 tuntia ja tietty pannunhuuhdointa veden sekaan, lopussa suurustanu vesi-vehnäjauho lirulla

Alkuperäinen kirjoittaja tähtituike:
mä oon vaan ruskistanu ja maustanu naudan paistisuikaleet sipulin kera ja nakannu uuniin 200astetta 2-2,5 tuntia ja tietty pannunhuuhdointa veden sekaan, lopussa suurustanu vesi-vehnäjauho lirulla

Just tuollaista uunissa haudutettua lihakastiketta ajan takaa. Meneekö tuo vesi-vehnäjauhoseos paakkuiseksi kastikkeessa vai sekoittuuko ihan nätisti? Jotkut kuulema ripottelee jauhot lihojen väliin uuniin? Ja sitten tyhmänä kysyn vielä että mitä mausteita käytät suolan lisäksi?

Yhteistyössä